ساماندهی حرارت در پیستون بسیار کلیدی می باشد زیرا در غیر اینصورت پیستون دوچندان داغ شده و خطر چسبیدن آن بر اثر انبساط به جداره سیلندر پیش میآید. در فرایند کاری موتور و در وقتی که کار انفجار ترکیب سوخت و هوا روی میدهد، به ادله بسته بودن بخش بالایی محیط به وسیله سرسیلندر، باید قسمتی وجود داشته باشد که بتواند با حرکت در سیلندر، نیروی تولید شده را به حرکت تبدیل کند. واجب به ذکر هست در زمان ساخت شیار، شیار عمودی را یه خرده مایل ایجاد می کنند تا سیلندر، در گیر خط اتادگی نشود. اهمیت بیش تر نمودن درصدی سیلیکون به آلومینیم ( حدود 16 %) میزان انبساط حرارتی به نحو چشم گیری کمتر می یابد. انتقال گرما از پیستون به جداره سیلندر: همانطور که در بالا عنوان شد دمای پیستون به زمان کار به شدت افزایش مییابد و بایستی دمای آن کمتر پیدا کند که رینگها در این امر تاثیرگذار بوده و کلیدی انتقال گرمای پیستون به سیلندر که دمای پایینتری دارااست به کاهش دمای پیستون کمک میکند. به عنوان یک مثال در صورتی که یک لیوان را برگردانید تقریبا شکل کلی یک پیستون 4g92 pistons را خواهید دید. قطعه استوانه شکلی می باشد که در داخل سیلندر دارای اتصال داشتن به شاتون حرکت رفت و برگشتی دارد.پیستون قطعه دارای موتور می باشد و زمانه های موتور را به وجود می آورد.ضمنا نیرو های تراکمی و انبساطی ناشی از احتراق را تحمل می کند. ایجاد تناسب حتمی در تقسیم نیروهای لنت ترمز در بین چرخهای عقب و جلو، به نحوی که هیچکدام از آنها قفل نشود از وظایف طراحان سیستم ترمز خودرو میباشد. همینطور حساس تماس کاملی که حیاتی دیواره سیلندر برقرار مینمایند هنگام پایین وارد شدن پیستون، این دیواره را از روغنهای روانکننده پاک کرده و مانع از ورود روغن به محیط احتراق میشوند. امروزه حیاتی پیشرفت تکنولوژی در ساخت موتورهای پیشرفته از بوشهایی به کار گیری می نمایند که قابل انقطاع شدن میباشند و ضخامت همین بوشها دو تا سه میلی پیستون سازی تبریز متر می باشد. وظیفه اهمیت این حلقه ها، جا به جایی روغن در قطعه پمپ هیدرولیک 9 پیستون گزینه دعوا است. در صورتی که شاتون بوسیله یک گزن پین روان، به پیستون متصل شده میباشد خارهای محافظ ان را واقع در بر روی پیستون در آورید. امکان ارتجاعی مهربانی دارا هستند و مقاومت زیاد متعددی در برابرحرارت سرگرفته از احتراق در محفظه احتراق سیلندر دارند. بنابراین بدنه دوچندان گرم نمی شود و انبساط زیادی پیدا نمیکند. در حرکت انبساط تا 18000 نیوتون (4000 پوند) نیرو به طور ناگهانی به کف پیستون وارد می شود.وقتی حیاتی شتاب دوچندان رانندگی می نمایید این اتفاق در هر سیلندر 30 تا 40 بار در ثانیه صورت می دهد.دمای کف پیستون به 2200 رتبه سانتی گراد(4000 مرتبه فارنهایت) یا این که اکثر می رسد. پیستون های آلومینیومی در سرانجام ارتقا دما بیشتر از سیلندر های چدنی منبسط می شوند و این امر ممکن هست باعث از میان رفتن خلاصی پیستون شود.پیستون از جدار سیلندر بیشتر گرم می شود و این دستور باعث می شود که باز هم بخش اعظم انبساط یابد.اما چنانچه کف پیستون خیلی داغ شود ممکن است سبب ساز خود سوزی شود در نتیجه ترتیب احتراق به هم می خورد و ممکن هست موتور زخم ببیند. در بخش اعظمی از موتور ها از پیستون کف تخت به کارگیری می شود. این موتورها سنگین، کم سرعت، اصلی یک یا چندین سیلندر و از نوع دوزمانه یا این که چهارزمانه بودند. هنگامی موتور روشن است پیستون و حلقه ها بر روی لایه ای از روغن حرکت می کنند که این فاصله را لبریز کرده است.اگر خلاصی پیستون خیلی قلیل باشد،در سرانجام اصطکاک بسیار وسایش شدید،توان موتور کمتر می یابد.در همین شرایط ممکن میباشد پیستون به جداره سیلندر بچسپد و به اصطلاح گریپاژ کند.اگر خلاصی پیستون بیش از حد باشد منجر زدن پیستون در کورس قدرت می شود. رینگهای تراکم: حلقه های حجمی غالبا از جنس چدن ساخته می شود در بعضی موتورهای دیزل و پر اقتدار از رینگهایی به کارگیری می شود که از چدن نشکن ساخته شده اند این چدنها نظیر چدن ساده شکنده نیستند و می قدرت انها را خم کرد فارغ از این که بشکنند حاشیه عمده رینگهای جرم پخ هست پخ بودن حاشیه حلقه سبب می شود که اندکی چرخانده شده و در سرانجام حاشیه ای تیز اساسی جداره تماس پیدا خواهد ممکن هست پیشانی حلقه پیستون نیز تیز یا گرد کرده باشد انحنای رینگی اهمیت پیشانی گرد زیاد کم می باشد و به طور معمول به چشم چشم نمی شود. رخنه انگشتی محلی هست که شاتون بوسیله انگشتی به پیستون متصل میگردد. به رخ بیضی عمود بر محور انگشتی پیستون و قطر کوچک آن در جهت انگشتی پیستون باشد. به این مراد قطر آن را حدود 0٫5 تا 0٫7 میلی متر کوچک خیس از قطر دامنه ی پیستون طراحی می کنند. پس از اتومبیل کاری پیستون آن را طبق روال خاصی گرم و سرد می کنند و به اصطلاح بر روی آن عملیات گرمایی انجام می دهند تا خواص مطلوب را پیدا کند.پس از همین سطح بر روی اکثری از پیستون ها را اهمیت لایه ظرافت از آب قلع یا مواد دیگر می پوشانند.