هنگامی که پیستون در حرکت احتراق به سمت پایین رانده می شود ، یک نیروی جانبی را در جهت مخالف زاویه دار وارد می کند. شاتون هرچقدر کوتاهتر باشد میتواند سیکل را سریعتر تمام کرده یا این که به اصطلاح غیرفنی , پیستون تبریز موتور بتواند از تحت سیلندر سریعتر به بالا حرکت کرده و سوخت را متراکمتر نماید . این قطعه استوانه رخ پس از احتراق سوخت به بالا و ذیل حرکت میکند. پیستون ایده آل بایداستوانه تام باشدولی درحقیقت چنین نیست.مقطع پیستون،دایره صورت یاکمی بیضی صورت ساخته میشود. بدنه پیستون به نصیب خارجی آن گفته میشود که در زیر شیارهای حلقه قرار دارد. در همین چرخه، پیستون در واقع یک صفحه فلزی می باشد که هیچ هوا یا سوختی از کنار آن فرار و گریز نمی کند. این قطعه در واقع در مرکز و قلب موتور قرار داراست و هنگامی می توان آن را بازدید کرد که درب سوپاپ و سر سیلندر باز شده باشد. امروز که رکورد 5 میلیون عدد پیستون را رد میکنیم، چکیده از آن برعهده این 3 خطی بوده که خودمان احداث کردیم و اساسی افتخار اعلام میکنیم که همین 3 تا خط تماما عملیاتی و تولیدی الان تحت توشه میباشند و انشاءالله در سال 99 نیز بودجه کمپانی بر مبنای گنجایش این خطوط دیده شده است. چندی پیش نیز عباس ایروانی رییس مجموعه عظام در گفت و گویی اهمیت یک عدد از روزنامه ها با اشاره به رکودی که تحریم و بی ثباتی به صنعت و ایجاد قاضی کرده گفته بود: حساس سعی های شکل گرفته بوسیله سرمایه انسانی گروه، توانستیم خطوط مختلف تولید محصولات گوناگون را طراحی و پیاده سازی کنیم. هیچ شخصی از بیرون از مرز و بوم دعوت نکردیم که بیاید به ما خدمات راهاندازی خطوط ساخت را بدهد. این فعالیت چیزی وجود ندارد که بگوییم بر پایه تصادف واقعه افتاده باشد؛ امروز بر پایه تمام رویههای دقیق و مهندسیشده دانشبنیان پیستون کشورایران قادر می باشد هر گونه پیستونی را ساخت کند. اتفاقی که امروز در شرکت تولیدی پیستون جمهوری اسلامی ایران افتاده این میباشد که در زمینههای مختلف به قدری مالک دانش، مهارت و تجربه هستیم که سه خط ساخت کامل حیاتی ظرفیت 1 میلیون و 200 هزار عدد در کل و هر خط 400 هزار پیستون در سال را به طور کامل اصلی اتکا به دانش خودمان راه و روش اندازی کردیم، به این معنی که از چینش ماشینآلات، تعیین ماشینآلات، هماهنگی دستگاه ها و از ساختن فیکچرها، برنامهنویسی CNC، ساختن ابزارهای کنترلی دوچندان ظریف و پیشرفته در حد دهم و صدم میکرون، تمام این کارها را حساس مهندسین خودمان انجام دادیم. مهم وجود تمام تحریمها و تمام فشارهایی که از جوانب مختلف، چه به لحاظ تغییرات نرخ ارز و چه به لحاظ ایراداتی که برای بعضی از اثاثیه یدکی مواجه شدیم، ما در سال 98 بالاترین رکورد تاریخ این کمپانی را داریم تصویب میکنیم و از مرز پنج میلیون عدد انشاءالله عبور می نماییم و همین افزایش تیراژ در سالی دارد واقعه میافتد که انتظارها همگی همین بود که صنعت های ما اساسی مشکلاتی که دارند، مهم کمتر ساخت و اصلی تعدیل نیروی انسانی مواجه شوند، البته معبود را شکر حساس تلاش مدیران ارشد مجموعه، صاحبان سهام و همینطور مدیران کارشناس و فنی شرکت و کارمندان همین شرکت، امروز علاوه بر این که در گیر همین بحرانها نشدیم، 5 میلیون عدد که در تاریخ همین کمپانی بینظیر و بیسابقه می باشد را رد میکنیم. ما در صورتی که وابستگی به مواد نخستین و به ارز داشتیم، امروز خیلی خیلی در گیر مشکل میشدیم، اما خدا را شکر در راستا تامین مواد اساسی مورد نیاز کمپانی که همان آلیاژهای آلومینیوم و آلیاژهای فولاد است، کاملا متکی به منابع داخلی هستیم. اساسی وجود اتفاقاتی که برای ما ایجاد کردند، یک لحظه از تولید و توسعه غفلت نکردیم و خودکفایی در بسط فنی و داخلی سازی را دنبال کردیم که به شکر خدا چیره شدیم به هدف ها مورد نظر برسیم. یک اتفاق مهمی که آنگاه از همین سالیان دانش و تجربه و احتمال دارد هم عملکرد و اشتباه در همین صنعت واقعه افتاده، این است که زمانی که کسی به عنوان مثال میخواهد یک قطعه را ایجاد کند، برای مثال پیستون TU5 که بر روی خودروی 206 بسته میشود، میآیند نقشه و مثال این پیستون را برمیدارند و میفرستند به یک شرکت خارجی که خط تولید همین متاع را داراست ایجاد میکند و بیان می کند ما خط ایجاد این قطعه را میخواهیم و آن شرکت خارجی میآید یک خط طراحی میکند، فیکچرهایش را طراحی میکند، پروسه را طراحی میکند، برنامه PLC یا برنامه ماشینآلاتی که به صورت CNC میباشند را مینویسد و پول اینها را میگیرد و همه اینها را هماهنگ مینماید و مجموعه ما میروند مثلا یک ماه در کره، چین یا آلمان ساکن میشوند، تدریس میبینند در آنجا، بعد برمیگردند و میآیند درون مرزوبوم و بعد مستشاران خارجی بلند میشوند و میآیند تا یک سری ماه مهم هزینههای بالا و اینجا مستقر می شوند تا همین تولید را در اینجا برای ما به ثمر برسانند. حتمی به ذکر می باشد که طبق رخ پایین سمت راست می بایست دربین پیستون و سیلندر نیز لقی قابل قبولی را در لحاظ گرفت تا در شکل تغییر و تحول بعدها پیستون و سیلندر به ادله تغییرو تحول دما، پیستون درون سیلندر گیر نکنند. در صورتی که دوست دارید همین نوشتار را داشته باشید و مایل به اخذ دیتاها اکثر در مورد قیمت پیستون اشاره گر تبریز لطفا به بازدید از وب وب سایت ما.