اما سوغات زنجان، تنها چاقو نیست

فرش افشار زنجان هم که از پرطرفدارترین فرش های ایرانی محسوب میشود ، جزء قالی های ریزبافت و پشمی است، به طوریکه طرح و رنگ و دوام این فرش شهره عام و خاص است. چرا بازدید از بازار زنجان پیشنهاد میشود؟

معرفی صنایع دستی شهر زنجانفاصله بازار زنجان با مرکز شهر چندان زیاد نیست. این مرکز تجاری چند طبقه، از مجموعههای تجاری جدید شهر است و در خیابان سعدی قرار دارد. هر چند که مغازههای این بازار مسقف سر و شکل دیگری نسبت به مدل اولیه خود گرفتهاند، اما باز هم عناصر بسیار زیادی از گذشته این بازار در معماری آن میتوان مشاهده کرد.

صنایع دستی زنجان چاروق دوزی نمایشگاه و فروشگاه صنایع دستی زنجان سنت قمهزنی نیز تا چند سال پیش رایج بود. تاکسی های خطی و آنلاین نیز در سطح شهر در گردش هستند و کمک و راهنمای خوبی برای مسافران هستند. اگر تاریخشناس خوبی باشید، با اولین قدمی که در بازار زنجان میگذارید، متوجه معماری قاجاری این بازار خواهید شد.

زیرا در سمت غربی بازار زنجان میتوان آن حال و هوای سنتی را به خوبی حس کرد. این بازار دیدنی، بافت قدیمی شهر را با یک خط راست با عنوان بازار بالا و پایین به دو قسمت شرقی و غربی تقسیم کرده است.

صنایع دستی استان زنجان چیست

https://soghatzanjan.com/zanjan-souvenirs/

این بازار شامل دو بخش غرب و شرق است که به نظر میرسد بخش غربی آن قدمت بیشتری دارد. هوای اراک از نظر داشتن عوامل آلودهکننده از تهران آلودهتر است. یکی از جذاب ترین بخش های سفر چشیدن طعم جدید غذاهای محلی و سنتی است.

این بازار که طولانیترین بازار ایران است، محلی ایدهآل برای برخورد آرا و افکار اجتماعی بوده و در آن میتوان به وضوح با خلقیات مردم شهر آشنا شد. جغور بغور، پیازو، بوغدا آشی، شش انداز از جمله غذاهای محلی این شهر است.

گلیم و قالی، گیوهبافی و صنایع چوبی از این جملهاند. در اول بهار سال هفتصد و نود و هشت از قشلاق بوغاز قم نهضت فرموده به صوب دربند آذربایجان روان شد. او نوشته است: «اردبیل از شهرهای قدیم آذربایجان و مقر سلطنت سلاطین عظیم الشان ایران و اکنون مدفن شیخ صفی جد پادشاه ایران است.

بازار صنایع دستی در زنجانامروزه با استناد به مدارک غیرقابل انکار که از گوشه کنار ایران به دست آمده است می توان شمال و مرکز ایران را جزو قدیمی ترین مراکز فلزکاری جهان و نیز فلزکاران ایران ر از پیشگامان کشف ذوب مس در جهان باستان دانست که فراوانی معادن مس در ایران ، مؤید این نکته است.

آدرس صنایع دستی در زنجاننمای بیرونی و فضای داخلی طبقههای این مرکز به زیبایی با المانهای هنری مزین شده است. صنعت چاقوسازی در استان زنجان قدمتی دیرینه دارد و به دلیل مقاومت و استحکام بالای این محصولات، طرفداران بیشماری را به خود اختصاص دادهاند و بانوان خانهدار تمایل دارند تا از چاقوی زنجان در آشپزی و برش مواد غذایی استفاده کنند.

صنایع دستی زنجان صادقیطبقهی همکف این پاساژ به فروشگاههای طلا و جواهر و زیورآلات اختصاص دارد. بنای این کاخ در سال ۱۳۱۷ به دستور رضاشاه ساخته شدهاست و یکی از ۱۲ کاخ خانواده پهلوی در ایران است. اگر شانس سفر به شهر زیبای زنجان به شما رو کرده، مطمئن باشید که با بازدید از بازار زنجان و تماشای زیباییهای فرهنگی، سنتی، تاریخی و معماری این بازار، یکی از به یاد ماندنیترین مسافرتهای خود را تجربه خواهید کرد.

سایت صنایع دستی زنجانیکی از مراکز تجاری شهر که بین چهارراه امیرکبیر و سبزه میدان در خیابان امام خمینی قرار دارد، مجتمع تجاری پردیس است که برخلاف بازار، یک مرکز تجاری مدرن است. قره سو از طبیعت بکری برخوردار بوده ودارای یکی از منحصر به فردترین گونههای جانوری میباشد، که از این میان گونههای آبزی رودخانه از تنوع کمنظیری برخوردار است؛ ماهیانی مانند قزل آلا، کپور رودخانهای، شیربیت نوعی ماهی مخصوص این رودخانه، زرد پر و ماهی سفید رودخانه که نسل این دونوع گونه آخری امروزه بر اثر کمآبی و استفاده بیش از اندازه آفت کشهای زراعی در حال نابودی است.

تصاویر رهبران مذهبی ایران، همچون سید روحالله خمینی و سپس سید علی خامنهای، از جمله نگارههایی بودند که در جایجای کشور به فراوانی دیده میشدند. زنجان، یکی از شهرهای قدیمی ایران، به خاطر جاذبههای تاریخی متعددی که دارد و به خاطر آب و هوای خوب بهخصوص در فصل تابستان، مورد توجه گردشگران قرار دارد.

سوغات زنجان چیه

این پاساژ یکی دیگر از مجموعههای تجاری واقع شده بین سبزه میدان و چهارراه انقلاب است. این مجموعهی تجاری بین سبزه میدان و چهارراه انقلاب واقع شده است. بیشتر واحدهای تجاری این مجموعه به فروشگاههای پوشاک بهخصوص پوشاک زنانه و بچهگانه اختصاص یافتهاند.

احمد سمیعی نویسنده و مورخ معاصر، ملقب به ا. اگر اهل غذاهای رسمی ایرانی هستید سری به رستوران پلو و دیزی سرای عابدینی بزنید. این دو رستوران از محبوب ترین های این شهر بوده و غذاهای خوش طعم با کیفیت عالی برای مهمانان سرو می کنند.

صنایع دستی زنجان فروشگاه اینترنتی گیاهی خوشبو و خوش طعم است که در غذاهایی چون آش، سوپ و برنج استفاده می شود و طعم فوق العاده ای را ایجاد می کند. بهترین زمان برای سفر به این شهر فصل بهار و تابستان است که آب و هوای مطبوع آن مسافران زیادی را از شهرهای گرمسیری برای رهایی از گرما به خود جذب می کند.

صنایع دستی زنجان

به گفتهٔ یاقوت حموی، تبریز قریهای بود تا آنکه رواد ازدی در زمان متوکل عباسی به آن درآمد. این پاساژ بهشکل مدرن طراحی شده است و فروشگاههای آن به فروش محصولاتی مرتبط با مد و پوشاک و اشیای دکوری فعالیت میکنند.

نمایشگاه و فروشگاه صنایع دستی زنجان

طبقهی زیرین این پاساژ به فروش انواع چاقو و صنایع دستی اختصاص یافته است. این منطقه و خیابانها و فروشگاههای اطراف آنها، محل فروش انواع صنایع دستی از جمله چاقوهای معروف و باکیفیت زنجان و ملیلهکاری است. در سال 1397 شهر زنجان به عنوان شهر جهانی ملیله از سوی شورای جهانی صنایع دستی به ثبت رسید.

صنایع دستی زنجان ایران

ملیله کاری همواره به عنوان یکی از اصیل ترین صنایع دستی استان زنجان مطرح بوده است. این شهر از لحاظ جمعیت چهاردهمین شهر پرجمعیت ایران بهشمار میآید و در مرداد سال ۱۳۸۸ به عنوان یکی از کلانشهرهای ایران معرفی شد.

فروش صنایع دستی در زنجانزنجان از جمله شهرهای کوهستانی و سردسیر ایران است. زنجان، یکی از شهرهای دیدنی ایران، تعداد زیادی مرکز تجاری و خیابان برای خرید دارد. این مجتمع تجاری یکی از جدیدترین مراکز تجاری شهر است و در خیابان امام خمینی بین چهارراه انقلاب و چهارراه صدر جهان قرار دارد.

فروشگاه اینترنتی صنایع دستی زنجان

بازار زنجان یکی از نمادهای اصلی این شهر و جاهای دیدنی زنجان بوده و نبض اقتصادی زنجان را در دست دارد. پنجاه و شش راه ورودی اصلی و فرعی دارد. این خانه اکنون در اختیار شورای شهر رشت قرار دارد.

جایی که قلب این شهر دوست داشتنی در آن میتپد. از نقاط مختلف شهر میتوان وارد آن شد. در طول دوره جنگ جهانی دوم، آب و سوخت در این شهر انبار میشد. زنجان در فصل پاییز و زمستان آب و هوای سردی را تجربه می کنند و این فصل برای مسافرت خیلی پیشنهاد نمی شود.

سوغات زنجان از کجا بخریم

پویایی این بازار و تنوع راستهها، کاروانسراها و مغازههای این بازار، همه را به حیرت وا میدارد. در نتیجه، خرید در این بازار، تجربهای متفاوت است. در این مطلب با بهترین مناطق خرید شهر آشنا میشویم. اگر در حال چیپدن برنامه سفر به زنجان هستید و از قضا سرمایی هستید در فصول سرد به این شهر سفر نکنید.

صنایع دستی زنجان چاقو

چارق از دیرباز به عنوان سوغاتی منحصر به فرد استان زنجان شناخته شده است. علاوه بر نقل، حلواهای ارومیه هم شناخته شده است. بر اساس مصوبه ۴۰۰۴/۴۵۶۲۹/ل هیئت وزیران که در تقسیمات کشوری سال ۱۳۳۷ خورشیدی صورت گرفت شهر قروه از استان همدان منتزع شد و به استان کردستان ملحق گردید.