چگونه یک عطاری راه اندازی کنیم؟

عطاری ها یا داروخانه های گیاهی محلی برای ارائه فرآورده های طبیعی، سنتی و بسته بندی گیاهی هستند. به گزارش ایفدانا و به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو اراک، دکتر عباس علیمرادیان معاون غذاو دارو اراک بیان کرد:با پیگیریهای کارشناس واحد فرآوردههای طبیعی، طب سنتی و مکمل، در بازدید نامحسوس تیم بازرسی معاونت غذا و دارو و پلیس اماکن از دو عطاری در شهر اراک، مقادیری محصولات قاچاق و داروی شیمیایی ضبط شد و با حکم دادستانی شهرستان اراک مراکز آن ها پلمب شد. دکتر نصرالهالحسینی در پایان ادامه داد: از همشهریان عزیز خواهشمندیم از خرید هرگونه قرص یا دارو با ادعای درمانی از این صنف خوداری کرده و در صورت مشاهده این اقلام مراتب را با کارشناسان این اداره با شماره تماس 52313070 داخلی 112 عطاری طب سنتی در شیراز در میان بگذارند.

معاون غذا و دارو اراک گفت: در بازدید مشترک با نیروهای اماکن دو واحد عطاری متخلف به دلیل عرضه داروهای شیمیایی و مکمل های قاچاق توسط نیروهای اماکن پلمب شد. گیاهان دارویی خشک شده عمر طولانی دارند،اما بهتر است بیش از دو سال از یک گیاه هر چند خشک شده باشد استفاده نکنید.

وی افزود: از این دو عطاری تعدای داروی غیرمجاز و قاچاق، مقادیری مواد مخدر و محصولات غیر مجاز کشف و ضبط شد. وی با اشاره به اینکه عطاریها فقط یک واحد صنفی بوده و مجاز به فروش هیچگونه اقلام دارویی نمیباشند افزود: متاسفانه فروش داروهای سقط جنین و مکملها و پودرهای غیرمجاز در درمان چاقی و لاغری از بیشترین موارد تخلف در تعدادی از عطاریهای شهرستان بوده است. وی اظهار داشت: همچنین تبلیغات سوء برای درمانهای پوستی مانند بر طرف کردن لک و فروش روغنهای گیاهی غیرمجاز مشاهده شده است که پروندههای تخلف این عطاریها به مراجع قضایی ارجاع داده شده است.

سرپرست مدیریت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه از کشف و ضبط 200 قلم داروهای مخدر و غیرمجاز به ارزش 60 میلیون ریال از یک عطاری در این شهرستان خبر داد و افزود: این واحد صنفی به مراجع قضایی معرفی شد. در دوران کهن علاوه بر توزیع گیاهان دارویی و داروهای طبی، عطارها توصیههای عمومی و طیف وسیعی از خدمات طب سنتی را نیز ارائه میدادند. فروشگاه گیاهان دارویی صادقی پور به مدیریت محمد صادقی یگی از بزرگترین عطاری های بازار تهران است که بیش از یک قرن سابقه فعالیت در حوزه فروش گیاهان دارویی دارد.

اگر شما هر گونه سوالی در رابطه با کجا و نحوه استفاده از عطاری منطقه 3 دارید، می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.