حتی با بیش از 250 هزار دنبال کننده رسانه های اجتماعی، من “اسنایل میل” را ارسال می کنم

ارزش ارسال نامه حلزون چیزی است که از دوران کودکی در من ریشه دوانده بود. بعد از تولد یا کریسمس، والدینم از من انتظار داشتند که برای دوستان و بستگانی که به من هدایایی دادند، کارت های تشکر بفرستم. وقتی کارم را شروع کردم، به آن پایبند ماندم: بعد از مصاحبه های شغلی و برای همکارانی که به ویژه بر روی شغل من تأثیر گذاشته بودند، کارت فرستادم و متوجه شدم که این راهی سریع برای برجسته شدن در دنیایی است که اکثر مردم نامه های حلزونی نمی فرستند.

بنابراین، زمانی که یک دهه پیش کسب‌وکارم را راه‌اندازی کردم – یک تحقیق جانبی بررسی رزومه در Fiverr – ادغام کارت‌های تبریک در تجربه مشتری‌ام بسیار طبیعی بود. با وجود اینکه مردم فقط 5 دلار برای بررسی رزومه به من پرداخت می‌کردند، من می‌توانستم به TJ Maxx راهپیمایی کنم و یک دوجین کارت به قیمت چند دلار بخرم تا یک کارت تشکر بفرستم، همراه با یک یادداشت تبریک وقتی که آنها کار پیدا کردند.

کسب و کار من از آن زمان بسیار تغییر کرده است، اما اتکای من به پست حلزون تغییر نکرده است. از طریق کسب و کار مربیگری شغلی ام، توانسته ام به بیش از 1000 مشتری در زمینه شغلی کمک کنم و با بیش از 250000 دنبال کننده در رسانه های اجتماعی مشاوره به اشتراک بگذارم. (به‌علاوه، من در حال حاضر بسیار بیشتر از روزهای Fiverr خود هزینه می‌گیرم.) اما هنوز هم زمان زیادی را برای ارسال صدها کارت تعطیلات، تولد و تبریک هر سال اختصاص می‌دهم. ممکن است برای بازاریابی یک کسب و کار در دنیای دیجیتال متمرکز ما راهی آهسته به نظر برسد، اما در موفقیت من مؤثر بوده است.

در ادامه بخوانید تا بیاموزید که چگونه ایمیل حلزون در استراتژی بازاریابی من نقش دارد، جزئیات تاکتیکی نحوه اجرای آن و اینکه چگونه هر صاحب کسب و کاری می تواند این را با تجربه مشتری خود تطبیق دهد.

چگونه ارسال کارت به رشد کسب و کار من کمک کرده است

بیشتر کار من از مراجعین یا مشتریان بازگشتی است، و من آن را در بخش کوچکی به کارت هایی که می فرستم نسبت می دهم.

یکی، باعث می شود مشتریان من احساس خاص بودن و دیده شدن کنند، که به ویژه در زمینه های مبتنی بر رابطه مانند کوچینگ مهم است. اغلب، مشتریان یک عکس از کارت می‌گیرند و آن را در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذارند و اظهار می‌کنند که عاشق کار با مربی هستند که آنها را بیشتر از یک عدد می‌شناسد. این احساسی است که واقعاً باقی می ماند و باعث می شود دفعه بعد که نیاز به حمایت داشته باشند دوباره با من کار کنند. (ناگفته نماند، پست آنها به عنوان بازاریابی دهان به دهان رایگان برای همه دنبال کنندگان آنها عمل می کند.) همچنین فکر می کنم این رویکرد آفلاین تأثیر محتوای آنلاین من را تقویت می کند – وقتی مشتریان پست های رسانه های اجتماعی من را می بینند، آنها بیشتر می شوند. به دلیل رابطه شخصی که ایجاد کرده ایم، از تعامل با آنها هیجان زده هستیم.

کارت ها همچنین بر تأثیر کار مشترک ما تأکید دارند. بسیاری از مردم در جشن گرفتن برنده ها بد هستند، اما وقتی کارت تبریک به خاطر شغل جدید یا ارتقای شغلی دریافت می کنند، بهانه ای دارند تا لحظه ای مکث کنند و واقعاً به خود افتخار کنند. مشتریان به من گفته اند که کارت های من را نگه می دارند تا در لحظات سخت به آنها نگاه کنند و چیزهایی را که در گذشته توانسته اند به دست آورند به خود یادآوری کنند. علاوه بر این، ادامه ارتباط در روزهای تعطیل یا تولد به من کمک می‌کند که مرتباً به آنها یادآوری کنم که برای آنها به روشی غیرفروشنده اینجا هستم.

پست فیزیکی همچنین ارجاع من به خانواده، دوستان و همکاران را برای مشتریان من آسان می کند. من در نهایت نامه حلزون خود را ارتقا دادم تا یک زیر لیوانی چوب پنبه‌ای سفارشی داشته باشم که می‌گوید «شما شگفت‌انگیز هستید» و وب‌سایت من در پایین چاپ شده است. من مشتریان زیادی داشته‌ام که اینها را به مخاطبینی که به دنبال پشتیبانی شغلی هستند، می‌دهند، یا حتی از زیر لیوانی‌های اضافی درخواست می‌کنند تا بتوانند هر زمان که با فردی که به دنبال مربی است، آن‌ها را در اختیار داشته باشند. آنها گران‌تر از کارت‌های ویزیت هستند، اما مردم در واقع آنها را سال‌ها نگه می‌دارند و نمایش می‌دهند و آنها را به عنوان یادآوری روزانه از تجربه کار با من می‌بینند.

زیر لیوانی چوب پنبه ای
زیر لیوانی چوب پنبه ای سفارشی Kyle

من این رویکرد را کاشت بذر می دانم. آیا من همیشه ROI فوری را از نامه ای که ارسال می کنم می بینم؟ نه. اما مشتریان بالقوه‌ای هم داشته‌ام که می‌گویند زیر لیوانی من را روی میز دوستانشان دیده‌اند – یکی از ماه‌ها یا حتی سال‌ها قبل فرستاده بودم. با ایجاد چیزی که مردم دوست دارند آن را در اطراف خود نگه دارند، زمانی که آنها به دنبال چیزی هستند که من باید ارائه دهم، در ذهن خود هستم.

چگونه این عادت را در برنامه شلوغم ادغام می کنم

بنابراین چگونه می توانم این همه نامه را بدون اینکه تمام وقت من را بگیرد ارسال کنم؟

برای شروع، من همیشه مواد مورد نیاز خود را در دسترس دارم. از آن زمان، من از بسته‌های کارت‌های تخفیف به کارت‌های با مارک سفارشی ارتقاء داده‌ام که با طراحم، کریستا فلمینگ، برای ایجاد آن‌ها کار کردم، که این تجربه را صیقلی‌تر می‌کند و برند من را جلو و مرکز نگه می‌دارد. من یک کارت تولد سفارشی و همچنین یک کارت عمومی تر دارم که می توانم برای تبریک یا اهداف دیگر استفاده کنم. برای کارت های تعطیلاتم، هر سال با استفاده از عکس خودم و شریکم چیز جدیدی طراحی می کنم.

یک کارت تولد با یک دونات روی آن
کارت های تولد که مشتریان کایل دریافت می کنند

من همچنین یک صفحه گسترده اکسل ساده با آدرس‌های مشتریان فعلی و مشتریان قبلی در چند سال گذشته، و همچنین همکاران صنعتی، افرادی که برای من ارجاع می‌فرستند، و هرکس دیگری که بر تجارت یا زندگی من تأثیر داشته است، نگه می‌دارم. من همچنین تولد آنها را به تقویم خود اضافه خواهم کرد. سالی یک بار، دوست دارم تقویمم را مرور کنم و هرکسی را که با او گفتگوی خوبی داشتم به صفحه گسترده خود اضافه کنم تا بتوانم دوباره جرقه ای در رابطه ایجاد کنم.

سپس، هر جمعه، حدود 30 دقیقه را صرف ارسال کارت خواهم کرد. برای هفته بعد برای همه در تقویمم کارت تولد می فرستم، به علاوه برای هرکسی که برای به اشتراک گذاشتن یک برد با من تماس گرفت یا متوجه به روز رسانی هیجان انگیزی در رسانه های اجتماعی شدم، کارت های تبریک می فرستم. چند دقیقه‌ای را صرف نوشتن یک یادداشت شخصی‌شده کوتاه می‌کنم – با ذکر دستاورد اخیر آنها یا چیزی که در مورد آنها قدردانی می‌کنم – و سپس آن را ارسال می‌کنم!

از آنجایی که من صدها کارت را همزمان ارسال می‌کنم، کارت‌های تعطیلات افزایش بیشتری دارند، بنابراین با ننوشتن یادداشت‌های شخصی در هر کارت، در وقت خود صرفه‌جویی می‌کنم. گاهی اوقات شخصی را استخدام می‌کنم که به من کمک کند تا پاکت‌ها را برچسب بزنم و آن‌ها را پر کنم، در حالی که سال‌های دیگر با شریک زندگی‌ام و نانا هالی یک خط مونتاژ راه‌اندازی می‌کنم و چند ساعتی را صرف آماده کردن کارت‌ها با هم می‌کنیم.

یک کارت تعطیلات برای تبریک سال نو 2023
کارت تعطیلات سفارشی کایل

من به این فکر کرده ام که دیگر کارت ارسال نکنم، به خصوص با افزایش لیست پستی فیزیکی من، اما هر بار که این کار را انجام می دهم و نتایج را می بینم، احساس می کنم ارزش تلاش را دارد.

چگونه این را برای خود بسازید

آیا فکر می کنم هر صاحب کسب و کار کوچک باید شروع به ارسال کارت کند؟ لازم نیست. اگر نامه حلزون با نام تجاری شما مناسب نیست یا فکر می کنید هر هفته از این کار می ترسید، آن را انجام ندهید!

اما چیزی که امیدوارم صاحبان کسب‌وکارهای کوچک از تجربیات من بگیرند، ارزش ایجاد تجربیات شخصی در بازاریابی است. من یکی از طرفداران پر و پا قرص دیزنی هستم و همیشه به این فکر می کنم که چگونه می توانم یک تجربه دیزنی لند برای مشتریانم ایجاد کنم – چیزی خاص که آنها با هیچ کس دیگری پیدا نخواهند کرد. این در کارت هایی که من می فرستم دیده می شود، اما در لحظات دیگر نیز. به عنوان مثال، زمانی که شخصی برای مشاوره با من برنامه ریزی می کند، یک ویدیوی خوشامدگویی کوتاه برای او ارسال می کنم و به او کمک می کنم تا برای جلسه آماده شود.

حتی اگر کارت نمی‌فرستید، از خود بپرسید: چه لحظات به یاد ماندنی کوچکی می‌توانید خلق کنید؟ چگونه می توانید رابطه انسانی بیشتری با مشتریان یا مشتریان بالقوه خود ایجاد کنید؟ چگونه می توانید به شیوه ای شخصی تر برای آنها ظاهر شوید؟ و چگونه می توانید این کار را به گونه ای انجام دهید که به شخصیت، نام تجاری و ارزشی که به زندگی آنها اضافه می کنید اجازه بدرخشد؟

بنابراین بسیاری از صاحبان کسب و کار بر رشد از طریق اتوماسیون، از طریق قرار گرفتن در مقابل افراد بیشتر، سریعتر تمرکز می کنند. اما من واقعاً معتقدم که این روابط انسانی است که کسب‌وکارهای قوی و شگفت‌انگیزی را برای مدت طولانی ایجاد می‌کند.