آنچه شما باید در مورد ایجاد شغل در رسانه های اجتماعی بدانید

هیچ‌کس نمی‌گوید که کسی می‌تواند مانند میترا مهرور، میترا مهرور، رشته موسیقی مقیم موسیقی بافر، مدیر رسانه‌های اجتماعی شود. با این حال، سوال کمتر است می توان شما مدیر رسانه های اجتماعی و موارد دیگر می شوید باید این حرفه را دنبال می کنی؟

رسانه‌های اجتماعی اغلب جذاب هستند، به‌ویژه در رسانه‌ها – اما واقعاً برای شروع یک حرفه چه چیزی لازم است؟ آیا آنقدر سرگرم کننده است که یک دختر در The Bold Type آن را به نظر می رساند؟

در اینجا همه چیزهایی است که باید در مورد نحوه تبدیل شدن به یک مدیر رسانه اجتماعی بدانید.

مدیر رسانه های اجتماعی مسئول ایجاد و مدیریت محتوا برای حساب های رسانه های اجتماعی یک سازمان است.

این شامل توسعه استراتژی هایی برای افزایش تعامل و دسترسی، تجزیه و تحلیل معیارها برای اندازه گیری موفقیت، و در جریان ماندن با آخرین روندها و فناوری های رسانه های اجتماعی است.

در حالی که بسیاری از افراد بیرونی تصور می کنند که مدیران رسانه های اجتماعی کارآموز هستند، اما در واقع، داشتن پروفایل های رسانه های اجتماعی یک شرکت در عصر امروز در واقع نقش بسیار مهمی دارد. در بسیاری از شرکت ها، باید فردی ارشد باشد که در آن کانال ها پست می گذارد.

مدیران شبکه های اجتماعی چه می کنند؟

مدیریت رسانه های اجتماعی به طور طبیعی نقش بسیار گسترده ای دارد. در عین حال، اینطور است، اما زمانی که شرح نقش مدیر رسانه اجتماعی چندین تیم را در بر می گیرد و بیش از حد گسترده است، یک پرچم قرمز است.

با توجه به متداول ترین وظایف تکراری در شرح شغل های مختلف، در اینجا برخی از انتظارات یک مدیر رسانه های اجتماعی با حدود سه تا پنج سال تجربه آورده شده است:

  • ایجاد محتوای رسانه های اجتماعی را در اختیار داشته باشید. ارائه ایده‌هایی برای راه‌هایی برای تبلیغ محتوای آینده، راه‌اندازی محصول، و هرگونه اطلاعیه دیگری که حصول اطمینان از طنین‌اندازی محتوا با مشتری و برند است. این شامل ایجاد محتوای نوشتاری، گرافیک، و ویدیوهایی از چند ثانیه تا چند دقیقه است.
  • تقویم محتوای رسانه های اجتماعی و فرآیند برنامه ریزی را در اختیار داشته باشید. برنامه ریزی، مدیریت و هماهنگی تقویم محتوا، تحقیق در مورد اخبار، رویدادها یا تعطیلات مربوطه آینده. برگزاری جلسات طوفان فکری محتوای اجتماعی هفتگی یا دو هفته‌ای.
  • مدیریت جامعه خود را. پاسخگویی و تعامل با جامعه ما در پلتفرم های رسانه های اجتماعی، در درجه اول توییتر، فیس بوک، اینستاگرام و لینکدین.
  • آزمایش و استفاده از داده ها برای اطلاع از استراتژی. از هر کانال اجتماعی و از زمانی که با جامعه ما درگیر هستید، بینش و آموخته‌ها را استخراج کنید، از این بینش‌ها برای اطلاع‌رسانی استراتژی اجتماعی ما استفاده کنید.
  • با روندهای صنعت به روز باشید. اطمینان از حفظ تغییرات و ویژگی‌های جدید در سراسر پلتفرم‌ها و به اشتراک گذاشتن آن به‌روزرسانی‌ها با مخاطبان Buffer در رسانه‌های اجتماعی و درون شرکت.
  • صدای برند قوی باشید: صدا و لحن برند را در کار محتوا بپذیرید و اطمینان حاصل کنید که هر چیزی که در هر کانال اجتماعی منتشر می شود به خوبی با برند مطابقت دارد.

شما باید از هر شغلی که نقش پنج نفر را در یک نفر جمع می کند اجتناب کنید. از شما نمی توان انتظار داشت که ویدیوهای حرفه ای بسازید، محتوا ارسال کنید، تیمی از مدیران رسانه های اجتماعی دیگر را رهبری کنید، وایرال شوید و عقل خود را حفظ کن

برای تبدیل شدن به یک مدیر شبکه های اجتماعی به چه مهارت هایی نیاز دارید؟

مدیران رسانه های اجتماعی برای اینکه در نقش خود موثر باشند به مهارت های زیادی نیاز دارند.

همانطور که میترا می‌گوید، «احساس می‌کنم خیلی‌ها نمی‌دانند که مدیر رسانه‌های اجتماعی بودن چقدر کار سختی است. به نظر سرگرم کننده است زیرا شما هر روز از آن استفاده می کنید، پس چقدر می تواند سخت باشد؟ شما وارد آن می شوید و چیزهای کوچک زیادی وجود دارد که باید بدانید و درک کنید – کار بسیار زیادی است.

SMMهای موفق بیش از درک یک پلتفرم یا ایجاد محتوای شوخ، دارای ترکیبی از مهارت های نرم و سخت هستند. مهارت های نرم شامل ارتباط، خلاقیت، همکاری و سازگاری است.

مهارت‌های سخت نیز برای مدیران رسانه‌های اجتماعی به کار می‌آیند. مدیریت جامعه یک امر مهم است – روال روزمره میترا شامل مدیریت اجتماعی زیادی است. بخش زیادی از روز من صرف بررسی اعلان‌هایمان و پاسخ دادن به مردم می‌شود. من معمولاً این کار را در توییتر، اینستاگرام، و لینکدین انجام می‌دهم که Mastodon و Discord اخیراً اضافه شده‌اند.»

مدیران رسانه های اجتماعی همچنین به درک عمیقی از تجزیه و تحلیل و نحوه اتصال آنها به استراتژی بازاریابی گسترده تر نیاز دارند. همه ویدیوهای ویروسی را دوست دارند، اما این یک معیار پایدار نیست – پیام‌های SMS باتجربه این را می‌دانند.

@bufferapp

اجراهای هدف در اواسط روز ارزش ریسک را دارد #CapCut #targetrunsarethebest #Remotework #Remoteworklife #wfh #wfhproblems #workfromhome #targettok #targetrunsbelike #targetruns

♬ صدای اصلی – بافر

میترا به رشد و موفقیت رسانه‌های اجتماعی به‌جای ویدیوهای ویروسی فکر می‌کند، «من می‌توانم بگویم که بیشتر ویدیوهای ما تعداد زیادی بازدید نمی‌کنند، اما بازدیدهایی که می‌گیریم بیشتر از زمانی است که من شروع کردم. که نشانه آن است که کار ما نتیجه می دهد. هدف اصلی من کوچک‌نمایی است تا ببینم پیشرفت کارمان رشد روزافزون رسانه‌های اجتماعی است.»

مهارت‌های تولید محتوای گسترده، از جمله گرفتن عکس‌های خوب، فیلم‌برداری ویدیو، ویرایش و طراحی گرافیکی، تنها بخشی از مهارت‌هایی هستند که یک مدیر موفق رسانه‌های اجتماعی باید حداقل دانش کاری درباره آن‌ها داشته باشد.

به روز ماندن با آخرین روندها و فناوری های رسانه های اجتماعی نیز مهم است. میترا تاکید می‌کند: «شرکت در شبکه‌های اجتماعی برای درک آنچه اتفاق می‌افتد بسیار مهم است. شما باید خود را در فضاهای آنلاینی که برای کارتان مهم است غوطه ور شوید.»

به دست آوردن این درک ماهرانه زمان می برد، اما می توانید با منابع مناسب، روند را تسریع کنید. وب سایت Social Media Today یا خبرنامه های Geekout و Future Social را بررسی کنید تا دانش خود را در مورد رسانه های اجتماعی افزایش دهید.

برای شروع به عنوان مدیر رسانه های اجتماعی، کسب تجربه بسیار مهم است. برای کسی که برای هر چیزی به رسانه‌های اجتماعی تکیه می‌کند، چه جذب مخاطب یا درآمد مستقیم، به کسی که فاقد آن است، سخت است.

رسانه های اجتماعی شخصی خود را بسازید تا نمونه کارهای خود را شروع کنید

خوشبختانه، مدیریت رسانه های اجتماعی نقشی منحصر به فرد است زیرا می توانید مهارت های خود را در رسانه های اجتماعی فقط با کار بر روی برند شخصی خود نشان دهید.

برای نشان دادن مهارت‌های خود، می‌توانید حساب‌های اجتماعی خود را راه‌اندازی کنید و روی ایجاد محتوا تمرکز کنید تا به شما نشان دهد می‌دانید چه کار می‌کنید. این کاری است که سازندگانی مانند Jayde Powell برای ایجاد اعتماد با کارفرمایان خود انجام دادند.

@jaydeipowell

@Chipotle تکلیف آنها را فهمید. ??

♬ صدای اصلی – JAYDE

همچنین باید مایل باشید روی حساب هایی کار کنید که ممکن است در مورد برندینگ و استراتژی کلی آنها خسته کننده تر به نظر برسند. همانطور که کارشناس رسانه‌های اجتماعی دینامیتری ناوروت-سیردا اشاره کرد، طبق تجربه‌اش، افراد زیادی نخواهند داشت که برای آنها کار کنند. این می تواند یک راه عالی برای ایجاد تجربه و نمونه کارها باشد.

ایجاد یک شبکه قوی را در اولویت قرار دهید

شبکه سازی همچنین یک راه عالی برای شروع حرفه شما در رسانه های اجتماعی است. با ارتباط با کارفرمایان بالقوه و سایر مدیران رسانه های اجتماعی، می توانید دانش بیشتری در مورد صنعت خود به دست آورید و اعتماد و شهرت خوبی ایجاد کنید.

آنجانا پالپو، مشاور بازاریابی در Experienzing به زیبایی بیان می کند: «مکالمات راه نجات خلاقیت و دیدگاه ها هستند. شما هرگز نخواهید فهمید که الهام به کجا می‌تواند ضربه بزند.»

انجمن های آنلاین زیادی برای تسهیل شبکه شما وجود دارد – گروه Geekout PRO مت ناوارا در آن واتساپ و فیس بوک، انجمن بافر، و حتی نظرات Substack خبرنامه هایی مانند Link in Bio. شما هرگز نمی دانید که اتصال درست کجا ظاهر می شود.

کجا به عنوان مدیر رسانه های اجتماعی شغل پیدا کنیم

می‌توانید موقعیت‌های مدیر رسانه‌های اجتماعی را در وب‌سایت‌های کاریابی مانند LinkedIn، Indeed و FlexJobs پیدا کنید. همچنین ایجاد شبکه و ایجاد ارتباطات در صنعت برای یافتن فرصت های شغلی مهم است.

می توانید از عبارت های جستجو برای جستجوی شغل استفاده کنید. این را در گوگل بچسبانید:

سایت:lever.co | سایت:greenhouse.io | site:jobs.ashbyhq.com | site:app.dover.io (مدیر رسانه های اجتماعی | بازاریاب رسانه های اجتماعی | سازنده محتوا | رئیس رسانه های اجتماعی) بعد از: 01-01-2023 (یا تاریخ دلخواه شما)

همچنین می‌توانید از تابلوهای شغلی برای یافتن نقش‌ها مانند Link In Bio’s Pallet یا Otta برای کمک به جستجوی خود استفاده کنید.

درآمد مدیران شبکه های اجتماعی چقدر است؟

دستمزد یک مدیر رسانه های اجتماعی بسته به عواملی مانند موقعیت مکانی، تجربه و اندازه شرکت می تواند متفاوت باشد.

به گفته BuiltIn، متوسط ​​حقوق یک مدیر رسانه های اجتماعی در ایالات متحده حدود 72000 دلار در سال است.

متوسط ​​دستمزد مدیر رسانه های اجتماعی داخلی

این نمودار از نظرسنجی انجام شده توسط Link in Bio همچنین برخی از عناوین متداول را که مدیران رسانه‌های اجتماعی می‌توانند انتظار داشته باشند و میانگین پرداخت مربوط به آن‌ها را نشان می‌دهد.

لینک در بیو میانگین حقوق مدیر رسانه های اجتماعی
منبع

در اینجا نمودار دیگری وجود دارد که بازه‌های دستمزد را بر اساس سال‌ها تجربه نشان می‌دهد، بنابراین می‌توانید بگویید که بر اساس آن چقدر می‌توانید از یک نقش انتظار داشته باشید.

لینک در بیو میانگین حقوق مدیر رسانه های اجتماعی

یکی از نتیجه‌گیری‌های این نظرسنجی اشاره کرد که بازاریابان «سنتی» بیشتر از همتایان مدیران رسانه‌های اجتماعی خود در زمینه درآمد بسیار جلوتر هستند. همین امر در مورد اینکه SMMها تا چه حد می توانند در نقش خود رشد کنند نیز صادق است.

فرصت های شغلی برای هر کسی در بازاریابی فراوان است. برای برخی از مدیران رسانه‌های اجتماعی، این فرصت‌ها ممکن است مانند بالا رفتن از یک نردبان مستقیم، رفتن از کارآموز به مدیر/مدیر رسانه‌های اجتماعی باشد (نقشی که معمولاً در شرکت‌های بزرگ‌تر پیدا می‌کنید).

دیگران ممکن است رویکرد گسترده‌تری را دنبال کنند و نقش‌هایی از مدیر رسانه‌های اجتماعی گرفته تا مدیر بازاریابی تا نویسنده را بر عهده بگیرند. گاهی اوقات مدیران رسانه‌های اجتماعی با استفاده از کانال‌های جدید در کارشان رشد می‌کنند (به‌جای اینکه فقط «بالا» باشند، «بیرون» رشد می‌کنند.

به جای تمرکز صرف بر روی پست کردن، حرکت به سمت نقشی مانند استراتژیست رسانه های اجتماعی می تواند فضای بیشتری برای کشف نقش های بازاریابی فنی مانند بازاریاب دیجیتال یا محصول ایجاد کند. مدیران رسانه های اجتماعی در موقعیت مناسبی قرار دارند تا به عنوان رهبران بازاریابی دیجیتال نیز حضور داشته باشند.

با این حال، اغلب گفته نمی شود که سقفی وجود دارد که مدیران رسانه های اجتماعی تا چه حد می توانند از نظر عنوان پیش بروند.

به بیان دیدگاه ریچل کارتن از Link In Bio، متخصصان رسانه های اجتماعی اغلب درک عمیقی از مخاطبان خود دارند و طیف گسترده ای از مهارت ها را دارند، اما آنها به اندازه همتایان خود جدی گرفته نمی شوند.

شما همیشه می توانید پول بیشتری به دست آورید، اما نقش هایی مانند معاون بازاریابی به احتمال زیاد به افرادی داده می شود که درک گسترده ای از بازاریابی دارند. این منجر به نرخ پایین ماندگاری مدیران رسانه‌های اجتماعی می‌شود، به طوری که تا ۴۱ درصد از پاسخ‌دهندگان به نظرسنجی فوق‌الذکر Link in Bio می‌گویند مطمئن نیستند که می‌خواهند از رسانه‌های اجتماعی شغلی ایجاد کنند، زیرا آینده‌ای نمی‌بینند. در نقش

این بدان معنا نیست که اگر هدف شما رشد به عنوان یک رسانه اجتماعی باشد، نمی توانید به آن نقطه برسید – اما باید حتی سخت تر از همتایان خود کار کنید. یادگیری مداوم و به روز ماندن با آخرین روندها و فناوری های رسانه های اجتماعی برای پیشرفت در این زمینه ضروری است. گذراندن دوره‌ها، ادامه تحصیل در رشته‌های تحصیلی و کشف سایر نقش‌های بازاریابی راه‌های عالی برای شروع اولیه در شکستن سقف هستند.

برای جلوگیری از فرسودگی، مرزهای سالم را با رسانه های اجتماعی حفظ کنید

به راحتی می‌توانید از همه چیز به‌عنوان مدیر رسانه‌های اجتماعی مطلع شوید. زمان استراحت را در استفاده از رسانه های اجتماعی، به صورت حرفه ای و شخصی در نظر بگیرید، تا غرق نشوید.

همچنین، همانطور که گای سی، استراتژیست رسانه های اجتماعی اشاره می کند، هرگونه بازخورد منفی در حساب های شما شخصی نیست و نباید آن را به دل بگیرید. در مورد حساب‌هایی که روی آن‌ها کار می‌کنید، شما سرپرستی دارید، نه مالکیت، و باید آماده باشید که آن‌ها را رها کنید.

مدیران رسانه های اجتماعی باید روابط خود را با پلتفرم ها متفاوت از سایر افراد مدیریت کنند. از مرزهای واضح و زمان برای کناره گیری از حساب های خود به روسای خود دفاع کنید تا یک رابطه سالم با رسانه های اجتماعی حفظ کنید.