این روزها، حضور قوی در رسانه های اجتماعی برای ایجاد یک برند قابل اعتماد، برجسته شدن و جلب توجه مشتریان بالقوه کلیدی است. من اخیراً فهمیدم که 43٪ از مصرف کنندگان همیشه قبل از اولین بازدید یک تجارت آجر و ملات را به صورت آنلاین جستجو می کنند، این تعداد بسیار زیاد است. و در حالی که همه شرکتها میتوانند از حضور در رسانههای اجتماعی سود ببرند، این امر بهویژه برای کسبوکارهای کوچک که معمولاً مزیت نام آشنا بودن را ندارند، بسیار مهم است.
با این حال، حضور قوی در رسانه های اجتماعی مستلزم ایجاد محتوای مداوم است که می تواند زمان زیادی را ببرد. اگر یک کسب و کار کوچکتر یا حتی یک شرکت از یک شرکت هستید، ممکن است تعجب کنید که چگونه می توانید در کنار شرکت هایی که تیم های کاملی برای رسانه های اجتماعی دارند، رقابت کنید. این هرگز یک زمین بازی یکنواخت نخواهد بود، اما ما شاهد بوده ایم که کسب و کارهای کوچک از چیزی که آنها را منحصر به فرد می کند استقبال می کنند و در نتیجه در رسانه های اجتماعی می درخشند، بدون اینکه نیازی به صرف مبالغ هنگفت برای دلارهای تبلیغاتی یا استخدام یک تیم اجتماعی کامل داشته باشند.
در اینجا چند ایده وجود دارد که من در طول سال ها دیده ام که برای افراد و مشاغل کار می کند.
1. از مشتریان خود (و داده ها) یاد بگیرید
یک نقطه شروع خوب توجه به آنچه مشتریان بالقوه شما در مورد آن صحبت می کنند است. نقاط درد آنها چیست؟ آنها در رابطه با رشته کاری شما چه سوالاتی دارند؟ آنها در مورد موضوعات خاص چه احساسی دارند؟ اینها همه مطالب خوبی برای ایده های محتوایی مانند پرسش و پاسخ سریع در اینستاگرام یا محتوای آموزشی عمیق تر در فیس بوک یا لینکدین است.
برای ورود به ذهن مخاطبان خود، می توانید:
- در بخش نظرات صفحات رسانه های اجتماعی خود و سایر مشاغل و مارک های مورد علاقه خود حرکت کنید. (ما اخیراً فهرستی از این موارد تهیه کرده ایم، توییتر، دویست، و بن و جری همه ذکر شد.)
- از ویژگی نظرسنجی که در اکثر پلتفرمها از جمله اینستاگرام، توییتر، فیسبوک و لینکدین در دسترس است، برای پرسیدن سوالات مخاطبان خود استفاده کنید.
- یک نظرسنجی رسمی تر از طریق خبرنامه خود ارسال کنید، توصیه می کنم آن را کوتاه کنید تا مردم پاسخ دهند.
- از ابزارهای تحقیقات بازار مانند AnswerThePublic یا Google Trends استفاده کنید تا ببینید مردم به دنبال چه چیزی هستند.
همچنین باید به طور مرتب ارزیابی کنید که کدام یک از پست های قبلی شما بهترین عملکرد را داشته است. کدامیک بیشتر در بین مخاطبان شما طنین انداز شد؟ کدامیک تعداد لایک، کامنت، اشتراک گذاری، ریتوییت و ذخیره بیشتری دارند؟ الگوها را در میان آنها بیابید، و به سرعت می توانید بگویید چه چیزی کار می کند. (توجه: استفاده از یک ابزار تجزیه و تحلیل می تواند به آسانتر شدن پست های محبوب کمک کند.)
بعد از اینکه همه این اطلاعات را جمع آوری کردید، مدتی را صرف بررسی آن کنید. محتوای با بهترین عملکرد چه ویژگی مشترکی دارد؟ آیا مخاطبان شما ویدیوها را ترجیح می دهند یا میم ها؟ آیا پست های الهام بخش یا دستورالعمل های عملی محبوب تر هستند؟ هنگامی که برخی از الگوها را شناسایی کردید، به آنها تکیه کنید و محتوای جدیدی ایجاد کنید که به مردم آنچه می خواهند می دهد.
2. از اخبار و آمار خود استفاده کنید
آگاهی از آنچه در صنعت شما اتفاق می افتد به دلایل زیادی مهم است، که مهم ترین آن این است که می تواند محتوای بی پایانی را برای شما الهام بخشد.
من از فهرستهای توییتر برای دستیابی سریع به موضوعاتی که رسانهها در حال حاضر پوشش میدهند استفاده میکنم. فهرستهای خود را پر از خبرنگاران، کارشناسان، سایتهای خبری و اینفلوئنسرها در فضای خود ایجاد کنید، و اگر ایدههای محتوا را از دست میدهید، ورق بزنید تا ببینید درباره چه چیزی صحبت میکنند. میتوانید برداشتهای آنها را در مورد آنچه اتفاق میافتد بازنشر کنید یا خودتان بسازید.
شما همچنین می توانید با جمع آوری داده های خود و به اشتراک گذاری یافته ها با جامعه خود بخشی از اخبار باشید. به عنوان مثال، در اوایل سال جاری، وضعیت کار از راه دور 2021 را منتشر کردیم که با بررسی مشتریان و مشتریان بالقوه ایجاد کردیم. هر نقطه داده (مانند این واقعیت که 98٪ از پاسخ دهندگان می خواهند به کار از راه دور ادامه دهند) می تواند پست اجتماعی جذاب و جذاب خودش باشد. ما همچنین از این گزارش برای ایجاد محتوای تکمیلی استفاده کردهایم، مانند نکاتی برای مدیریت تیمهای راه دور، ابزارهای همکاری از راه دور مورد علاقه ما، و توصیههایی برای جدا کردن برق هنگام کار از خانه.
3. به پشت صحنه بروید
مصرف کنندگان دوست دارند در مورد نحوه عملکرد یک کسب و کار و افرادی که پشت آن برند هستند اطلاعات بیشتری کسب کنند. به عبارت ساده، نشان دادن انسان هایی که نمایش را اجرا می کنند انسان سازی می کند کسب و کار، و این می تواند یک ابزار بازاریابی بسیار قدرتمند باشد.
به علاوه، نشان دادن اینکه چگونه محصولات یا شرکت خود را توسعه میدهید (که به عنوان ساختمان عمومی نیز شناخته میشود) میتواند در درازمدت به ارزش زیادی بیافزاید. در این قسمت از پادکست Buffer’s Small Business، Big Lessons، Paynter Jacket Co. به اشتراک می گذارد که چگونه ساختمان آنها در عموم و به اشتراک گذاری فیلم های پشت صحنه بر تجارت آنها برای بهتر شدن تأثیر گذاشته است، آنها اکنون گروهی متعهد از دنبال کنندگان دارند و فروش خود را از بین می برند. ژاکت های آنها در عرض چند دقیقه پس از در دسترس قرار گرفتن آنها.
ویدئو، مانند Stories، Reels و IGTV، یک رسانه عالی برای محتوای پشت صحنه است، و لازم نیست که برای جلب توجه دیگران، به شدت تولید شوند. همچنین از آنجایی که در حال فیلمبرداری از عناصر عملیات معمولی خود هستید، ایجاد آن آسان تر است. اشتراک گذاری را در نظر بگیرید:
- یک روز در زندگی یک هم تیمی
- مراحل فرآیند تولید محصول شما
- گشت و گذار در فضای کاری شما (این حتی برای تیم های راه دور هم کار می کند!)
- جلسات AMA با اعضای تیم
- یک مشتری خوشحال که از محصول شما استفاده می کند
4. کار را برای خود آسان کنید
البته، ارائه ایده های منحصر به فرد عالی است، اما می توانید محتوای سفارشی خود را با ارسال مجدد مطالبی که در سراسر وب می بینید تکمیل کنید. به اشتراک گذاشتن مقالاتی در مورد روندهای صنعت، تصاویر الهامبخش مربوط به برند شما، یا حتی الگوهای رفتاری مرتبط میتواند به فید شما بیافزاید بدون اینکه وقت ارزشمندی از روزتان بگیرد.
نکته حرفهای: اگر به مقاله، تصویر یا محتوای دیگری برخورد کردید که میخواهید به اشتراک بگذارید، میتوانید این کار را از داخل مرورگر خود با افزونه مرورگر Buffer انجام دهید. هر لحظه آن را برنامه ریزی کنید، و سپس به انجام بقیه کارهای فهرست کارهای خود بازگردید.
کنار هم قرار دادن یک برنامه رسانه اجتماعی جامد به عنوان یک کسب و کار کوچک می تواند بسیار طاقت فرسا باشد، اما لزومی ندارد. چند بار در هفته 30 دقیقه یا بیشتر را به تمرکز روی محتوا اختصاص دهید، یکی دو نکته از نکات بالا را برای شروع انتخاب کنید، سپس از همان جا به ساختن ادامه دهید. نتایج به خودی خود صحبت می کنند و شما را تشویق می کنند که ادامه دهید.
آیا روشی برای ارائه محتوایی دارید که واقعاً برای شما مفید باشد؟ در توییتر تماس بگیرید و به ما اطلاع دهید!