چگونه با کار موجود خود به محتوای رسانه های اجتماعی دامن بزنید

برای آخرین قسمت Creators Unlocked، با جاش هو، بنیان‌گذار و خالق SaaS صحبت می‌کنیم – اصطلاحی که او ذاتاً از آن استفاده نمی‌کند، اگرچه قطعاً صدق می‌کند.

جاش عنوان بنیانگذار خود را با Referral Rock، یک شرکت نرم افزاری که روند جمع آوری ارجاعات را آسان می کند، به دست آورد. اما او همچنین میزبان دو پادکست است، یک خبرنامه می نویسد و برای بیش از 17000 دنبال کننده در توییتر توییت می کند.

در گفتگوی ما، او توصیه های خوبی را برای کارآفرینان و صاحبان مشاغل کوچک به اشتراک می گذارد که به دنبال رشد در رسانه های اجتماعی با زمان و منابع محدود هستند.

به تغییر در نحوه درک خود عادت کنید

جاش اولین کسی است که به شما می گوید که لزوماً خود را خالق نمی داند. “اگر کسی در ابتدا به من برچسب “خالق” بزند، من تمایل دارم تا حدودی غافلگیر شوم. این تعریف غریزی من نیست.» با این حال، با در نظر گرفتن میزان خروجی خلاقانه او، از پادکست گرفته تا خبرنامه و پست های توییتر، این برچسب توصیف کننده کاملی است. «علی‌رغم رزرو اولیه‌ام، من در واقع ویژگی‌های یک خالق را در کنار ویژگی‌های کارآفرینی‌ام تجسم می‌دهم.»

تردیدهای جاش برای برچسب زدن به عنوان خالق، من را به یاد بینش استف اسمیت در مورد نحوه تلقی او در عموم می‌اندازد – «من در چند سال گذشته چیزهای زیادی ساخته‌ام، و می‌توان گفت که این ورودی‌ها سطحی از هدفمندی دارند. اما من همیشه نمی‌توانم چیزهایی را که مردم به آن‌ها می‌چسبند کنترل کنم.»

در حالی که برخی از مردم ممکن است بلافاصله وقتی به جاش هو فکر می کنند “خالق” فکر کنند، اما او با هویت خود به عنوان یک کارآفرین و بنیانگذار راحت تر است. «کارآفرینی قبل از تولید محتوا بود. من ابتدا به عنوان یک کارآفرین و موسس شناخته شدم، و وقتی متوجه شدم که بسیاری از توصیه های منتشر شده برای بسیاری از مردم کاملاً مفید نیستند، احساس کردم که مجبور شدم قدم به حوزه تولید محتوا بگذارم.

اجازه دهید کاری که قبلا انجام می‌دهید، محتوای شما را تغذیه کند

در میان عناوین مختلف، قالب‌ها و سبک‌های محتوایی که جاش با آن کار می‌کند، با در نظر گرفتن هر چیز به عنوان بخشی از نمودار ون تعادل پیدا کرده است. هر بخش از تجربیات و تخصص جاش به محتوای او وارد می شود. «همانطور که من با کارآفرینان دیگر در تعامل هستم، سؤالاتی که به طور طبیعی ایجاد می‌شوند به ذهنم می‌رسند [my content]، و پس از چندین بار پرسیدن یک سوال، پاسخ های خود را در یادداشت ها جمع آوری می کنم. این می تواند سایر اشکال محتوا مانند یک موضوع توییتر یا یک بحث پادکست را جرقه بزند. از آنجایی که اکثر بنیانگذاران به بازاریابی و جذب مشتری علاقه مند هستند، همپوشانی قابل توجهی در زمینه های محتوا وجود دارد.

نمودار ون محتوا

برخی از افراد با فکر کردن به ایده ها و اجرای آن ها به خوبی کار می کنند، اما جاش با پایبندی به یک برنامه منظم به موفقیت دست یافته است. ریتم ضبط پادکست ها در فواصل زمانی تعیین شده به حفظ تعادل بدون فکر کردن آگاهانه به آن کمک می کند. او آن را بیشتر به عنوان یک تشریفات درونی می بیند تا تلاشی جداگانه برای ایجاد تعادل در همه چیز.

صرف نظر از ادراک، جاش همه چیز در مورد مخاطبانش است، و خلاقیت او زمانی می درخشد که اول به اشتراک گذاری دانش باشد – هر چیز دیگری بعد از آن قرار می گیرد.

“در هسته من، تمایل شدیدی برای کمک به دیگران دارم و از اشتراک گذاری بینش هایی که از تجربیات خودم به دست آورده ام لذت می برم. اشتیاق من در کاوش عمیق در چالش ها، یافتن راه حل ها، و سپس به اشتراک گذاشتن آن راه حل ها در قالب بسته بندی شده و قابل هضم نهفته است. هدف من این است که دیگران را از گذراندن همان فرآیند طولانی و پرمشقت اکتشاف، نجات دهم، که به طور بالقوه ماه‌ها از زمان آنها را از بین می‌برد.» جاش با به اشتراک گذاشتن تجربیات و بینش خود امیدوار است که با محتوای خود مخاطبان خود را در مسیر درست هدایت کند.

یک طاقچه را انتخاب کنید و برای مخاطبی که با آن همراه است ایجاد کنید

در یک مثال عالی از انتخاب یک طاقچه و دوبرابر کردن آن، محتوای جاش به وضوح برای بنیانگذاران تنظیم شده است. همانطور که او می گوید، “من محتوایی ایجاد می کنم که به بنیانگذاران، به ویژه بنیانگذاران بوت استرپ و کارآفرینان SaaS کمک می کند.” به عبارت دیگر، جاش برای محتوایی که خلق می‌کند پیش‌فرض روشنی دارد که کاملاً با «XY Premise Pitch» جی آکنزو مطابقت دارد.

زمین فرض xy

هدف از مطالب جاش یافتن پاسخ نیست زیرا یک راه حل جهانی وجود ندارد که برای هر نوع بنیانگذار مناسب باشد. در عوض، او بنیان‌گذاران را تشویق می‌کند تا از تفاوت‌های ظریف استفاده کنند و درباره چالش‌های منحصربه‌فرد خود به طور انتقادی فکر کنند.

رویکرد واضح جاش به محتوای خودش به این معنی است که او مدافع بزرگی برای انتخاب جایگاه است. او می‌گوید: «موضوعات زیادی وجود دارند که من عمداً تصمیم می‌گیرم در مورد آنها ننویسم، حتی اگر به آنها علاقه‌مندم. مثلاً در مسابقات هندبال شرکت می‌کنم و از کشیدن گوشت لذت می‌برم، اما اگر همه این جنبه‌ها را در محتوایم بگنجانم، برای مخاطبانم گیج‌کننده می‌شود.»

از نظر جاش، پایین آمدن برای اینکه به مخاطب شما ایده روشنی از آنچه از شما انتظار دارد، بدهد، ضروری است. همانطور که گفته شد، او همچنین می‌داند که هیچ رویکرد یکسانی برای این موضوع وجود ندارد. آنچه در نهایت اهمیت دارد این است که شما به چیزی دست پیدا کنید که به اندازه کافی به آن اهمیت می دهید، حتی بدون انگیزه های پولی. رشد اجتناب ناپذیر است اگر بتوانید به طور مداوم منتشر کنید، حتی با یک مخاطب کوچک.

یک رویکرد پایدار برای تولید محتوا اتخاذ کنید

محتوای جاش مستقیماً از زندگی روزمره او به عنوان یک بنیانگذار و کارآفرین تغذیه می شود، به طوری که او از آن به عنوان “اگزوز” ناشی از موتور کاری که من قبلاً در آن مشغول بودم یاد می کند.

او نمونه‌ای از پروژه‌ای را برای شرکتش Referral Rock به اشتراک گذاشت تا صفحه اصلی خود را اصلاح کند. او یک دوره آموزشی در مورد این موضوع گذرانده بود و می خواست از دانش جدید خود استفاده کند. محتوای او نیز سودمند بود زیرا او توضیح داد: «من برخی از بینش‌های این تجربه را در پادکست بازاریابی به اشتراک گذاشتم، اما به اینجا ختم نشد. برای پادکست موسس با نیت، جلسه ای را ضبط کردیم که در آن به او در طراحی وب سایتش کمک کردم. این جلسه از طریق خبرنامه به صورت ویدیویی منتشر شد و ما یک قسمت پادکست در مورد آن منتشر کردیم.

اساساً، کاری که او قبلاً می‌خواست انجام دهد به چهار محتوای مجزا تبدیل شد. جاش فرصت هایی را برای محتوا با پرسیدن این سوال که “این هفته در مورد چه چیزی صحبت خواهم کرد؟ آیا چیزی که در حال حاضر روی آن کار می کنم جالب است؟”

بنابراین علیرغم پلتفرم‌های زیادی که جاش برای آنها ایجاد می‌کند، ایده‌های پشت محتوای او همه یک ریشه دارند، و به راحتی می‌توانند بدانند چه چیزی و چگونه خلق می‌کنند. او از مجموعه ای از ابزارهای مختلف برای کمک به تلاش های خلاقانه خود استفاده می کند، از جمله:

  • وردپرس برای نوشتن و انتشار
  • زیرپشته برای خبرنامه ها
  • Riverside برای ضبط و ویرایش پادکست ها
  • توییتر برای ایجاد جامعه با بنیانگذاران و به اشتراک گذاری بینش بازاریابی گسترده
  • لینکدین برای بینش های پیشرفته و تخصصی تر

محتوای جاش همچنین با استفاده از تغییر کاربری ایجاد می‌شود، که به او اجازه می‌دهد ایده‌های مشابهی را در چندین پلتفرم و رسانه به اشتراک بگذارد. او به این خطر اذعان می کند که ممکن است تکرار برای برخی افراد بیش از حد باشد. جاش دیدگاه خود را توضیح می‌دهد: «من به سازندگان پیشنهاد می‌کنم از پست‌های متقاطع دوری نکنند، مخصوصاً وقتی شروع می‌کنند. به یاد داشته باشید، همیشه افرادی هستند که از محتوای شما قدردانی می کنند – اما آنها باید ابتدا بتوانند آن را پیدا کنند.

جاش پلتفرم‌های بازاریابی را که شما مالک آن نیستید با «زمین قرض‌شده» مقایسه می‌کند، که بازتاب احساسی است که توسط افراد دیگری که ما برای Creators Unlocked با آنها مصاحبه کرده‌ایم به اشتراک گذاشته‌اند. او توضیح می‌دهد: «ممکن است مشوق‌های شما کاملاً با مشوق‌های پلتفرم هماهنگ نباشد.

او به سازندگانی که هر موفقیتی را دیده اند، بخشی از مخاطبان خود را تضمین می کند توصیه می کند – به نوعی مالک آن باشند. این می تواند با ایجاد لیست ایمیل شما یا ایجاد تنوع در سایت های مختلف رسانه های اجتماعی به عنوان محافظت باشد. همچنین دسترسی مستقیم به مخاطبان به شما امکان می دهد روابط عمیق تری ایجاد کنید.

با این حال، پلتفرم های بیشتر به معنای چالش های بیشتر است. هنگامی که یک لیست یا یک انجمن را مدیریت می کنید، نمی توانید برای مشاهده به الگوریتم ها تکیه کنید. بسیاری از سازندگان سعی می‌کنند با ارائه دوره‌ها یا محصولات دیگر کسب درآمد کنند، و این انتقال اغلب دشوار است. این «زمین قرضی» اغلب چیزی است که موفقیت شما را تسهیل می کند. بنابراین، در حالی که ممکن است هدف شما مالکیت باشد، این را به خاطر بسپارید هیچ کس واقعاً توجه کسی را ندارد. شما باید به طور مداوم با مخاطبان خود درگیر شوید، علاقه آنها را حفظ کنید و ارزش ارائه دهید.

جاش علاوه بر لیست های ایمیل، ایجاد یک جامعه را به عنوان استراتژی دیگری برای مالکیت مخاطبان توصیه می کند. پلتفرم‌هایی مانند Discord یا Slack می‌توانند به عنوان یک مرکز برای انجمن شما عمل کنند، که معمولاً برای ثبت نام به آدرس ایمیل نیاز دارند. مزیت دیگر برای ایجاد جامعه این است که سطحی از مالکیت را ارائه می دهد که مکمل تلاش های رسانه های اجتماعی است نه اینکه مستقیماً با آنها یکسان شود.

سه نکته برای کارآفرینان در محتوا، فعلی و مشتاق

جاش دارای مجموعه خالق قابل توجهی است، همه اینها در رأس کار او به عنوان یک بنیانگذار، و او همیشه به دنبال به اشتراک گذاشتن توصیه های خود است. محتوای او ناشی از یک میل واقعی برای کمک به مردم و یادگیری مهارت های جدید یا بهبود مهارت های موجود است – تمام تلاش های محتوایی او با یکی از این اهداف مطابقت دارد. او شروع به جستجوی SaaS برای کمک به خود کرد مجری مشترک نیت بوشر در سفر خود به عنوان یک بنیانگذار جدید و تمرین صحبت کردن. او برای ایجاد مخاطبان خود در توییتر وقت گذاشت زیرا کنجکاو بود که بهترین روش چیست.

در اینجا نکات او برای کارآفرینانی است که به دنبال ایجاد مخاطب آنلاین هستند:

  1. اول از همه، توصیه می‌کنم به کنجکاوی‌ها و علایق خود، به‌ویژه در زمینه خاص خود توجه کنید. حتی اگر کسب و کار شما، مانند خدمات کشتار، پیش پا افتاده به نظر برسد، ممکن است عناصری وجود داشته باشند که شما را مجذوب خود کرده و برای دیگران جذاب باشد. این جزئیات به ظاهر معمولی می توانند محتوای قانع کننده ای را ارائه دهند. آنچه برای شما در مسیر کاری عادی است ممکن است برای دیگران جدید و هیجان انگیز باشد.
  2. ثانیاً از تغییر کاربری محتوا ابایی نداشته باشید. بسیاری از مردم برای تولید مواد اصلی فشار می آورند اما فراموش می کنند همه چیزهایی را که شما بیرون می آورید نمی بینند یا حفظ نمی کنند. می توانید از محتوا استفاده مجدد کنید، شاید با کمی تغییر عبارت یا تغییر رسانه. همه به دلایل مختلف با پلتفرم های مختلف تعامل دارند، بنابراین زیاد نگران تکرار نباشید. در حقیقت، تکرار یک پیام می تواند بر اهمیت آن تاکید کند.
  3. اگر با تولید محتوای تازه مشکل دارید یا از تکرار می ترسید، با تعامل با دیگران در این پلتفرم ها شروع کنید. رسانه های اجتماعی، بیش از هر چیز، یک جامعه هستند، نه یک جعبه صابون. به آن به عنوان فرصتی برای شرکت در گفتگوها، پاسخ دادن و تعامل با مخاطبان خود نگاه کنید. همانطور که به مخاطبان خود پاسخ می دهید، ممکن است متوجه شوید که در مورد یک موضوع چیزهای بیشتری برای گفتن دارید. سپس می‌توانید این را در یک پست در پلتفرم خود بازنویسی یا گسترش دهید. آن را به عنوان یک “اعلان هوش مصنوعی” در نظر بگیرید – پاسخ دادن به یک درخواست معمولا ساده تر از ایجاد محتوا از ابتدا است.

به طور خلاصه، روی کنجکاوی های خود تمرکز کنید، از تغییر کاربری محتوا نترسید و با مخاطبان خود درگیر شوید. اینها کلیدهای جاش برای رشد و حفظ حضور معنادار آنلاین هستند.

فکر کردن به آینده

جاش در مورد برنامه‌های شخصی‌اش برای آینده به اشتراک می‌گذارد که در حال کار بر روی یک دوره آموزشی برای بنیانگذاران SaaS است و می‌گوید: «این فشار مالی نیست که من را هدایت می‌کند، بلکه می‌خواهم دانشم را به اشتراک بگذارم و به دیگران کمک کنم. هدف اصلی من حمایت از بنیانگذارانی است که به این سفر علاقه مند هستند، به طور بالقوه روند یادگیری آنها را تسریع کرده و آنها را از چند قدم اشتباه در امان نگه می دارم. هر درآمدی را می توان برای بازپرداخت به جامعه، کمک مالی به یک هدف یا تأمین کمی بیشتر برای خانواده من استفاده کرد.»

بسیاری از مطالب جاش تا کنون گذشته نگر بوده است و داستان ها و درس های مربوط به یک دهه قبل را بازگو می کند. او توضیح می‌دهد که مرحله بعدی به زمان حال خواهد بود و برنامه‌هایش را به اشتراک می‌گذارد: «من می‌خواهم تکامل خود را با مخاطبان خود به اشتراک بگذارم، آزمایش‌هایی را که در حال اجرا هستیم، چه چیزی کار می‌کند، چه چیزی نیست، به صورت ماه به ماه به نمایش بگذارم. ” انتظار داشته باشید که جاش رشد خود را به عنوان یک خالق به سمت رشد برند Referral Rock هدایت کند.