چگونه می توانم یک مجموعه رسانه اجتماعی برای TikTok و Instagram ایجاد کنم؟

سوال: متوجه شده‌ام که بسیاری از TikToks و Reels که تماشا می‌کنم بخشی از یک مجموعه رسانه‌های اجتماعی در حال انجام هستند. چگونه می توانم خودم شروع کنم؟

چه جایگاه خاصی به عنوان تولید کننده محتوا داشته باشید یا نه، احتمالاً در مورد تعداد انگشت شماری از موضوعات مشابه در اینستاگرام و TikTok خود پست می کنید که دنبال کنندگان شما می خواهند درباره آنها بشنوند. یک راه آسان برای تولید محتوای بیشتر حول همین ایده ها، ایجاد یک مجموعه رسانه های اجتماعی است. یک سری به شما امکان می دهد تا محتوایی را که معمولاً به اشتراک می گذارید تغییر دهید.

TikTok حتی اخیراً ویژگی سری خود را معرفی کرده است که به سازندگان اجازه می‌دهد مجموعه‌هایی از پست‌ها را در پشت دیوار پرداخت به اشتراک بگذارند.

ما به چند نمونه از سریال های موفق از دیگر سازندگان محتوا می پردازیم و نکاتی را برای شروع کار خود ارائه می دهیم.

مجموعه‌های رسانه‌های اجتماعی اساسا برداشت جدیدی از محتوای اصلی است که در حال حاضر برای TikTok و Instagram خود ایجاد می‌کنید. با یک سری، نکته این است که چندین ویدیو ایجاد کنید که حول یک موضوع خاص می چرخد. موضوع فرعی همچنان باید به اندازه کافی شبیه محتوای معمول شما باشد – تا مطمئن شوید که همچنان با دنبال کنندگان شما طنین انداز می شود – اما همچنین اطلاعات جدیدی ارائه می دهد.

Ambitious Kitchen، یک وبلاگ غذایی که توسط نویسنده کتاب آشپزی Monique Volz و تیمش اداره می شود، در درجه اول دستور العمل های وب سایت خود را در قالب ویدیو در اینستاگرام و TikTok به اشتراک می گذارد. اما به تازگی دو سری جدید در اینستاگرام خود معرفی کرده اند تا محتوای خود را متنوع کنند.

اولین مورد، سریال Trader Joe است که در آن مونیک چند اقلام از خواربار فروشی محبوب می گیرد و با آنها یک غذای سریع و آسان مانند این پیتزا نان درست می کند.

مورد بعدی سری Leftovers آنها است که همه چیز درباره ضایعات مواد غذایی است. ربکا، مدیر رسانه های اجتماعی Ambitious Kitchen نکات و دستور العمل های مفیدی را ارائه می دهد تا به دنبال کنندگان کمک کند تا به جای دور ریختن مواد غذایی، از تمام مواد غذایی خود استفاده کنند.

همانطور که می بینید، این ها به عنوان سریال واجد شرایط هستند، زیرا تیم Ambitious Kitchen می تواند تعداد زیادی محتوا برای هر دو ایده تولید کند و آنها را فراتر از پست های مستقل کند. آنها همچنین موضوعاتی هستند که حول محور اصلی آنها – غذا – می چرخند، اما به آنها اجازه می دهد تا از ارسال ساده دستور العمل های وبلاگ دوباره و دوباره منشعب شوند. حتی یکی از طرفداران تیم را به خاطر سریال‌های باقی‌مانده‌شان در نظرات تشویق کرد و گفت: «واقعاً دوست دارم که علاوه بر دستور العمل‌های شگفت‌انگیزتان، کاهش ضایعات مواد غذایی را نیز تبلیغ کنید! ??”

مجموعه‌های رسانه‌های اجتماعی نه تنها راهی مناسب برای تولید محتوای جدید برای حساب‌های اینستاگرام و تیک‌توک شما هستند، بلکه می‌توانند با ایجاد تنوع در پست‌های خود، به جذب فالوورهای جدید نیز کمک کنند.

در اینجا مزایای افزودن سریال به پست های رسانه های اجتماعی شما آورده شده است.

محتوای بیشتری ایجاد کنید

بزرگترین مزیت راه اندازی یک مجموعه رسانه های اجتماعی این است که به شما امکان می دهد تعداد زیادی محتوای جدید تولید کنید. برای اینکه چیزی یک سری باشد، باید چندین Reel و TikToks را برنامه ریزی کنید که به شما کمک می کند تقویم رسانه های اجتماعی خود را پر کنید. این باید به این معنی باشد که شما تعداد زیادی محتوا و ایده برای به اشتراک گذاشتن آماده خواهید داشت.

خلاقیت بیشتر را تحریک کنید

ممکن است بخواهید چیزی متفاوت از پست‌های معمول خود را به اشتراک بگذارید یا به اشتراک بگذارید، و مجموعه‌ای از شما را مجبور می‌کند تا راه‌های خلاقانه‌ای برای ساخت محتوای خود بیابید.

اینفلوئنسر Radhi Devlukia قرقره های آشپزی را به همراه سایر مطالب سلامتی و تندرستی خود پست می کند، اما تصمیم گرفت چیز متفاوتی را امتحان کند و دستوری را به اشتراک گذاشت که خوب نشد. او به فالوورهایش گفت که سریال جدیدی می‌سازد که تماماً درباره دستور العمل‌هایی است که مردم نباید امتحان کنند. این یک روش سرگرم‌کننده است که در محتوای آشپزی محبوبی که در سراسر اینستاگرام و TikTok وجود دارد، استفاده می‌کند و به سریال Radhi کمک می‌کند که برجسته شود.

هرچه در محتوای خود خلاقیت بیشتری داشته باشید، احتمال بیشتری برای جذب دنبال کنندگان جدید و رشد جامعه رسانه های اجتماعی خود خواهید داشت.

پست های خود را سازماندهی کنید

یکی دیگر از مزیت های یک سری این است که می تواند به شما اجازه دهد تا محتوای خود را به طور مؤثرتری سازماندهی کنید. اگر یکی از فالوورهای شما به یک جنبه خاص از کار شما علاقه مند است، می توانید به راحتی او را به یک سری خاص از کار خود هدایت کنید. همچنین می‌توانید هر سریال را با هشتگ دسته‌بندی کنید تا راحت‌تر در جستجو ظاهر شوند.

اگر مطمئن نیستید که چگونه می‌توانید مجموعه‌های رسانه‌های اجتماعی خود را ایجاد کنید، در اینجا چند مرحله وجود دارد که به شما در شروع کار کمک می‌کند.

ایده پردازی

ایده های طوفان فکری ممکن است دلهره آور به نظر برسند، اما خبر خوب این است که مجموعه ای اساساً می تواند از محتوای موجود شما ساخته شود. به آنچه قبلاً پست می کنید نگاه کنید و ببینید چگونه می توانید کار جدیدی با آن انجام دهید.

در اینجا ایده هایی برای سریال های بالقوه وجود دارد که می توانید با مثال ایجاد کنید.

مشاوره/چگونه سریال

CaliFullerfit مطالبی را در مورد ورزش پست می کند، عمدتاً به شکل قرقره های تمرینی و حمل لباس های باشگاه. اما او اخیراً با سریال جدیدی که در مورد اضطراب ورزشگاه بحث می کند، اوضاع را تغییر داده است.

در اپیزود اول سریال، او دنبال‌کنندگان را با یک برنامه دقیق آشنا می‌کند که وقتی وارد باشگاه می‌شوند و احساس اضطراب می‌کنند، چه کاری باید انجام دهند.

او همچنین از فالوورهای خود در استوری های اینستاگرام نظر خواسته است، که راهی عالی برای ایده های بالقوه برای سریال شما است.

اسکرین شات از استوری اینستاگرام درخت پلم و استیکر سوال
کالی از دنبال کنندگانش برای سریال جدیدش پیشنهاد می خواهد

ایجاد مجموعه ای را در نظر بگیرید که توصیه ها و نکاتی را برای نشان دادن تخصص شما ارائه می دهد.

مجموعه «3 چیز برای امتحان کردن».

کیتی جین هیوز، هنرمند آرایش، بیشتر آرایش و آموزش های آرایشی را در اکانت اینستاگرام خود منتشر می کند. با این حال، اخیراً او یک سری جدید به نام «سه چیز برای امتحان کردن» را امتحان کرده است، که در آن سه آیتم آرایش از یک برند را برجسته می‌کند و توضیح می‌دهد که چرا آنها را دوست دارد.

به طور مشابه، می توانید مجموعه ای برای برجسته سازی و بررسی محصولات ایجاد کنید. اینها می توانند محصولاتی باشند که قبلاً در زندگی روزمره خود از آنها استفاده می کنید، محصولاتی که ایجاد کرده اید یا محصولاتی مشابه محصولات شما.

سریال Vlog

نابله نور، سازنده محتوا، در سال 2020 زمانی که مجموعه‌های صلح‌آمیز خود را در TikTok شروع کرد، جایی که در آن نگاهی زیبا از شادترین لحظات خود را فیلم‌برداری می‌کند، در فضای مجازی پخش شد.

امسال، او تصمیم گرفت یک مجموعه جدید ولوگ بسازد تا بتواند پس از دریافت بازخوردهایی از طرفدارانش مبنی بر اینکه جیب سریال صلح او کمی تولید شده است، بیشتر با مخاطبان خود ارتباط برقرار کند.

در این مجموعه جدید با عنوان #PopVlogs با نام pockets of paqe vlogs، نابلا یک مینی ولاگ انجام می‌دهد که در آن مستقیماً با فالوورهای خود صحبت می‌کند و آنها را در طول روز راهنمایی می‌کند.

مجموعه‌های vlog راهی عالی برای شما است تا با جامعه خود گفتگوی مستقیم داشته باشید و نگاهی اجمالی به زندگی خود به آنها نشان دهید.

ایده های دیگر برای سریال شبکه های اجتماعی

خبر خوب این است که یک سریال واقعاً می تواند درباره هر چیزی باشد! در اینجا چند ایده دیگر وجود دارد که باید هنگام راه اندازی یک سریال در نظر بگیرید.

  • یک سری توسعه محصول – بینندگان را به پشت صحنه آخرین محصول یا عرضه خود ببرید
  • سری ملاقات با تیم – با اعضای تیم خود مصاحبه کنید و یک روز از زندگی آنها را نشان دهید
  • یک سری ASMR – ایجاد محتوای آرامش بخش و آرامش بخش به سبک ASMR
  • سریالی از پشت صحنه – بینندگان را به پشت صحنه کار خود ببرید یا به آنها نشان دهید که دقیقاً چگونه محتوای خود را ایجاد می کنید
  • در حال آزمایش یک مجموعه رستوران/فعالیت جدید – از تجربه خود در هنگام آزمایش یک محصول یا فعالیت جدید فیلم بگیرید

اگر احساس می‌کنید برای طوفان فکری به کمک بیشتری نیاز دارید، توصیه می‌کنیم از هوش مصنوعی (AI) برای رد کردن ایده‌ها استفاده کنید. هنگامی که یک بلوک خلاقانه دارید، دستیار هوش مصنوعی Buffer می تواند منبع خوبی باشد. من حتی از ابزارهای نوشتن هوش مصنوعی برای کمک به فرآیند ایده‌پردازی برای برخی از پست‌های وبلاگم استفاده کرده‌ام.

ايجاد كردن

اکنون زمان آن فرا رسیده است که محتوای سریال خود را برنامه ریزی کنید. اینجاست که همه چیز را از جلسات طوفان فکری خود می گیرید و به واقعیت تبدیل می کنید. تمام تجهیزات، اقلام و هر چیز دیگری را که برای ساختن ویدیوهای خود لازم است جمع آوری کنید.

هنگامی که در این مرحله هستید، توصیه می‌کنیم محتوای خود را به صورت دسته‌ای برای مجموعه خود ایجاد کنید تا در زمان صرفه‌جویی کنید و همه چیز را به طور موثر فیلم برداری کنید.

سازمان دادن

در اینجا چند کار وجود دارد که می‌توانید برای سازماندهی مجموعه‌های خود انجام دهید و وقتی افراد به حساب‌های اینستاگرام و TikTok شما مراجعه می‌کنند، آن‌ها را متمایز کنید.

  • از همان عکس روی جلد استفاده کنید – هنگام ارسال ویدیو در مجموعه خود، توصیه می کنیم یک عکس روی جلد خاص برای همه محتوا ایجاد کنید تا مردم بتوانند به راحتی آن را در فید اینستاگرام و TikTok شما ببینند.
  • عنوان سریال – هر بار که یک Reel یا TikTok جدید در مجموعه خود ارسال می کنید، از همان عنوان استفاده کنید و ep را در آن قرار دهید. 1، ep.2، و غیره، برای نشان دادن ادامه و اینکه ویدیو بخشی از یک سری بزرگتر است.
  • هشتگ ها را درج کنید – استفاده از هشتگ‌های خاص برای مجموعه‌های خود، راهی آسان برای برچسب‌گذاری پست‌های خود و علامت‌گذاری آن‌هایی است که بخشی از یک مجموعه هستند.

اگر TikToks را پست می کنید، می توانید از مزایای آنها نیز استفاده کنید ویژگی لیست پخش، جایی که می توانید ویدیوهای خود را در مجموعه های مختلف دسته بندی کنید. توجه داشته باشید، در حال حاضر همه به این ویژگی دسترسی ندارند.

در اینجا، سحر عیار، سازنده محتوا، فهرست‌های پخش مختلفی از جمله، نقدها، موارد ضروری دختر قهوه‌ای و آموزش آرایش را در بالای نمایه TikTok خود دارد.

این کار باعث می شود دنبال کنندگان شما راحت تر سریال های مختلف شما را پیدا کنند.

اشتراک گذاری

وقتی همه چیز را فیلمبرداری و آماده کردید، وقت آن است که سریال خود را با جهان به اشتراک بگذارید! توصیه می‌کنیم از قبل اعلامیه بدهید و سریال‌تان را مسخره کنید تا دنبال‌کنندگانتان را در مورد آن هیجان‌زده کنید.

ارزیابی کنید

بعد از اینکه سریال خود را راه اندازی کردید، بهتر است معیارها را بررسی کنید و ببینید که آیا موفقیت آمیز است یا خیر. برای انجام این کار، باید به میزان تعامل، لایک ها، نظرات و تعداد دفعات ذخیره ویدیو نگاه کنید. ویژگی تجزیه و تحلیل Buffer یک ابزار عالی برای سنجش میزان عملکرد محتوای شما است.

امیدوارم سریال شما موفق شود، اما اگر نه، بهتر است یک قدم به عقب بردارید و دلیل آن را در نظر بگیرید.

ممکن است این مشکل از فالوورهای شما باشد که باید از سریال مطلع شوند، به این معنی که ممکن است لازم باشد کار بهتری برای تبلیغ و تبلیغ آن انجام دهید.

توصیه می‌کنیم آن را کنار بگذارید و حداقل دو تا سه ویدیو برای این مجموعه پست کنید، زیرا گاهی اوقات قبل از اینکه واقعاً به چیزی دست پیدا کنید، چند بار تلاش می‌کنید. درخواست از فالوورهای خود برای نظرات آنها در مورد سریال از طریق استوری اینستاگرام و سایر رسانه ها نیز راهی عالی برای دریافت بازخورد از جامعه خود و ایجاد تغییرات در صورت نیاز است.

اگر واقعاً احساس می‌کنید که سریال در حال از دست دادن نشانه‌ای است، پس وقت آن است که به تابلوی نقاشی برگردید و ایده‌های جدید را در ذهن خود بنویسید. خوشبختانه، در سراسر TikTok و Instagram مجموعه‌های رسانه‌های اجتماعی بسیار خوبی وجود دارد که امیدواریم می‌توانند شما را برای ارائه یک ایده جدید ترغیب کنند.

امیدواریم که این بافر Ask به شما انگیزه داده باشد تا سری TikTok یا Instagram خود را راه اندازی کنید! اگر از ما سؤالی در رسانه های اجتماعی دارید، از #AskBuffer استفاده کنید و به ما اطلاع دهید توییتر!