کامپوزیت دندان چیست؟

معمولا بعد از از قرار دادن کامپوزیت دندان, کامپوزیت دندان کج برای بهتر چسبیدن کامپوزیت به دندان مقدار کمی زبری در مینای دندان ایجاد میشود. همچنین افرادی که بهداشت دهان و دندان خود را رعایت نمی کنند بهتر است از انجام کامپوزیت دندان خودداری کنند. از آنجایی که نصب ونیر کامپوزیت یا همان (کامپوزیت ونیر) نیازمند به کار بردن مهارت عملی بالایی است، لذا انجام اینکار از عهده هر دندانپزشکی بر نمی آید. در بیشتر مواقع به دلیل عدم پالیشینگ مناسب نخ دندان به طور راحت از بین دندانها عبور نمی کند، به طور مثال خیلی کیپ است و نخ درست رد نمی شود و یا اینکه اضافات کامپوزیت باقی مانده است و باعث ریش ریش شدن و یا بریده شدن نخ دندان می شود و در نتیجه نخ کشیدن به طور موثر انجام نمی شود، این نیز باعث بد بویی دهان می گردد.

هزینه لمینت دندان : قیمت ونیر کامپوزیت نسبت به قیمت لمینت سرامیک مناسب تر است. یکی از سوال های پرکاربرد در زمینه کامپوزیت دندان این است که کامپوزیت برای چه دندان هایی مناسب است؟ اگر دندانپزشکی با تجربه و ماهر برای درمان دندان های خود انتخاب کرده باشید و به مواردی که در مقالات پیشین ذکر کردیم به خوبی عمل کنید این روش از طول عمر بالایی برخوردار است. بهترین راهکار برای انتخاب بهترین رنگ کامپوزیت دندان انتخاب رنگ بر اساس رنگ طبیعی دندان است. عدم ایجاد حساسیت بعد از نصب ونیر کامپوزیت: جنس و مواد تشکیل دهنده کامپوزیت و همچنین عدم تراش مینای دندان جهت نصب آن، باعث می شود دندانها نسبت به سردی و گرمی حساس نباشند.

در برخی موارد دیده می شود که دندان ها همگی با کامپوزیت به هم وصل شده اند و امکان نخ دندان کشید وجود ندارد، این مورد کمتر از بقیه موارد دیده می شود. امکان تغییر یا ترمیم: یکی دیگر از تفاوت های ونیر کامپوزیت و لمینت دندان در این است که امکان تغییر در فرم ونیر کامپوزیت دارد اما لمینت سرامیک بعد از ساخت امکان تغییر در آن وجود ندارد. طول عمر لمینت های کامپوزیت به طور معمول 4 سال می باشد اما هرچقدر فرد بیشتر در بهداشت دندان خود بکوشد می تواند طول عمر لمینت دندان خود را افزایش دهد .گاز زدن غذا های سفت مانند ته دیگ و جویدن یخ از طول عمر لمینت کم خواهد کرد.

دندان های تحت درمان پس از کمی تراش خوردن به وسیله خمیر کامپوزیتی پوشانده شده و پس از آن امواج نور جهت چسباندن و ایجاد استحکام لازم به آن تابانده می شود. به طور واضح تر می تواند گفت، باید حدالمکان از ایجاد لبه در کامپوزیت خودداری کرد. البته بد بویی دهان به علت مورد قبلی یعنی التهاب لثه ناشی از کامپوزیت ونیر غلط نیز ایجاد می شود. بیشتر افرادی که تمایل به زیبایی دندان دارند می توانند از کامپوزیت زیبایی دندان برای اصلاح طرح لبخند خود استفاده نمایند. دندانهایی که به صورت مختصری دچار کجی شدهاند.

اگر شما این مقاله را تحسین می کنید، مایلید اطلاعات بیشتری در مورد کامپوزیت دندان تا چند سال دوام دارد بدست آورید به سایت ما مراجعه کنید.