پروتکل تعادل هورمون ها و متابولیسم

پس از دو تلاش ناموفق در تلاش برای پیروی از رژیم کتوژنیک کلاسیک ، به پروتکل گاتفرید رسیدم ، رویکردی که برای من م workedثر بود و می تواند برای بسیاری از زنان مفید باشد. این یک رژیم کتوژنیک اصلاح شده است که با سم زدایی شروع می شود ، که در رژیم کتوژنیک کلاسیک وجود ندارد ، اما برای اکثر زنان برای چربی سوزی لازم است. و حاوی کربوهیدرات بیشتری است که از تعادل هورمونی زنان حمایت می کند. [Editor’s note: The classic ketogenic diet is generally a high-fat, moderate-protein, and low-carbohydrate diet.]

سه ستون پروتکل عبارتند از سم زدایی ، کتوز تغذیه ای و روزه داری متناوب با استرس کم. دنباله مهم است. سه ستون به مدت چهار هفته دنبال می شود. سپس کربوهیدراتهای سالم را با افزایش پنج گرم اضافه می کنید تا آستانه کربوهیدرات خود را مشخص کنید. این در عمل پزشکی من برای صدها زن موفق بوده است. اطلاعات بیشتر در مورد هر مرحله:

مرحله 1: سم زدایی سم زدایی کبد شما را از سموم پاک می کند و هورمونهای گردش مجدد را که بر متابولیسم شما تأثیر منفی می گذارد حذف می کند. از نظر بالینی ، ما این را سم زدایی متابولیک می نامیم. برای اکثر بیماران زن من ، بدن آنها به خوبی سم زدایی نمی شود. بنابراین در این پروتکل ، ما مواردی را که به شما کمک می کند ، مانند پلی فنول های بیشتر از غذاهای گیاهی ، از جمله روغن ، ادغام می کنیم. سبزیجات چلیپایی ، مانند کلم بروکلی ، کلم بروکسل ، کلم و گل کلم ؛ و سبزیجات برگ سبز تیره. و دفع مدفوع روزانه نیز برای فرآیند سم زدایی مهم است.

مرحله 2: کتوز تغذیه ای. بدن شما وقتی از یک برنامه غذایی پیروی می کند که دارای چربی زیاد ، پروتئین متوسط ​​و کربوهیدرات کم است ، وارد کتوز تغذیه ای می شوید. من رژیم کتوژنیک کلاسیک را با افزایش کربوهیدراتها تنظیم کرده ام تا آن را در بازگرداندن سطح انسولین در زنان مثرتر کنم. اما با این رژیم ، شما هنوز گیاهان زیادی می خورید و قاشق غذاخوری روغن زیتون فوق بکر-گاهی اوقات روغن تری گلیسیرید با زنجیره متوسط-به همراه پری بیوتیک ها و پروبیوتیک ها مصرف می کنید. ما کربوهیدراتهای خالص و سایر عناصر درشت مغذی را ردیابی می کنیم ، نسبت کتوژنیک شما را محاسبه می کنیم ، و اگر به دنبال آن هستید ، نسبت گلوکز-کتون خود را اندازه گیری کنید (در این مورد بیشتر در کتاب).

مرحله سوم: روزه داری متناوب چیزی که من بیشتر در مورد روزه داری متناوب دوست دارم این است که این یک راه برگشتی برای کتوز است. این نوع روزه داری به این معنی است که شما دوازده تا بیست و چهار ساعت در یک روز غذا نمی خورید. روزه داری متناوب تعادل بسیاری از هورمون ها (مانند انسولین ، گرلین ، لپتین و کورتیزول) را بهبود می بخشد و منجر به تغییر متابولیک می شود که انسولین و گلوکز را تا حدی سرکوب می کند که بدن شما را از سوختن کربوهیدرات ها به سوزاندن چربی سوق می دهد. روزه می تواند به تنظیم التهاب ، افزایش عملکرد مغز و کاهش فشار خون کمک کند و ممکن است لپتین را تعدیل کند تا احساس رضایت بیشتری داشته باشید.

درباره هورمون ها:

  1. انسولین گلوکز را به داخل سلول های شما منتقل می کند.

  2. لپتین وقتی سیر می شوید به شما می گوید.

  3. کورتیزول هورمون استرس است که سطح قند خون را کنترل کرده و متابولیسم و ​​التهاب را تنظیم می کند.

  4. گرلین ، معروف به هورمون گرسنگی ، به شما می گوید وقتی گرسنه هستید.

  5. هورمونهای تیروئید متابولیسم را تنظیم می کنند.

  6. تستوسترون در رشد و ترمیم ماهیچه ها ، میل جنسی و خلق و خو نقش دارد.

  7. کمبود هورمون رشد می تواند به اضطراب ، پیری زودرس ، خستگی و تجمع چربی شکم کمک کند.