افزایش تمرکز در رانندگی

افزایش تمرکز در رانندگی

افزایش تمرکز در رانندگی

اخطار! راه های افزایش تمرکز در رانندگی لو رفت!

حواس‌پرتی و عدم تمرکز یکی از از دست اندرکاران اهمیت تصادفات باطن شهری است. حیاتی آشنایی عامل ها کاهش تمرکز و رعایت برخی نکات پیش از شروع رانندگی می‌توانید دست اندرکاران حواس‌پرتی را به دست کم برسانید و از وقوع بسیاری حوادث پیشگیری کنید. در این مطلب 7 راهکار به جهت ارتقا تمرکز حین رانندگی را اصلی هم مرور می‌کنیم. تحلیل فنی خودرو پیش از حرکت خودتان را عادت بدهید پیش از شروع زدن ماشین تان را به حیث فنی تحلیل کنید. آنالیز کردن موقعیت باد تایرها، سطح مایعات خودرو مثل روغن موتور و روغن ترمز و آب رادیاتور، چراغ‌ها ، تنظیم حالت صندلی و حتی بستن کمربند پیش از آغاز حرکت، به شما یاری می‌کند که زمان رانندگی درگیر مشکلات ماشین نشوید و تمرکزتان بهم نخورد. تمیز کردن شیشه جلوی خودرو یکی از عارضه ها کلیدی حواس‌پرسی حین رانندگی، انعکاس نور خورشید در چشم راننده است. علت کلیدی انعکاس نور، وجود ذرات گردو غبار بر روی شیشه هست که سبب ساز میشود نور خورشید در جهات گوناگون بازتاب کند. درصورتیکه شیشه جلو خودرو را به مهربانی تمیز کنید، از انعکاس شدید نور خورشید پرهیز میگردد و تمرکز شما از میان نمی‌رود. دوری از میل کردن و آشامیدن حین رانندگی احتمالا بنظر رسد میل کردن و آشامیدن هنگام رانندگی کاری معمولی هست ولی بایستی بدانید اینکار از لحاظ قوانین رانندگی ممنوع است. هنگامی درحال رانندگی می باشید و چیزی میل می‌کنید نصف تمرکز و نیروی خیالی شما صرف آن می شود و نمی‌توانید به طور تام تمام حواستان را روی رانندگی متمرکز کنید. سعی نمایید قبل از آغاز حرکت طعام بخورید.

آگاهی از مسیر تقریبی سفر

 پیش از شروع رانندگی، مسیر آیتم لحاظ خود را بر روی مسیریاب یا نقشه محاسبه کنید. این عمل منجر میشود یک نقشه از مسیر در ذهن شما رسم شود و بدانید حین رانندگی کدام مسیرها را انتخاب کنید. درصورتیکه از قبل مسیر را مشخص و معلوم نکنید ذهن شما درگیر پیدا نمودن راه و روش میگردد و تمرکزتان از بین می‌رود.

پرهیز از کلام تلفنی هنگام رانندگی

 زمان حرف نمودن اساسی تلفن، ذهن شما عمده روی کلماتی که قصد دارید بگویید متمرکز میگردد و نمی‌توانید بر روی رانندگی تماما احاطه داشته باشید. به ویژه وقتی که بحث جدی و استرس‌زایی پشت تلفن مطرح شود، احساسات شما اوج ‌می‌گیرد و در اختیار گرفتن وسیله نقلیه مشقت بار می‌شود. کارایی نمایید هنگام رانندگی از حرف حساس تلفن یا پیام دادن یا این که گشت و گذار در شبکه‌های اجتماعی انقطاع غربت نمایید تا سالم خویش و همراهان‌تان به خطر نیفتد.

قرار دادن شی ها باطن خودرو در جای خود

قرار دادن شی ها باطن خودرو در جای خود

قبل از شروع رانندگی، مطمئن گردید که وسایل درون اتومبیل در جای خودشان قرار گرفته‌اند و هنگام رانندگی جابجا نمی‌شوند. بسیاری تایم ها پیش می‌آید که حین رانندگی وسیله‌ای مثل بطری آب، کیف، خوراکی یا وسایل باطن داشبورد، دایم حرکت می نمایند یا زیر پای راننده می‌افتند و حواس او را پرت می‌کنند. به جهت دوری از همین حالت هرچیزی را در جای خود محکم کنید. یکی از از این وسایل که غالبا خلل ساخت می‌نماید موبایل است. پیش از آغاز حرکت موبایلتان را در جای امنی ثابت نگه‌دارید که به راحتی تکان نخورد.

خودداری از مصرف داروهای خواب‌آور پیش از رانندگی

خودداری از مصرف داروهای خواب‌آور پیش از رانندگی

برخی از داروها نظیر برخی مسکن‌ها یا این که داروهای اعصاب، خواص خواب‌آوری دارا‌هستند و سبب ساز ذیل داخل شدن تراز هوشیاری می‌شوند. اگر قبل از آغاز رانندگی به هر دلیلی دارویی مصرف می‌کنید بروشور آن را قطعا بخوانید و از دلایل دارو باخبر شوید. در دستورالعمل کل دارو‌های خواب‌آور این مطلب ذکر شده که آنگاه از مصرف این دارو رانندگی نکنید. اگر شغلتان رانندگی هست و پزشک معالج نیز برایتان دارویی تجویز کرده که مطلقا می بایست مصرف کنید، همین گزینه را کلیدی پزشک خود در میان بگذارید که دارویی بدهد که دلایل خواب‌آلودگی نداشته باشد. —از استرس خویش در راه‌بندان بکاهید– مطابق مطالعه شرکت نیسان بر روی خانم های اروپایی،48درصد از آنها از گیر افتادن در خط مش بندان خوف دارند. همینطور یک دوم آنان،وقتی حتی در تراز شهر هم رانندگی می کنند،مضطرب هستند. شکی در استرس زا بودن راه‌بندان وجود ندارد،چون همه از همین که دیر برسند،می ترسند. این مدت زمانی که بی حاصل در ازدحام تلف می شود،موجب می شود فرد،احساس بیهودگی و خسران کند. به جهت راه‌حل این دسته استرس،تصور کنید در یک حباب،به دو ر از همهمه و در نیز بر همی گوشه و کنار اطراف هستید.

منبع : shariatnia.com