معنای مالکیت کارمند برای کافه ترایدنت و کتابفروشان چیست؟

درست همانطور که همه گیری کووید-19 در مارس 2020 شروع به خشمگین شدن کرد، کتابفروشان و کافه تریدنت در بولدر، کلرادو با چالش مشابهی برای مشاغل کوچک در سراسر جهان مواجه شدند: چگونه سرپا بمانند.

کارمندان خواهان یک تصویر مالی صادقانه از اتفاقاتی بودند که با کارفرمایشان می افتاد. آن‌ها همچنین ایده‌های زیادی در مورد چگونگی حفظ کسب‌وکار داشتند و می‌خواستند صدای بزرگ‌تری به عنوان گروهی از افرادی که به طور منظم با مشتریان در تعامل هستند، داشته باشند.

معلوم شد که مالکیت کارمند هر دو مشکل را حل کرده و شفافیت و مسیری جدید به سمت پایداری و رشد ارائه می دهد.

بیش از 40 سال باز بود و در ابتدا تحت مالکیت چهار شریک بود، یک مالک سهام خود را به کارمندان فروخت و تعداد کل مالکان را به 13 افزایش داد و از کارکنان برای خرید سهام شرکت پس از یک سال استخدام استقبال کرد.

در شرایطی که ممکن است برخی افراد آن را به عنوان یک کابوس ضد سرمایه داری انکار کنند، کتابفروشان و کافه تریدنت (که به عنوان «ترایدنت» نیز شناخته می شود) نه تنها فرصت جدیدی برای زندگی پیدا کردند، بلکه فرصت های رشد ناشی از کارمند-صاحبان تازه کار خود را نیز کشف کردند.

دارای بینش های Buffer’s کسب و کار کوچک، درس های بزرگ پادکست قسمت چهارم، و مصاحبه منتشر نشده همراه با آن، چندین کارمند-مالک Trident به اشتراک گذاشتند که چرا کتابفروشی به سمت مالکیت کارکنان رفت و این تغییر چگونه بر تجارت تأثیر مثبت داشت.

شرکای Trident Booksellers and Cafe

فروش سهام به کارکنان

پس از چندین دهه مالکیت، یکی از چهار مالک Trident می‌خواست سهام خود را در طول همه‌گیری پول نقد کند. او روند جستجوی خریدار را آغاز کرد و متوجه یک فرصت امیدوارکننده شد: کارمندانش.

زمانی که شریک Trident می‌خواست سهام خود را بفروشد، در ابتدا به ذهن هیچ‌کس نمی‌رسید، خرید کارمندان با توجه به تاریخچه Trident و نحوه حضور کارکنان در شرکت بسیار منطقی بود.

این کافه جمعیت جدی از افراد عادی را به خود جذب کرد، برخی از آن‌ها دهه‌ها بود که می‌آمدند و فرهنگ عجیب و غریب، کارکنان خوش برخورد، و ساختمان تاریخی را به‌عنوان دلایل کلیدی برای همیشه بازگشت می‌گفتند. کارمندان و کارکنان عادی در طول سال ها پیوندهای دوستی محکمی ایجاد کردند. سوفیا، صاحب باریستا در Trident، حتی می‌گوید که یکی از افراد عادی تقریباً شبیه عمویش است و نه فقط یک مشتری.

این نوع محیط، مالکیت کارکنان را برای سه مالک دیگر Trident جذاب کرد. آنها متوجه شدند که پیوندهای قوی کارکنان با مشتریان می تواند برای کل سازمان مفید باشد.

کارمندان مرتباً مانند صاحبان Trident عمل می‌کردند، ایده‌ها را به سمت بالا به اشتراک می‌گذاشتند و عمیقاً به مشتریان اهمیت می‌دادند. بنابراین دادن فرصت به آنها برای تبدیل شدن به مالکان گام بعدی عالی بود زیرا نه تنها به وفاداری کارکنان پاداش می‌داد، بلکه به تضمین اینکه Trident فرهنگ منحصربه‌فرد خود را تحت مالکیت جدید حفظ می‌کرد نیز کمک کرد.

سیان استونسمیت، یک کارمند-صاحب که تجارت کتابفروشی Trident را اداره می کند، توضیح داد که “با همه عدم اطمینانی که در حال رخ دادن بود” با این همه گیری، “به نظر می رسد زمان مناسب” برای کارمندان برای خرید در این تجارت است. نه کارمند در آن زمان سهام خریدند و سیان گفت که کارمندان مجموعا مالک یک سوم کسب و کار هستند.

همه می توانند با مدیر صحبت کنند

پس از اینکه Trident تحت مالکیت کارمندان قرار گرفت، یک تغییر مثبت مشخص برای Trident رخ داد. قبلاً، افراد عادی که سؤالاتی داشتند یا می خواستند با مالک صحبت کنند – بازخورد مشتریان همیشه بخشی از فرهنگ بود – به آهنگ و رقص بزرگ نیاز داشتند. اگر کارمندان در اطراف بودند، یا باید صاحبش را بگیرند یا یادداشت‌ها را به سمت بالا منتقل می‌کردند و امیدوار بودند که کسی گوش کند.

اکنون، هر مشتری می تواند با مدیر صحبت کند، زیرا به احتمال زیاد قهوه شما را درست کرده است. و با ساختار جدید مالکیت تعاونی، سه مالک اصلی نیز گهگاه در شیفت های Trident کار می کنند تا به مشتریان و مالکان خود نزدیک تر باشند.

جیک، دستیار مدیر و مالک جزئی که برنامه آبجو و شراب را در Trident اجرا می کند، احساسات خود را در مورد این تغییر به اشتراک گذاشت.

جیک گفت: “ما فقط در تلاش نیستیم تا به سه ماهه بعدی برسیم و رشد کنیم و رشد کنیم.” “که خوب است. احساس می شود به صدای مردم احترام گذاشته می شود. احساس می کنند شنیده می شوند.»

بخشی از احساس تازه‌ای که کارکنان احساس می‌کنند شنیده می‌شود، ناشی از سبک مدیریتی جدید تریدنت متمرکز بر اجماع است. تحت ساختار مالکیت قبلی، چهار مالک تصمیم می گرفتند و کارمندان آن تصمیمات را اجرا می کردند. بازخورد کارمندان همیشه مورد استقبال قرار می گرفت، اما همیشه به میز تصمیم گیری نمی رسید. اکنون، سیان به اشتراک گذاشت که 13 مالک بیشتر بر ایجاد اجماع برای تصمیم گیری ها تمرکز می کنند و از ساختار اکثریت رای برای تصمیم گیری استفاده می کنند.

سیان گفت: «این در مورد یک فرد نیست. “این در مورد یک جامعه است، و اینکه بتوانید با همکاران و مالکان خود کار کنید یکی از ارزشمندترین چیزها است.”

این یک اولویت در جلسات است تا اطمینان حاصل شود که ایده های همه قبل از رأی گیری شنیده می شود، سپس تیم بر اساس ساختار سبک مخالف و متعهد عمل می کند تا تصمیمات در گفتگوهای بی پایان گم نشوند. این به این معنی است که مردم همیشه به راه خود نمی رسند، اما ساختار هفتگی (یا گاهی اوقات دو هفته ای) جلسات مدیریت به همه فرصت می دهد تا حرف خود را بگویند.

سیان گفت: “نظر همه محترم است، همه نظر می دهند، و سپس در پایان آن بحث ها، اگر ما نیاز به تصمیم گیری بله یا خیر داشته باشیم، رای می گیریم و رای اکثریت است.” “و بنابراین حتی اگر همه موافق نباشند، یا هرکسی به نتیجه ای که می خواست نرسد، همه ما واقعاً به نظرات و افکار یکدیگر احترام می گذاریم.”

تاثیرات مالکیت

ترایدنت از زمان تأسیس آن در بیش از 40 سال پیش، یک شخصیت مرکزی در بولدر بوده است و جامعه ای را پرورش می دهد که دارای دسترسی جهانی است. باریستاها حتی در کشورهای مختلف توسط مسافرانی که از Trident بازدید کرده‌اند به رسمیت شناخته شده‌اند، به طوری که افراد عادی و مهمانان تعطیلات به طور یکسان از اینکه باریستای مورد علاقه‌شان نیز یکی از مالکان شرکت است، هیجان زده شده‌اند.

یک مزیت غیرمنتظره برای Trident این است که مالکیت کارمند به نوعی کمپین بازاریابی خودش شد. سیان گفت مشتریان جدید – هم از بولدر و هم از گردشگران به منطقه – تصمیم گرفتند در ترایدنت توقف کنند زیرا مجذوب کافه‌ای هستند که در آن باریستاها صاحب بخشی از تجارت هستند. این نه عمدی بود و نه به طور فعال به بازار عرضه شد، اما فرهنگ فشرده Trident به این معنی بود که مردم عادی در مورد این جابجایی می‌شنیدند، اخبار منتشر می‌شد و مردم با شیفتگی جذب می‌شدند.

با این حال، در زیر شناخت جهانی و عامل جالب، تأثیر واقعی مالکیت کارکنان نهفته است: نه تنها کارمندان اکنون که صاحب بخشی از شرکت خود هستند، احساس غرور تازه‌ای برای شرکت خود می‌کنند، بلکه داشتن بخشی از دارایی به کارمندان واقعی می‌دهد. اهرمی در زندگی آنها از آنجایی که مالکیت خانه برای نسل هزاره و Gen-Z به طور فزاینده‌ای در شهرهایی مانند بولدر دور از دسترس است، داشتن سهام در یک کسب‌وکار به دارایی تبدیل می‌شود که کارمندان می‌توانند در مقابل آن وام بگیرند، از آن استفاده کنند و تأثیر شخصی عمیق‌تری بر آن داشته باشند.

علاوه بر این، از آنجایی که Trident قبلاً برای مدیریت به سبک اجماع راه‌اندازی شده است و کارمندان جدید پس از یک سال کار می‌توانند در شرکت خرید کنند، فرصت بیشتری برای Trident وجود دارد که فراتر از ایجاد مشاغل محلی تأثیر بگذارد. و 13 مالک فعلی هیجان زده هستند تا ببینند چه کسی بعدی خواهد آمد.

سیان گفت: “من واقعاً برای خرید افراد بیشتر هیجان زده هستم.”