رهبران چگونه کار از راه دور را تجربه می کنند؟

اکنون شش سال است که گزارش وضعیت کار از راه دور بافر را می نویسیم و منتشر می کنیم، و در این راه چیزهای زیادی در مورد روندها، مزایا و مبارزات کارگران از راه دور یاد گرفته ایم. امسال، پس از انتشار گزارش، چندین نفر نظر دادند که از خود می‌پرسیدند که نتایج فقط برای افرادی که مدیر هستند چگونه خواهد بود – و این سؤال خوبی است!

هنگام انتشار گزارش وضعیت کار از راه دور، به اندازه کافی روشن نبودیم قبلا شامل می شود مدیران مردم و رهبران کار از راه دور. با این حال، فرصتی برای غواصی عمیق تر در داده ها برای استخراج داده های بیشتر ویژه رهبران احساس می شد.

در حالی که وقتی نظرسنجی وضعیت کار از راه دور را تکمیل کرد، نپرسیدیم که آیا فردی مدیر مردم است (نگران نباشید، از قبل در لیست سال آینده است)، ما در مورد نوع نقشی که یک نفر دارد پرسیدیم، و یک گزینه “رهبری” بود. بنابراین، در اینجا چیزی است که ما با نگاه کردن به نتایج وضعیت کار از راه دور و مقایسه افرادی که در رهبری کار می کنند با کسانی که این کار را انجام نمی دهند یاد گرفتیم – پاسخ ها ممکن است شما را شگفت زده کند.

رهبران هنوز هم به شدت مایل به کار از راه دور هستند

برای شروع، رهبران هنوز هم می‌خواهند بقیه شغل خود را از راه دور کار کنند (99 درصد این گزینه را انتخاب کرده‌اند) و کار از راه دور را به دیگران توصیه می‌کنند (99 درصد دیگر این گزینه را انتخاب کرده‌اند). این فقط کمی بالاتر از افراد غیر رهبر است که برای هر دو سوال 98 درصد بودند. در نهایت، تفاوت زیادی بین رهبران و غیر رهبران در اینجا وجود ندارد.

ما همچنین از پاسخ دهندگان خواستیم که تجربه خود را با کار از راه دور توصیف کنند – و جالب اینکه رهبران احتمال بیشتری داشتند که تجربه مثبتی داشته باشند. نود و شش درصد از رهبران انتخاب کردند که تجربه آنها بسیار مثبت یا تا حدودی مثبت است در مقایسه با 90 درصد از افراد غیر رهبر.

تفاوت بین نحوه تجربه رهبران و غیر رهبران کار از راه دور زیاد نیست، اگرچه رهبران بیشتر از غیر رهبران تجربه مثبتی دارند.

رهبران متفاوت عمل می کنند

وقتی صحبت از نحوه کار رهبران از راه دور می شود، بین غیر رهبران و رهبرانی که از راه دور کار می کنند، تفاوت هایی در ترجیحات خود برای کار در یک مجموعه ترکیبی، محل کارشان و حضور در دوربین وجود دارد.

بزرگترین تفاوت این است که در حالی که رهبران هنوز عمدتاً ترجیح می دهند کاملاً از راه دور کار کنند (65 درصد آنها کاملاً از راه دور را به عنوان ساختار کاری ترجیحی خود انتخاب کردند)، تعداد بیشتری وجود دارد که ترجیح می دهند ابتدا یک ترکیب ترکیبی اما از راه دور راه اندازی شود، با 27 درصد از رهبران آن گزینه را انتخاب می کنند. در مقایسه با 20 درصد از افراد غیر رهبر.

رهبران نیز احتمالاً تجربه بیشتری در مورد راه اندازی هیبریدی دارند. 42 درصد از رهبران در مقایسه با 35 درصد غیر رهبران در یک مجموعه ترکیبی کار می کردند.

به طور مشابه، رهبران کمتر از غیر رهبران از خانه کار می‌کردند، اگرچه اکثریت همچنان این کار را می‌کردند. 75 درصد از رهبران انتخاب شده که در خانه کار می کنند در مقایسه با 83 درصد از افراد غیر رهبر.

آخرین سوالی که ما به آن نگاه کردیم در مورد حضور در مقابل دوربین بود – 76 درصد از رهبران ترجیح می دهند دوربین خود را برای تماس های ویدیویی روشن کنند در مقایسه با 62 درصد از افراد غیر رهبر.

به طور کلی، پاسخ‌های رهبران در اینجا تقریباً شبیه به غیر رهبران بود، اما با تنوع کافی که واضح است بین نحوه انجام کار این دو گروه تفاوت وجود دارد.

مبارزات رهبران از راه دور

علیرغم مزایای فراوان کار از راه دور، رهبران همچنان با مبارزات غیر رهبران، با چند تفاوت مواجه هستند.

فقدان ساختار و روال کار از راه دور می تواند یک شمشیر دولبه باشد. از یک طرف، انعطاف پذیری و استقلال بیشتری را فراهم می کند. از سوی دیگر، منزوی شدن می تواند آسان باشد. این مبارزه ای است که بسیاری از کارگران راه دور در آن سهیم هستند و رهبران نیز از این قاعده مستثنی نیستند. مبارزه اصلی برای کارگران از راه دور هم برای رهبران و هم برای غیر رهبران یکسان بود – اغلب در خانه ماندن زیرا دلیلی برای ترک ندارند.

چالش دیگری که رهبران از راه دور با آن مواجه هستند، وسوسه کار در خارج از ساعات اداری سنتی است. بدون محدودیت های یک دفتر فیزیکی، می توان به راحتی اجازه داد که کار به بخش های دیگر زندگی نفوذ کند، که می تواند منجر به فرسودگی شغلی و عدم تعادل بین کار و زندگی شود. به ویژه رهبران بیشتر از غیر رهبران در این دام قرار می گیرند.

مبارزه نهایی که بسیاری از رهبران با آن روبرو هستند ایجاد مرز بین کار و زندگی است. در مقایسه با غیر رهبران، رهبران به احتمال زیاد تفکیک این دو را دشوارتر می یابند، به طوری که 40 درصد از رهبران در مقایسه با 30 درصد از افراد غیر رهبر، با این مشکل دست و پنجه نرم می کنند.

اگرچه مبارزات برتر یکسان باقی می‌ماند، رهبران در مجموع به احتمال زیاد جدا شدن از محل کار و کار خارج از ساعات معمول را دشوارتر می‌دانند.

رهبران در مورد شغل و کار از راه دور بی طرف تر هستند

در چند سال گذشته، موضوع رشد شغلی برای کارگران از راه دور بارها مطرح شده است، با برخی تعجب می کنند که آیا حرکت به سمت کار از راه دور می تواند بر مسیر شغلی آنها تأثیر منفی بگذارد. موضوع رشد شغلی از راه دور هنوز تا حدودی تقسیم شده است. در گزارش وضعیت کار از راه دور ما در سال 2023، پاسخ دهندگان به احتمال زیاد انتخاب می کردند که رشد شغلی در حین کار از راه دور آسان تر از سال قبل است، با 36 درصد از پاسخ دهندگان این گزینه را انتخاب کردند. 36 درصد دیگر گفتند که کار از راه دور تأثیری بر رشد شغلی آنها ندارد.

رهبران در این دسته قرار می گیرند که در مورد تأثیر کار از راه دور بر رشد شغلی بی طرف تر هستند. 42 درصد از رهبران معتقدند که کار از راه دور در مقایسه با 36 درصد از افراد غیر رهبر، تأثیری بر رشد شغلی ندارد. همچنین رهبران احتمال بیشتری دارند که بگویند کار از راه دور تأثیری بر تبلیغات ندارد (58 درصد این را انتخاب کردند) در مقایسه با غیر رهبران (56 درصد).

در عین حال، کار از راه دور به عنوان یک الزام برای نقش‌های آینده برای رهبران اهمیت کمتری دارد تا برای غیر رهبران، که در راستای انتخاب گزینه‌های ترکیبی از سوی رهبران است. به طور کلی، رهبران در مورد رشد شغلی و اهمیت کار از راه دور برای نقش بعدی خود، موضع متفاوت تری نسبت به کار از راه دور دارند.

چه چیزی برای رهبران از راه دور خوب پیش می رود

چشم انداز کار از راه دور برای رهبران در مورد اینکه چه چیزی برای آنها خوب پیش می رود نیز متفاوت است. احتمال اینکه رهبران تا حدودی یا بسیار درگیر شغل خود باشند کمی بیشتر است – 65 درصد از آنها این گزینه را در مقایسه با 58 درصد غیر رهبران انتخاب کردند. رهبران نیز کمتر به دنبال شغل جدید هستند.

در ارتباط با احساس مشارکت در نقش‌های خود، رهبران نیز کمی بیشتر با همکاران خود احساس ارتباط می‌کنند (۸۰ درصد در مقایسه با ۷۵ درصد غیر رهبران). بخشی از آن می تواند این باشد که رهبران نیز احتمالاً در رویدادهای کاری حضوری در سال گذشته شرکت کرده اند. هفتاد و هفت درصد از رهبران انتخاب کردند که در مقایسه با 69 درصد از افراد غیر رهبر، شخصاً برای کار ملاقات کرده بودند.

به طور کلی، همه رهبران نمی‌خواهند افراد به دفتر بازگردند، اگرچه رهبران به احتمال زیاد خواهان یک ساختار ترکیبی هستند.

رهبران در حول و حوش مرزها درگیری های کاری بسیار خاص از راه دور دارند. در عین حال، آنها باید بدانند که به دلیل موقعیتی که دارند، ممکن است نسبت به گزارش های مستقیم خود یا همکاران غیر رهبر احساس ارتباط بیشتری داشته باشند.

مایلیم از شما بشنویم اگر یک مدیر مردمی هستید و از راه دور کار می کنید – آیا این موضوع طنین انداز می شود؟ برای ما توییت بفرستید!