از هر 5 مدرک مهندسی فقط 1 نفر به خانم ها تعلق می گیرد

علی‌رغم تلاش‌های مختلف برای تشویق بیشتر زنان به تحصیل در رشته‌های STEM در کالج، درصد مدارک لیسانس مهندسی که توسط زنان در ایالات متحده کسب می‌شود در قرن بیست و یکم افزایش چندانی نداشته است. به طور خاص، از 18 درصد در سال 1998 به 22 درصد در سال 2018 رسیده است.

از میان تمام رشته‌های STEM – یا علوم، فناوری، مهندسی و ریاضیات – نیروی کار مهندسی با 14 درصد کمترین نسبت زنان را دارد.

 

این مشارکت کم به چند دلیل مهم است. زنان نه تنها از برخی از مشاغل پردرآمد در STEM کنار گذاشته می شوند، بلکه شرکت ها نیز از دست می دهند. تحقیقات نشان می‌دهد که تیم‌های دارای تنوع جنسیتی نسبت به تیم‌هایی که کاملاً مرد هستند، تصمیمات تجاری بهتری می‌گیرند.

 

اجازه ندهید خود را گمراه کنید. با کمک متخصصان مسائل را درک کنید

پس چرا زنان وارد رشته مهندسی نمی شوند؟ و در صورت امکان چه کاری می توان برای کمک به زنانی که تصمیم به تحصیل در رشته مهندسی می کنند، انجام داد؟ انجمن مهندسان زن گزارش می دهد که بیش از 32 درصد از رشته های STEM زن به رشته دیگری تغییر می کنند. تحقیقات نشان می‌دهد که این نرخ معمولاً بالاتر از نرخی است که مردان مهندسی را ترک می‌کنند. جامعه گزارش می دهد که از میان زنانی که حرفه مهندسی را ترک می کنند، 30 درصد آن را محیط کار عنوان می کنند. یک مطالعه در سال 2017 روی بیش از 5000 زن که مدرک لیسانس مهندسی گرفتند، نشان داد که 10٪ هرگز وارد این رشته نشده اند و 27٪ این حرفه را ترک کرده اند.

 

دانشکده ها دخالت می کنند

همه اینها مسائلی است که من به عنوان معاون مدیر مرکز زنان در فناوری در دانشگاه مریلند، شهرستان بالتیمور یا UMBC درباره آن تحقیق کرده ام. در سال 2018، من و چندین همکار متوجه شدیم که دانشجویان محاسبات و مهندسی که توسط مرکز حمایت می‌شوند، طی چهار سال با نرخ 61.2 درصد فارغ‌التحصیل می‌شوند – کاملاً 19 درصد بیشتر از دانشجویانی که توسط مرکز پشتیبانی نمی‌شوند. این مرکز از طریق بورسیه تحصیلی و حمایت های علمی و اجتماعی گسترده از دانشجویان حمایت می کند. در سال تحصیلی 22-2021، 73 درصد دانش آموزان تحت حمایت را زنان تشکیل می دهند. و اخیراً دو فارغ التحصیل از این مرکز – یکی در سال 2019 و دیگری در سال 2022 – به دانش پژوهان فولبرایت تبدیل شده اند.

 

برنامه در UMBC به هیچ وجه تنها برنامه مستقر در دانشگاه در کشور نیست که از دانشجویان دختر در برنامه های آنها برای ورود به رشته های مهندسی و علوم کامپیوتر پشتیبانی می کند – دو حوزه ای که زنان به طور مداوم در آنها حضور کم دارند. از طریق تحقیقاتم، دریافتم که بیش از دوجین برنامه یا طرح از این قبیل در کالج ها و دانشگاه های سراسر کشور وجود دارد. برای مثال، برنامه زنان در مهندسی در دانشگاه دلاور، برنامه زنان در علم و مهندسی در دانشگاه ایالتی کارولینای شمالی و برنامه زنان پیشرو در مهندسی در دانشگاه پنسیلوانیا است.

 

برای درک بهتر ضرورت چنین برنامه‌هایی، تحقیقات فراوانی را در نظر بگیرید که نشان می‌دهد زنانی که STEM مطالعه می‌کنند، تجربیات «سرد» و «منفی» را در کلاس درس و دانشگاه گزارش می‌کنند. این شامل آزار و اذیت مبتنی بر جنسیت و «ادراکی مبنی بر اینکه زنان قادر به انجام «علم نیستند» می‌شود. کالج‌ها همچنین مدت‌هاست در تلاش بوده‌اند که چگونه به زنان کمک کنند خود را بخشی از جامعه علمی ببینند.

 

استراتژی های اثبات شده

لازم نیست اینطور باشد. تحقیقات نشان می‌دهد که وقتی دانشجویان زن مهندسی توسط همتایان زن راهنمایی می‌شوند، کمتر در مورد توانایی خود احساس نگرانی می‌کنند، تجربیات تحصیلی مثبت‌تری دارند و احتمال بیشتری دارد که به STEM به عنوان یک رشته اصلی پایبند باشند. همچنین نشان داده شده است که آموزش مبتنی بر همتا به دانش آموزان کمک می کند تا نمرات خود را بالا ببرند.

 

با حمایت از حدود 233000 دلار کمک مالی بنیاد ملی علوم، من همچنین به دنبال این بوده ام که چه نوع تجربیات و حمایت های دانشگاهی به دانشجویان زن مهندسی کمک می کند تا در این دوره باقی بمانند.

 

بر اساس تجزیه و تحلیل من از 356 دانشجوی زن مهندسی در UMBC از سال 2007 تا 2016، آنچه در زیر آمده است، یافته های اولیه از تحقیقات بنیاد ملی علوم من است:

 

1. ریاضیات و نمرات دبیرستان تفاوت ایجاد می کند

شروع کالج در یک سطح بالاتر از ریاضیات دانشگاه و داشتن معدل بالاتر دبیرستان هر دو کمک می کند. به طور خاص، شروع کالج در یک سطح بالاتر از ریاضیات کالج – مانند حساب دیفرانسیل و انتگرال یا معادلات دیفرانسیل – احتمال فارغ التحصیلی با مدرک مهندسی را در طی پنج سال 8 درصد نسبت به افرادی که در سطوح پایین تر ریاضی دانشگاه شروع می کنند افزایش می دهد. داشتن معدل بالاتر از دبیرستان این احتمال را حتی بیشتر می کند.

 

برای افزایش تعداد زنانی که مدرک مهندسی می گیرند، مربیان باید به دختران کمک کنند تا در سطح دبیرستان در مسیر درست قرار گیرند. این به معنای ایجاد یک رکورد قوی از موفقیت در دوره های ریاضی و علوم دبیرستان است.

 

2. دوره های مهندسی دروازه مهم است

منظور من از دوره های “دروازه”، کلاس هایی است که باید به طور رسمی رشته مهندسی را اعلام کنند و دانشکده ای که برای موفقیت حیاتی است. به عبارت دیگر، کلاس هایی که یک مهندس را می سازند یا می شکند. این شامل دوره هایی مانند اصول طراحی دیجیتال در مهندسی کامپیوتر، استاتیک در مهندسی مکانیک و ترمودینامیک فرآیندهای شیمی در مهندسی شیمی است.

منبع: طراحی سه بعدی کلوپ معماری