از پروژه اشتیاق تا تجارت چند رقمی – چگونه این کار را انجام دادم

وقتی پادکست Female Startup Club را در پایان سال ۲۰۱۹ راه‌اندازی کردم، هیچ برنامه یا قصد بزرگی برای اینکه در آینده چگونه به نظر برسد، نداشتم. در آن زمان داشتم کتاب تیم فریس را می خواندم ابزار تایتان ها، و من متوجه شدم که به ندرت هیچ زن برجسته شده است. در حالی که از کتاب لذت می بردم، می خواستم فضایی برای شنیدن همین انرژی از زبان زنان داشته باشم.

من سعی کردم میزبانی مصاحبه های IGTV با بنیانگذاران زن را داشته باشم، اما به سرعت متوجه شدم که بسیاری از بینندگان برای تماشای یک مکالمه طولانی مشکل دارند، بنابراین به پادکست ها پرداختم. با هرکسی که می‌شناختم با داستانی برای گفتن تماس گرفتم، با یک میکروفون روی زمین اتاق خوابم نشستم و شروع به ضبط کردم. من هیچ تجربه ای در زمینه گزارشگری یا روزنامه نگاری نداشتم. من در سخنرانی عمومی اعتماد به نفس نداشتم (در واقع وحشت داشتم!). اما وقتی نوبت به تقویت این صداها می‌رسید، چیزی برای از دست دادن و شور و شوق زیادی نداشتم.

با وجود نداشتن تجربه یا برنامه ریزی استراتژیک، پادکست شروع به کار کرد. تنها در عرض چند سال، من نه تنها آن را به نمایشی تبدیل کردم که در بین 0.5 درصد برتر پادکست ها در سراسر جهان قرار دارد، بلکه کسب و کاری را نیز حول پادکست ایجاد کرده ام که درآمد سالیانه چند رقمی از حمایت های مالی را به دست می آورد. تبلیغات، و جامعه خصوصی ما، Majic.

برای یادگیری برخی از استراتژی هایی که به من کمک کرد به سرعت مخاطبان خود را افزایش دهم و از کارم درآمد کسب کنم، ادامه را بخوانید. امیدوارم این الهام بخش شما باشد تا ایده خود را نیز راه اندازی کنید!

1. قبل از اینکه کسی به من بگوید که می‌توانم، پشتیبانی دریافت کردم

توصیه‌های پادکست زیادی وجود دارد که می‌گوید باید منتظر بمانید تا ده‌ها هزار یا صدها هزار بار دانلود داشته باشید قبل از اینکه به سراغ حامیان مالی بروید. اما، وقتی حدود 4000 دانلود داشتم، می دانستم که به یک شریک توزیع نیاز دارم (و مقداری پول نقد برای پایدار کردن این پروژه). بنابراین، من ادامه دادم و به هر حال شروع به تهیه اسپانسر کردم. من فهرستی از ده برند ارائه کردم که با باشگاه استارتاپ زنانه همسو بودند و به همه آنها پیامی در مورد چشم انداز و مخاطب هدفم فرستادم.

از شانس و اقبال، یکی از این برندها به دنبال پادکست هایی برای حمایت از مخاطبان من بود. بعد از یک تماس غیرمنتظره، آنها یک قرارداد 25000 دلاری امضا کردند تا ما را به مدت یک سال حمایت کنند. به لطف ترکیبی از پیام مناسب که در زمان مناسب روی میز درست می‌نشیند، اکنون پول نقد و مسئولیت‌پذیری را داشتم که حداقل سه قسمت در هفته را برای سال آینده منتشر کنم – و اگر این کار را نمی‌کردم هرگز اتفاق نمی‌افتاد. قبل از اینکه احساس آمادگی کنم یا قبل از اینکه کسی به من «اجازه» بدهد حاضر نبودم بپرم.

بهانه شروع نکردن *آن چیز* است همیشه قرار است آنجا باشد اگر تازه شروع نمی‌کردم، امروز صدها مصاحبه انجام نمی‌دادم، کسب‌وکاری پر رونق که پنج نفر دیگر (دو نفر تمام وقت، سه پیمانکار) را استخدام می‌کرد، نداشتم. جایزه جوان استرالیایی سال در سال 2022، و خیلی چیزهای دیگر.

2. من از شبکه ها و شهرت مهمانانم برای رشد استفاده کردم

وقتی صحبت از ایجاد یک کسب و کار موفق می شود، به قدرت همکاری و تقویت قسم می خورم. این پادکست بدون مهمانان من وجود نداشت و کانال توزیع داخلی که آنها به من دادند بسیار کلیدی بود.

به عنوان مثال، وقتی سارا لی و کریستین چانگ را از Glow Recipe – دو تا از بزرگترین کارآفرینانی که تا به حال در برنامه داشتم – از طریق برخی فعالیت‌های سرسختانه دریافت کردم، می‌دانستم که باید از این فرصت حداکثر استفاده را ببرم تا اعتبار خود را افزایش دهم. با اتصال محض من به تمام مهمانان رویایی ام در پایگاه داده ما ایمیل زدم و گفتم: «این افراد به برنامه می آیند. آیا شما هم می خواهید به برنامه بیایید؟» سارا و کریستینا تبدیل به یک لنگر شدند که منجر به علاقه بیشتر افراد با نفوذ دیگر شد، زیرا آنها می خواستند وارد آن گروه شوند.

ما همچنین با هر مهمان همکاری می کنیم تا از مخاطبان آنها برای تبلیغ قسمت خود و افزایش دسترسی خود استفاده کنیم. بعد از هر قسمت، دارایی‌هایی برای رسانه‌های اجتماعی ایجاد می‌کردم و آنها را برای مهمان ارسال می‌کردم و آنها را تشویق می‌کردم تا با مخاطبان خود به اشتراک بگذارند. در نهایت متوجه شدم که اکثر مهمان‌ها در پست کردن خود دیر می‌کنند، اما وقتی چیزی را در کانال خود پست می‌کنیم و آنها را تگ می‌کنیم، از ارسال مجدد خوشحال می‌شوند.

اخیراً، ما این استراتژی را افزایش داده‌ایم تا بتوانیم استفاده از مخاطبان مهمانان خود را تضمین کنیم. ما یک بند را در فرآیند ورود مهمان خود گنجانده ایم که به شرح زیر است:با موافقت با شرایط و قوانین پادکست ما، مهمانان تأیید می کنند که درخواست های همکاری اینستاگرام را برای حداقل هفت روز برای بزرگترین مخاطبان خود (بنیانگذار یا حساب برند) می پذیرند.این یک تغییر واقعی بازی بوده است: یک ظاهر تضمین شده در فید مهمانان ما می تواند به راحتی صدها دنبال کننده برای ما در چند ساعت به دست آورد.

با گذشت زمان، این تمرکز بر روی ارتباط ترکیب شده است تا مخاطبان ما را به بیش از 100000 دنبال کننده در سراسر کانال افزایش دهد و ما را به عنوان یکی از رهبران فکری در صنعت معرفی کند.

3. من به روشی که دوست دارم بازاریابی کنم

در تمام بازاریابی خود، من اساساً محتوایی را ایجاد می کنم که به آن علاقه مند باشم، زیرا این همان محتوایی است که در وهله اول از من برای ایجاد پادکست الهام گرفته شد. (خوشبختانه، من هم مخاطب هدف خودم هستم.) اگر زمانی گیر کرده باشم، فقط از خودم می پرسم: اگر شنونده بودم، آیا این چیزی است که برایم جذاب بود؟

به عنوان مثال، هنگام نامگذاری پادکست، نام خودم را در نظر گرفتم، اما سپس به این فکر کردم که چگونه محتوای آنلاین را جستجو می کنم. اگر به دنبال یافتن پادکستی شبیه پادکست خودم بودم، به گوگل یا اپلیکیشن پادکست خود می رفتم و چیزهایی مانند «کارآفرینی زن»، «موسس زن» یا «استارت آپ زن» را جستجو می کردم. با استفاده از این کلمات کلیدی، من به باشگاه استارتاپ زنان رسیدم. از هر ده بار 9 بار وقتی از شنونده می‌پرسم که چگونه نمایش را پیدا کرده‌اند، می‌گویند که از جستجوی کلمه کلیدی مشابهی بوده است، و نام‌گذاری هوشمند قطعا به من کمک کرد تا در مراحل اولیه جذابیت زیادی داشته باشم.

من همچنین دوست دارم در کتابخانه پادکست بگردم تا ببینم چه چیزی نظرم را جلب می کند. با در نظر گرفتن این موضوع، ایجاد یک برند بصری جسورانه برای FSC به یک اولویت بزرگ تبدیل شد. پس از چند سال، این حسی است که دنبال کنندگان اغلب می گویند آنها را برای پیوستن به جامعه جذب کرده است.

بخشی از کتاب برند باشگاه استارتاپ زنانه.

4. من مخاطبانم را به یک جامعه پر رونق (و یک جریان درآمد جدید) تبدیل کردم

یکی از لذت های راه اندازی این پلتفرم یادگیری از جامعه شنوندگان ما است. من همیشه از مردم می‌خواهم که به دی‌ام‌های من در اینستاگرام مراجعه کنند یا برای من ایمیل ارسال کنند که چگونه می‌توانیم بهتر از آن‌ها حمایت کنیم، و من مرتباً با بنیان‌گذاران و بنیان‌گذاران آینده مصاحبه‌های تحقیقاتی انفرادی با مشتری برگزار می‌کنم تا واقعاً بفهمم چگونه می‌توانیم بهترین کار را انجام دهیم. از آنها حمایت کنید

این گفتگوها به آخرین تحول بزرگ در تجارت ما منجر شده است: ایجاد Majic، جامعه عضویت پولی ما برای صاحبان مشاغل کوچک و کارآفرینان. من مدام می شنیدم که شنوندگان کارآفرین ما احساس تنهایی می کنند و خواهان فرصت های بیشتری برای شبکه سازی، یافتن مربیگری و رد کردن ایده ها از مردم هستند. از زمان راه اندازی رسمی خود در سال 2022، Majic به شگفت انگیزترین گروه زنان تبدیل شده است که بهترین دختران تبلیغاتی برای یکدیگر هستند. به‌علاوه، جریان جدیدی از درآمدهای مکرر را ارائه می‌کند که به ما امکان می‌دهد در آینده کسب‌وکار سرمایه‌گذاری کنیم و تیم را در حال اجرا نگه داریم.

درس: وقتی جامعه‌ای دارید که روی برند سرمایه‌گذاری کرده‌اید، ایجاد کسب‌وکار در مرحله بعدی آن واقعاً یک تلاش مشترک بین شما و مخاطبانتان است.

این رویکردها به باشگاه استارت‌آپ زنان کمک کرده است تا سریع‌تر از آنچه تصور می‌کردم، یک پروژه پرشور را به یک کسب‌وکار موفق تبدیل کند. و در حالی که می‌دانم چیزهای بیشتری در پیش داریم، مطمئن هستم که همان طرز فکرها – جهش قبل از اینکه آماده باشم، مانند یک مشتری فکر کنم، و از قدرت ارتباط و اجتماع استفاده کنم – به کسب و کار جدید ادامه خواهد داد. ارتفاعات