چهار نکته برای جلب توجه و جلب توجه مخاطب

اگر تا به حال یک مقاله ویدیویی 90 دقیقه‌ای در یوتیوب درباره یک موضوع مبهم تصادفی – مانند این موضوع در مورد موضوع کانال دیزنی – مطالعه کرده‌اید، ممکن است آمارهای مربوط به کاهش گستره توجه انسان‌ها را نگران کنید.

دیدن آن آسان است چرا مردم نگران هستند، اما اگر ویدیویی در مورد آهنگ موضوعی شبکه‌ای که محتوا برای کودکان و نوجوانان ایجاد می‌کند، چهار میلیون بازدید داشته باشد، ممکن است به درستی به موضوع توجه کوتاه نپردازیم.

هر کسی که در رسانه های اجتماعی شرکت می کند می داند که وجود دارد خیلی زیاد رقابت برای جلب توجه ما که البته ما فقط چند ثانیه می توانیم تصمیم بگیریم که چه چیزی آن را نگه می دارد. این نگرانی هایی را برای سازندگان ایجاد می کند. چگونه محتوایی ایجاد می‌کنید که توجه افراد (درست) را به خود جلب کند؟

در این مقاله، توصیه هایی را ارائه می دهیم که به شما کمک می کند تا به طور عملی به ایجاد محتوایی که مخاطبان خود را درگیر می کند نزدیک شوید.

قالب(های) مناسب را انتخاب کنید

فرمت “درست” برای همه متفاوت به نظر می رسد، و تصمیم گیری در مورد اینکه برای شما چگونه به نظر می رسد همیشه یک فرآیند مداوم خواهد بود. با این حال، این یک گام مهم است زیرا در مورد آن است شما. اگر حتی در روزهای سخت هم مشتاق ایجاد و به اشتراک گذاری محتوا نباشید، نمی توانید مخاطب ایجاد کنید، چه برسد به جذب آنها.

فرمت ها برای سازندگان فراوان است، از فرم های کوتاه تا بلند. می‌توانید ویدیوهای یک ساعته YouTube، توییت‌ها، پست‌های چرخ فلک یا خبرنامه ایجاد کنید. اما نکته ای که در مورد جلب توجه وجود دارد این است: اگر قالبی را انتخاب کنید که از ایجاد آن لذت می برید، مخاطب خود را پیدا خواهید کرد.

یک رویکرد این است که با انتخاب یک یا دو کانال اصلی و تمرکز بر ایجاد بهترین محتوای خود برای آنها، به سبک هرمی بروید. پس از آماده شدن برای گسترش، می‌توانید کانال دیگری اضافه کنید که محتوای کانال‌های اصلی شما را تغییر کاربری دهد. سپس با رشد تیم خود، منابع و اندازه مخاطبی را به دست آورید که گسترش را توجیه می کند.

هرمی که مسیرهای رشد خالق را نشان می دهد

علی ابدال یک مثال عالی برای این است که از یوتیوب شروع کرده، محتوای بهره‌وری را به اشتراک می‌گذارد و از محتوای خود در آنجا استفاده می‌کند تا بقیه رویکرد خود را به محتوا در پلتفرم‌های دیگر تقویت کند. او اکنون تیمی متشکل از 20+ نفر را استخدام می‌کند، دوره‌های آموزشی ارائه می‌دهد و میلیون‌ها دنبال کننده دارد – هنوز هم با یک جایگاه مشخص.

اگر از یک قالب خاص خسته شده اید، رابطه خود را با آن دوباره ارزیابی کنید. ممکن است فقط نیاز داشته باشید محتوایی را که می‌سازید تغییر دهید، به جای دیگری بپردازید، یا ممکن است زمان آن رسیده باشد که به یک پلتفرم کاملاً جدید بروید. تکامل بخشی استاندارد از فرآیند خلاقیت است.

به دنبال روابط عمیق و نه گسترده با مخاطبان خود باشید

ما در جامعه و اقتصادی هستیم که بیش از حد بر رشد به هر قیمتی متمرکز شده است، و این اغلب به نحوه برخورد ما با فعالیت‌های فردی منجر می‌شود. البته، اعداد زیاد عالی و رضایت‌بخش هستند – دلیلی وجود دارد که اینفلوئنسرهای برتر نرخ بالایی دارند.

اما آیا از نظر حجم مخاطب آنقدر روی رشد تمرکز کرده اید که فراموش کنید ارزش واقعی مخاطبان شما از درگیری آنها ناشی می شود؟ به عبارت دیگر، اگر تعداد فالوورهای شما زیاد باشد، اما نتوانید بخش قابل توجهی از آنها را برای انجام یک اقدام کلیدی جذب کنید، آیا آن مخاطب واقعاً ارزشمند است؟

عدم تمرکز از طرف شما به عنوان یک خالق، هسته اصلی نرخ مشارکت ضعیف است. مطمئناً، مخاطبان شما محتوای شما را دوست دارند، اما هیچ یک از آنها نمی توانند آنچه را که ایجاد می کنید یا ارزشی که از شما دریافت می کنند را در یک جمله بیان کنند.

وقتی به سازندگان مورد علاقه‌ام فکر می‌کنم، معمولاً می‌توانم بگویم که چرا آنها را خیلی دوست دارم. من به طور ضمنی به آنها اعتماد دارم و توصیه های آنها را برای هر کاری انجام می دهم زیرا آنها اعتماد من را معمولاً از طریق صداقت و اصالت به دست آورده اند.

لوید جورج، کارشناس پادکست، تاکید می‌کند که برای تبدیل شدن به یک خالق موفق نیازی به دنبال‌کنندگان زیاد ندارید، و به اشتراک می‌گذارد: «من تقریباً 8000 دلار در ماه فقط از محتوایی با حدود 12000 فالوور در TikTok به دست می‌آورم.» این همچنین ثابت می‌کند که شما نیازی به دنبال کننده های بزرگ برای کسب درآمد از محتوای خود

بنابراین، چگونه می توانید روابط عمیق تری با مخاطبان خود ایجاد کنید؟ بر ایجاد ارتباط با آنها تمرکز کنید. همانطور که جی آکنزو توصیه می کند، “بهترین راه برای [create connections] این است که اطمینان حاصل کنید که اثر انگشت خلاق شخصی شما در سراسر کار وجود دارد. دیدگاه شخصی خود، تجربیات زیسته و داستان های خود را القا کنید و در چشم مخاطبان خود غیرقابل جایگزین شوید.»

قبل از اینکه به دنبال دستیابی به مخاطبین بزرگتر باشید، محتوای شما باید ابتدا با چند نفر طنین انداز شود. و اشکالی ندارد اگر هرگز نتوانید به گسترش آن پی ببرید – طنین انداز عمیق با یک مخاطب کوچک بهتر از نادیده گرفتن مخاطبان بزرگ است. Elisa Doucette یک نمونه عالی از داشتن یک مخاطب کوچک اما قدرتمند است.

کار او به «نویسندگان محرک» پاسخ می‌دهد و اگر این دو کلمه در مورد شما صدق نمی‌کند، ممکن است آنقدرها درگیر محتوای او نباشید. اما او با چسبیدن به مخاطبان خود یک حرفه و تجارت ایجاد کرده و حفظ کرده است. همانطور که جی می گوید: “مخاطب خود را انتخاب کنید، آینده خود را انتخاب کنید.”

هنگامی که توجه مخاطبان خود را جلب می کنید، کنترل آنچه اتفاق می افتد را در دست بگیرید

این را تصور کنید: یک ویدیو به صورت ویروسی منتشر شد و ناگهان توجه زیادی را به خود جلب کرد که به دنبال آن بودید. حتی بهتر از آن، توجه افراد مناسب است! خب، بعدش چی؟

آیا به ساختن همان نوع محتوا ادامه می دهید، به این امید که از توجه آنها سرمایه گذاری کنید؟ چه اتفاقی می‌افتد وقتی بخشی از آنها به سراغ چیز بعدی می‌روند؟ مسلماً، بخشی از آنها پس از ویروسی شدن با شما همراه خواهند بود، اما شما می توانید بیش از این که امیدوار باشید آنها انجام دهند.

باید با قیف خود با یا بدون ویدیوی ویروسی آماده باشید. آیومی ساماراویرا در اوایل شروع به عنوان یک TikToker به جکپات ویروسی دست یافت، که او آن را به تمرکز فوری خود نسبت می دهد. با این حال، او دست به کار شد و با دسترسی به پلتفرم شبکه‌سازی و شغلی Fishbowl، در آن زمان تنها با 2000 فالوور، یک اسپانسر نام تجاری را به دست آورد و توپ را در فضای مجازی نگه داشت.

@ayomitok

وقتی به شما کمک می‌کنند که از آن فرار کنید، می‌دانید که آن‌ها واقعاً واقعی هستند.

♬ صدای اصلی – 4Ms?

علاوه بر ایجاد محتوایی در رسانه‌های اجتماعی که به شما کمک می‌کند از یک لحظه ویروسی یا زمانی که شخصی معروف شما را بازتوییت می‌کند، سرمایه‌گذاری کنید، روی چه چیزی می‌توانید کار کنید؟ وقتی می خواهید مخاطبان خود را به انجام یک اقدام خاص هدایت کنید، گزینه های زیادی برای شما وجود دارد.

توصیه برتر ما تنظیم یک لیست ایمیل است تا دسترسی مستقیم به مخاطبان خود داشته باشید، سپس آن را در نظرات خود برجسته کنید و در بیو پیوند دهید. همچنین، شروع یک خبرنامه یا پادکست را در نظر بگیرید – چیزی که شما را مستقیماً در مقابل مخاطبان خود قرار می دهد و توسط یک الگوریتم کنترل نمی شود. یا اگر تخصص خاصی دارید که ممکن است برای مخاطبان ارزشمند باشد، آن را در یک کتاب الکترونیکی یا دوره آنلاین قرار دهید.

اگر هیچ ایده اولیه ای برای محتوا ندارید، به یاد داشته باشید که اشکالی ندارد آنچه را که قبلاً ایجاد کرده اید تغییر دهید. هیچ ویدیویی که به آن افتخار می کنید؟ چیزی در مورد آنچه الهام گرفته از آن بنویسید. آیا یک توییت واقعاً خوب عمل کرد؟ کاری را که انجام دادید به گونه ای متفاوت تقسیم کنید. اساساً با فرمت های جدید خود به عنوان راهی برای آوردن اعضای مخاطبان خود رفتار کنید واقعا علاقه مند به آنچه شما برای گفتن هستید، بیشتر به دنیای خود بروید.

در هر پلتفرمی حضور داشته باشید (صبر کنید، اجازه دهید توضیح دهم)

آخرین چیزی که می خواهید این است که اعتمادی را که با مخاطبان درگیر خود ایجاد کرده اید از دست بدهید. بنابراین، اگرچه ممکن است متناقض به نظر برسد، باید در هر پلتفرم مربوطه حضور داشته باشید تا از تصویر و هویت خود محافظت کنید. اگر حداقل یک حساب کاربری در هر پلتفرم داشته باشید، حتی اگر از آن استفاده نکنید، می توانید از کلاهبرداران جلوگیری کنید.

این یک نگرانی مبرم‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کنید – کلاهبرداران روزانه هزاران اکانت جعلی در شبکه‌های اجتماعی ایجاد می‌کنند تا افراد مشهور، تأثیرگذاران، مشاغل و حتی افراد عادی را هدف قرار دهند. تنها در سال 2022، فیسبوک روی 1.6 میلیارد حساب جعلی وارد عمل شد – و این فقط یک شبکه اجتماعی است.

شما علاوه بر محافظت از هویت خود، از فالوورهای خود نیز محافظت می کنید. این خالق TikTok با بیش از 90000 دنبال کننده، @mor10web، این موضوع را مورد توجه قرار داد و 27 حساب کاربری را شناسایی کرد که وانمود می کردند او هستند. اگرچه حساب‌های جعلی ممکن است واضح به نظر برسند، داشتن حساب‌های دوم برای سازندگان غیرعادی نیست. همچنین، همه افرادی که در اینترنت هستند، قابل تشخیص نیستند.

@mor10web

حساب های جعلی در @tiktok یک مشکل جدی است. در اینجا 27 حساب وجود دارد که وانمود می کنند من هستم. #حساب جعلی #کلاهبرداری #اسپم @tiktokcreators @mor10web

♬ صدای اصلی – Mor10 از وب

بنابراین حتی اگر حساب خود را قفل کنید و کاری با آن انجام ندهید، جایی دارید که افرادی را که در هر پلتفرمی به دنبال شما هستند، راهنمایی کنید، حتی زمانی که در آنجا غیرفعال هستید. به علاوه، اگر بخواهید در یک پلتفرم جدید فعال شوید، نام کاربری مورد نظر خود را خواهید داشت.

نتیجه

فکر کردن در مورد گستره توجه، رقابت شما و درگیری با مخاطب می تواند دو احساس را القا کند: ترس یا هیجان – همه اینها به دیدگاه شما بستگی دارد.

برای هر نوع سازنده و هر نوع محتوا، مخاطبی وجود دارد. این به شما بستگی دارد که تعیین کنید چگونه به آن مخاطبان نزدیک شوید تا موفق شوید.