از گردا بپرسید: چه چیزی باعث نفخ شما می شود؟

گردا

Gerda Endemann ، مدیر ارشد علوم و تحقیقات ما ، دارای مدرک کارشناسی تغذیه از UC Berkeley ، دکترای بیوشیمی تغذیه از MIT ، و علاقه زیادی به چیدن گیلاس از فروشگاه سلامتی ما دارد. او زمان زیادی را صرف تفسیر تحقیقات می کند – تاسیس شده و در حال ظهور است. و برنامه های سلامتی ما از او به خاطر این کار تشکر می کنند. (شما نیز خواهید. سوالات خود را برای گردا برای ما ارسال کنید: [email protected].)

عزیزم ، گاهی اوقات بعد از خوردن غذا دچار نفخ می شوم اما نمی توانم بفهمم که این به دلیل غذای خاصی است یا چیز دیگری. دلایل نفخ معده چیست؟ – هانا A.

سلام ، هانا دلیل اصلی نفخ گاز است. اگر سریع غذا بخورید ، گاز می تواند از نوشیدنی های گازدار یا بلعیدن هوا ناشی شود. یک مکتب فکری می گوید جویدن هر لقمه سی بار کلید سلامتی است. ایده بدی نیست: این کار سرعت شما را کاهش می دهد ، به هضم غذا کمک می کند و شاید از بلعیدن هوا جلوگیری کند. (معلم کلاس سوم من از این نظریه استفاده کرد ، بنابراین زمان زیادی برای تعطیلات ناهار برای بازی باقی نمانده بود. فقط در کالیفرنیا.)

اما در بسیاری از موارد ، غذاهای خاصی هستند که باعث ایجاد گاز می شوند. لوبیا متخلف آشکار است ، اما غذاهای کمتر شناخته شده ای وجود دارند که در برخی افراد باعث ایجاد گاز در برخی افراد می شود. و این بستگی به آنزیم های گوارشی شما و باکتری های موجود در روده شما دارد. این باکتری های روده هستند که گاز – متان و هیدروژن – را از غذاهای هضم نشده ما تولید می کنند.

هر غذایی که ما هضم نمی کنیم نمی تواند در روده کوچک جذب شود ، بنابراین آنها به سمت روده بزرگ حرکت می کنند ، جایی که باکتری ها از آنها استفاده می کنند و گاز تولید می کنند. شما می توانید با حمایت از هضم کامل غذاها ، با تشویق رشد کمتر باکتری های روده ای گازدار و با ارتقاء سلامت سلول های روده ای که آنزیم های گوارشی را جذب کرده و غذاها را جذب می کنند ، نفخ را کاهش دهید. تیم توسعه محصول سلامتی goop همه این رویکردها را در یک محصول جدید با نام مناسب ، Gut Microbiome Superpowder گنجانده است.*

  1. goop Wellness GUT MICROBIOME SUPERPOWDER

    goop Wellness
    ابرقدرت میکروبیوم روده
    goop ، 55 دلار/50 دلار با اشتراک

    خرید کن

این پودر بدون طعم ، شیرین نشده – خوش آمدید – در کیسه های کوچک وجود دارد که می توانید در هر مایع خنک مخلوط کنید. متوجه خواهید شد که حاوی گونه خاصی از باکتری های پروبیوتیک است ، لاکتوباسیلوس 299v (LP299V®) سویه 299v با نتایج مطالعات بالینی محکمی پشتیبانی می شود که نشان می دهد می تواند ناراحتی های گوارشی و نفخ گهگاه را تسکین دهد. این دوز بالینی 299v به تنهایی می تواند محصول خوبی باشد.*

اما Gut Microbiome Superpowder همچنین حاوی آنزیم هایی است که به هضم پروتئین ها ، چربی ها و نشاسته ها کمک می کند. و حاوی اسید آمینه گلوتامین برای تغذیه سلول های روده ، به علاوه عصاره غلیظ شده آلوئه ورا است که به طور سنتی برای خواص آرامش بخش استفاده می شود. سلولهای روده ای که عملکرد خوبی دارند ، سدی را تشکیل می دهند که باعث تحریک غذاهای هضم نشده از بدن می شود. به علاوه ، این سلول ها آنزیم های مهم گوارشی را می سازند. باکتری های روده ، آنزیم ها و سلول های روده با یکدیگر همکاری نزدیکی دارند ، بنابراین منطقی است که یک محصول روده همه آنها را مورد بررسی قرار دهد.*

با این حال ، ممکن است ترجیح دهید ترکیب های متفاوتی از این مواد را در قالب های دیگر تحویل بگیرید. شرکت Nue کپسولهای حاوی هفده آنزیم گوارشی به همراه زردچوبه ، زنجبیل ، دارچین و شیرین بیان می سازد. این عصاره ریشه شیرین بیان ، GutGard ، از نظر بالینی مورد مطالعه قرار گرفته است و نشان می دهد که از سلامت روده و گوارش پشتیبانی می کند.*

  1. دانه کپسول سینبیوتیک خود را با بیست و چهار گونه باکتری پروبیوتیک مفید همراه با پری بیوتیک های انار فرموله می کند.*

  2. Nue Co. DEBLOAT+

    شرکت نو
    DEBLOAT+
    خنده ، 45 دلار

    خرید کن

  3. بذر روزانه سینبیوتیک

    بذر
    سینبیوتیک روزانه
    خنده ، 60 دلار

    خرید کن

علاوه بر حمایت از سلامت روده با مکمل ها ، ایده خوبی است که غذاهایی را که به خوبی جذب نمی کنید شناسایی کنید. محصولات لبنی یک نمونه رایج است. آیا بعد از خوردن ماست ، بستنی یا پنیرهای تازه نفخ کرده اید؟ این می تواند بیاید و برود: استرس و بیماری می تواند باعث عدم تحمل موقت قند شیر ، لاکتوز شود. در این صورت ، محصولات لبنی را برای مدتی کنار بگذارید تا سلول های روده شما بهبود یابند.

در حال حاضر شواهدی وجود دارد که نشان می دهد قند رومیزی ، ساکارز ، بر روی برخی افراد به همین ترتیب تأثیر می گذارد. همانطور که فروکتوز ، قند میوه. آیا به منابع فروکتوز مانند آب سیب ، شربت ذرت با فروکتوز بالا ، گلابی ، گیلاس ، هلو و هندوانه واکنش نشان می دهید؟ Sweetkick نعناع می سازد که ممکن است به کاهش جذابیت غذاهای شیرین کمک کند. آنها حاوی عصاره ای از گیاه هستند Gymnema sylvestre، که طعم شیرینی را به طور موقت سرکوب می کند ، بنابراین غذاهای شیرین ممکن است مزه دلپذیری نداشته باشند.*

  1. بازنشانی قند Sweetkick 14 روزه

    شیرینی
    بازنشانی قند 14 روزه
    گپ ، 46 دلار

    خرید کن

لیست غذاهای گازسوز دلسرد کننده طولانی است. شاید شما اصطلاح FODMAP (الیگوساکاریدهای قابل تخمیر ، دی ساکاریدها ، مونوساکاریدها و پلیولها) را شنیده باشید. این به هر چیزی که باکتری ها می توانند استفاده کنند اشاره دارد. این شامل قندهای ذکر شده در بالا است: ساکارز ، فروکتوز و لاکتوز. و شامل فیبرهایی است که ما هضم نمی کنیم ، مانند اینولین ، که باکتری ها از آن استفاده می کنند. سوربیتول ، زایلیتول و مانیتول نیز FODMAP هستند. آنها را در لثه های بدون قند و کم کالری ، نعناع و داروهای سرفه پیدا خواهید کرد.

انتشارات بهداشتی هاروارد لیستی مفید از غذاهایی دارد که حاوی FODMAP هستند. رایج ترین آنها شامل چاودار ، گندم ، پیاز ، سیر ، کنگر فرنگی ، مارچوبه ، کلم بروکسل ، کلم بروکلی ، چغندر و لوبیا است. کمی گیج کننده است زیرا به طور کلی ، خوردن سبزیجاتی که باکتری های روده ما را با فیبرهای مغذی تامین می کند ، از سلامت روده حمایت می کند. اما تغذیه برای ما و باکتری های ما اعتدال است و احترام به نیازهای ما به عنوان یک فرد است. اگر میکروبیوم شما از تعادل خارج شده باشد ، غذاهای سالم که باکتری ها را تغذیه می کنند می توانند علائم شما را تشدید کنند.

  1. اگر حذف موقت غذاهایی که سرشار از FODMAP هستند مفید واقع شود ، ممکن است بخواهید غذاها را یک به یک دوباره معرفی کنید تا بفهمید که چه کسانی مجرم هستند. برای این کار بهتر است با یک متخصص تغذیه همکاری کنید ، زیرا انجام صحیح رژیم حذف می تواند چالش برانگیز باشد. (ما برنامه My Food Is Health را از بریجید تیتگمایر ، متخصص تغذیه ، دوست داریم و او در اینجا به سوالات مربوط به رژیم های کم FODMAP پاسخ می دهد.)

    و در نهایت ، اگر سعی می کنید FODMAP ها را قطع کنید و به نظر می رسد چیزی برای خوردن ندارید ، خودتان را با شیر نارگیل با زعفران میل کنید.

  2. Fullest WARM FEELINGS SAFFRON LATTE 7 OZ

    کامل ترین
    احساسات گرم SAFFRON LATTE 7 OZ
    خنده ، 68 دلار

    خرید کن

اطلاعات بیشتری در مورد فیبرها ، غذاها و گازها در این مقاله دکترا وجود دارد. و در مورد رژیم های حذف و سم زدایی موارد بیشتری وجود دارد.

(البته مانند همیشه ، در مورد هرگونه بیماری مانند تورم مزمن با پزشک خود مشورت کنید.)


*این اظهارات توسط سازمان غذا و دارو ارزیابی نشده است. این محصولات برای تشخیص ، درمان ، درمان یا جلوگیری از هر گونه بیماری در نظر گرفته نشده است.


LP299V® علامت تجاری ثبت شده Probi AB است.


این مقاله فقط برای اهداف اطلاع رسانی است. این دارو جایگزینی برای مشاوره ، تشخیص یا درمان پزشکی حرفه ای نیست و هرگز نباید مورد استفاده قرار گیرد و هرگز نباید از توصیه های پزشکی خاص استفاده کرد. در حدی که این مقاله توصیه های پزشکان یا پزشکان را شامل می شود ، نظرات بیان شده نظرات متخصص ذکر شده است و لزوماً نمایانگر دیدگاه های گوپ نیست.