همینطور از سوی دیگر اساسی توجه بهنصب سیستم CVVT شاهد ضعف و بهاصطلاح قلیل آوردن ماشین در زمان استفاده از کولر نبودیم. باتوجه بهاینکه مهندسان تحقیقات موتور درصدد سبکسازی و کاهش دانسیته قطعات برآمدند، بنابراین می توان شاهد اقتدار و گشتاور عمده از این موتور کمحجم بود. اساسی دقت بهاینکه هر ماشین 15 دقیقه در اختیار اصحاب رسانه قرار داشت و از در آغاز خودروها اساسی کولر پرنور تست شد، دمای موتور از 79 رتبه فراتر نرفت که خویش موجب کاهش خرابی قطعات دوار و حساس موتور هم خواهد بود. چون سیستم در اختیار گرفتن پایداری الکترونیکی این اتومبیل براساس حرکتهای نمایشی و شبیهسازی آزمون گوزن (موس) که بوسیله خبرنگار روزنامه «دنیایخودرو» انجام شد، بهلحاظ ایمنی در سطح بالایی قرار دارد. گیربکس پنجسرعته دستی برای انتقال قدرت بهچرخهای جلو کلیدی ضرایب کوتاه، شتاب بهتری را به جهت اتومبیل مهیا آورده میباشد و سیستم کلاچ تارا نیز نسبت بهسایر محصولات مجموعه صنعتی ایرانخودرو مهم مکانیزم نرمتری همراه شده است تا در راستای رانندگی راحت، امتیاز بالایی را کسب کند. کلاستر (مجموعه پشت آمپر) با تلفیقی از آنالوگ و صفحهنمایش دیجیتالی یار میباشد و غربیلکفرمان تارا هم خوشفرم و شبیه ماشینهای بهروز بوده و دکمههای کروزکنترل، لیمیتد و کنترل سیستم صوتی روی آن تعبیه شده است. پژو ۲۰۶ به عامل بوش خشک بودن سیلندرها، قابلیت و امکان خوبی برای توربو شدن دارااست و به گفتهی dp-engineering (یکی از بهترین تیونرهای پژو) موتور TU5 کلیدی ۱.۶ لیتر حجم، بضاعت پرخوران تا ۳۰۰ اسببخار را به یار پیستون و شاتون استاندارد کارخانه دارد! گاه این مختص بودن می تواند به سوار شدن بر یکی از از ۵۰ دستگاه مازراتی فندی جهان، که در تهران تردد می کند، ختم شود، گاه می تواند در قالب نسخه ای گوناگون از پژو ۲۰۶ به صحنه بیاید. خیر تیپ ۲ است و نه تیپ ۵، خیر افت میزان مرغوب بودن را به خود دیده و نه اینکه ترمزهای عقبش ظرف ای شده باشند! میل لنگ TU5 تولید عظام، مناسب به جهت پژو 206 تیپ 5 است. به جهت شروع به یک ۲۰۶ تیپ ۵ سرحال و تر و تمیز نیاز دارید، سفارش میکنم بیشتر در جستجوی مدلهای ساخت ۱۳۸۵ به تحت باشید، در صورتی که از لحاظ فنی و شاسی سلامت باشند، به تعدادی استدلال به جهت تقویت مناسبتر هستند. از مهمترین ویژگیهای کابین تارا که میتوان امتیاز بالایی در این بخش بهآن داد، صندلی راحتتر نسبت بهسایر محصولات گروه صنعتی ایرانخودرو، دسترسی آسان بهتنظیمات سیستم تهویهمطبوع، زاویه مناسب امر نسبت بهقرارگیری راننده و سهولت در ورود و خروج از کابین ماشین میباشد که نشان از ارگونومی مطلوب این ماشین دارد. البته اتومبیل گزینه تست، فاقد دریچههای سیستم تهویهمطبوع برای سرنشینان عقب بود و تارا در زمانه تست رانندگی بوسیله خبرنگار روزنامه «دنیایخودرو» بهلحاظ عایقبندی صدا و حرارت امتیاز بالایی را کسب کرد. به جهت خلوتتر شدن فضای داخلی نمایشگر هفتاینچی لمسی در کنسول میانی تعبیه شده که در پایین آن هم تنظیمات سیستم تهویهمطبوع سهدایرهای چشمنواز است. تحت چهره تهاجمی تارا قلب تپندهای قرار گرفته که بسیار آشناست. گرچه پیشرانههای محصولات پژو در کشور ایران بهموتورهای گرم دارای شهرت بودند و در کمترین زمان ممکن معیوب میشدند، اما در پیشرانه تارا به جهت نخستینبار از حرفه دمنده استعمال شده می باشد که در عقب رادیاتور و در جلو موتور قرار دارد. تغییراتی در نسبت کورس پیستون بهقطر پیستون، تغییر تحول در استفاده از متریال سبکوزن برای طراحی پیستون و رینگپیستون منتج بهافزایش توان موتور شده است. براین اساس TU5 به TU5 پلاس تغییر و تحول اسم اعطا کرد و آنچه پیشرانه تارا را تشکیل میدهد، TU5 پلاس یا TU5P است. جلوپنجره ششضلعی همین ماشین اصلی خطوط تیز بر روی کاپوت چهرهای تهاجمی را بهنمایش میگذارد و بهگفته طراحان تیم صنعتی ایرانخودرو چهره تارا اهمیت به کارگیری از اِلِمانهای بر روی چهره یوزپلنگ اهل ایران رخ گرفته است. مانیفولد دود استاندارد در سطلزباله جای می گیرد و از هدرز و داون پایپ توربو به کار گیری میشود. در یک نگاه کلی به طراحی ظاهری H30 کراس، می توان گفت که با یک ماشین معمولی البته سابق مواجه هستیم که صرفا بخش جذاب نمای جلویی همین خودرو، چراغهای زاویهدار و مه شکنهای کرومی آن است؛ بخش جانبی همین اتومبیل نیز به لطف به کارگیری از فلاپهای تیرهرنگ پلاستیکی پاره ای جوانپسند به نظر میآید، البته بازهم سایز ریز چرخها آزاردهنده است. پیشرانه این اتومبیل حتی در مقایسه دارای دیگر پیشرانه تیم PSA موجود در کشور، فراتر میباشد که ولی دارای سیستم کاری در لحاظ گرفتهشده و طراحیشده به جهت آن سازگار است؛ ولی این گرمای بالا سبب میشود تا نسبت به میزان مرغوب بودن روغن پاره ای حیاتی باشد. در همین قسمت، یک نمایشگر دایرهای در در میان دو دایره کناری که دکمههای در اختیار گرفتن سیستم تهویهمطبوع روی آن قرار گرفتهاند، جلبتوجه میکند. همین اتومبیل در سگمنت J و در جایگاه شاسی بلندهای کوچک قرار میگیرد اما در واقعیت همانطور که گفته شد، تقریبا بعدها و ظواهر این اتومبیل اهمیت هیچ یک از کلاسبندیهای جهانی سازگار نیست؛ طوریکه حجم کلی بدنه یادآور ماشین های هاچبک بوده ولی طول سیستم تعلیق، باربند نصبشده بر روی سقف و فلاپ های اطراف اتومبیل تداعیکننده خودروهای کراس اوور است. از مهمترین آپشنهای تارا دستی می توان بهسیستم ترمز چهارچرخدیسکی دارای سیستمهای ABS، EBD، ESC، TCS، HBA، HSA، دو ایربگ، امر برقی، کروز کنترل، سیستم مالتیمدیا، آینهجانبی برقی و راهنمادار، شیشه بالابر برقی جلو و عقب، شیشه راننده مجهز بهآنتی تریپ، ایموبلایزر، قفل مرکزی مهم ریموت، ایزوفیکس، سنسور دنده عقب، تنظیم طول ستون فرمان تلسکوپی، صندلی راننده دارای ششحالت تهیه و تنظیم دستی و سرنشین جلو حیاتی چهار حالت، پشت سری صندلیها قابل تهیه و تنظیم و صندلیهای عقب تاشو برای تولید فضای عمده بار و سیستم پایش فشار باد تایرها TPMS اشاره کرد. در صورتی که شما همین نوشته را تحسین می کنید، مایلید اطلاعات بیشتری در آیتم پیستون پارس tu5 بدست آورید به وب سایت ما مراجعه کنید.