چگونه یافتن “چرا” او راه رو به جلو را برای تجارت استیون تریسی روشن کرد

پس از یک شیفت ده ساعته فروش شمع در بازار خیابان کانال در منهتن، استیون تریسی می خواست کار خود را در Keap Candles ترک کند.

اما او یک مشکل داشت: او اجازه ترک کار را نداشت.

Keap Candles فقط شغل او نبود، بلکه تجارت او بود. او همچنین قراردادی را امضا کرده بود که قول داده بود هر روز در بازار حاضر شود. فقط یک سال قبل، استفن کار خود را در گوگل رها کرد تا با یکی از دوستانش شرکت را تأسیس کند. و حالا همه چیز آنطور که انتظار می رفت پیش نمی رفت. اصلا

تا زمانی که استفن و هم بنیانگذارش عمیقاً در مورد “چرا” پشت کارشان فکر کردند که همه چیز شروع به تغییر کرد. حتی اگر استفن اعتراف می کند که در جای خوشحالی نبود و می خواست کار را ترک کند، خوش بینی کافی برای ایجاد تغییرات شدیدی داشت که منجر به نجات شرکت و استفن به عنوان یک شخص شد.

دارای بینش های Buffer’s کسب و کار کوچک، درس های بزرگ پادکست قسمت دوم و مصاحبه منتشر نشده همراه با آن، استفن به اشتراک گذاشت که چگونه در عملیات تجاری مکث کنید تا دلیل خود را بیابید – حتی اگر کسب و کار شما در حال شکست است – و از این دانش برای تغییر همه چیز استفاده کنید.

استیون تریسی، بنیانگذار Keap

شروع با اشتیاق و برخورد به دیوار

استفن و دوستش هری دول که از زندگی در فناوری احساس برآورده نشدن می‌کردند، مرتباً در مورد چیزهایی که خارج از کار از آنها لذت می‌بردند صحبت می‌کردند. یک روز غافلگیر شد زیرا هر دو متوجه شدند که چقدر شمع را دوست دارند.

استفن گفت: «ما برای قهوه با هم همدیگر را ملاقات می‌کردیم و در مورد آنچه که فکر می‌کردیم در آینده انجام دهیم صحبت می‌کردیم، و یک روز شمع‌ها به عنوان موضوع گفتگو مطرح شد و شگفت‌انگیز بود که متوجه شدیم هر دوی ما شمع‌ها را بسیار دوست داریم.

با درک علاقه ای که هر دو داشتند، این دو تصمیم گرفتند یک شرکت تولید شمع راه اندازی کنند، علیرغم اینکه هیچکدام تا به حال شمع درست نکرده بودند. ظرف چند ماه، سرخوشی که آنها به عنوان کارآفرینان جدید احساس می کردند، به طرز شگفت انگیزی متوقف شد.

استفان گفت: «سه ماه پس از ترک شغلمان، ما خیلی بیشتر از آنچه پیش‌بینی می‌کردیم پول خرج کرده بودیم و قبلاً کارهای بسیار شدیدی مانند نقد کردن پس‌اندازهای بازنشستگی خود انجام داده بودیم. “و ما هنوز شمع نداشتیم!”

با افزایش فشار مالی و ساخت چند شمع، استفان و هری شروع کردند به بله گفتن به هر چیزی که احساس می کردند به آنها در فروش شمع کمک می کند. در نهایت، آنها قراردادی را برای افتتاح غرفه در بازار خیابان کانال در منهتن امضا کردند. استفن بدون اینکه واقعاً فکر کند، گفت که این دو نفر متعهد شدند که غرفه را از ساعت 10 صبح تا 7 بعد از ظهر، 364 روز در سال کار کنند. و آنها یک اجاره نامه یک ساله امضا کردند.

استفان گفت: “ما خود را در موقعیتی قرار داده بودیم که اکنون وقت خود را صرف انجام کارهایی که می‌خواستیم انجام نمی‌دادیم.” «احساس می‌کرد که ما به نوعی گرفتار شده‌ایم، که اکنون باید حاضر شویم و در یک شیفت خرده‌فروشی کار کنیم.»

بنیانگذاران Keap هری (چپ) و استفن (راست)

پیدا کردن دلیلی که شما را هدایت می کند

در حالی که استفن گفت هیچ لحظه رسمی در شرکت وجود ندارد، هم او و هم هری شروع به شکست کردند. شمع ها چندان خوب نمی فروختند، آنها احساس می کردند که در قرارداد بازار خیابان کانال گرفتار شده اند، و هر دوی آنها به این فکر می کردند که کسب و کار را ضرر بدانند و ادامه دهند.

با این حال، آماده ترک کار نیست، چیزی در استفان تغییر کرد.

«آنچه واقعاً اتفاق افتاد این بود که ما در نهایت اذعان کردیم که به‌صورت فردی یا کسب‌وکار در مکان خوشحالی نیستیم، و چیزی باید تغییر کند، و امید و خوش‌بینی کافی در هر دوی ما باقی مانده بود تا متوجه شویم که راهی برای خروج وجود دارد. این استفن گفت.

“ما موفق شدیم زمان بسیار ارزشمندی را برای صرف وقت با هم بسازیم … صحبت در مورد هدف ما چیست؟” استفان ادامه داد. به یاد دارم که هنوز در آن فرآیند کمی گم شده بودم، اما این همان چیزی بود که به طور غریزی احساس می کردیم که باید انجام دهیم.»

در پایان، استفن گفت که او و هری متوجه شدند که باید هدف تصویر بزرگتر خود را روشن کنند. در غیر این صورت، او گفت: “ما فقط به همان عادت های بله گفتن به چیزها ادامه می دادیم.”

این دو همچنین تصمیم گرفتند در تابستان 2019 با یک مربی کسب و کار – هالی از AskHollyHow – کار کنند. استفن گفت که به نوعی شبیه درمان است زیرا هالی به آنها گفت ابتدا به عنوان انسان و سپس به عنوان صاحب کسب و کار به آنچه می خواهند فکر کنند. اولین وظیفه ای که هالی به آنها داد برای استفن بسیار مهم بود: «بنویسید که امیدوار بودیم زندگی مان در پنج سال آینده کجا باشد.»

این فعالیت منجر به اکتشافات تکان دهنده ای برای استارت آپ مستقر در مرکز شهر بروکلین شد که اولین و بزرگترین آنها جغرافیا بود: هری می خواست به شمال نیویورک نقل مکان کند در حالی که استفن می خواست به لانگ آیلند یا حتی به کشور زادگاهش گرنزی در نزدیکی شهر برود. انگلستان، کنار اقیانوس بودن دوم این بود که می خواستیم شرکت به ایجاد فضاهایی برای مکالمه و ارتباط کمک کند و لحظات جدیدی را در دنیایی همیشه پریشان بسازد. به سرعت برای استفان مشخص شد که روش کنونی کسب و کارشان به آنها کمک نمی کند تا به این دلایل دست یابند.

رویای بسیاری از مردم برای کارآفرین بودن داشتن آزادی شخصی است، پس چرا می خواهید در نهایت احساس کنید در مکانی هستید یا وقت خود را صرف کارهایی می کنید که هرگز نمی خواستید انجام دهید یا در مکانی. هرگز آرزو نکردی که باشی؟» گفت استفان.

خرید شمع

تغییر کسب و کار برای مطابقت با دلیل شما

استفن و هری تازه از کار با هالی، با دقت بیشتری به جلسات برنامه ریزی سالانه 2020 و 2021 خود نزدیک شدند. به جای اینکه به اهداف تجاری فکر کنند، آنها به همسویی بین رشد کسب و کار و اهداف شخصی با هدف “احساس یکپارچه واقعی از شرکت همان چیزی است که ما می خواهیم بسازیم” فکر کردند.

یک تغییر تکان دهنده از این برنامه ریزی حاصل شد: Keap تمام حساب های رسانه های اجتماعی خود را حذف کرد.

استفن گفت: “بنابراین، برای ما، فقط برای روشن بودن، به این معنی بود که دیگر فیس بوک، اینستاگرام و همچنین بازاریابی دیگری از طریق آن کانال ها انجام نمی شود.”

استفان به عنوان یک شرکت مستقیم به مصرف کننده که در فیس بوک و اینستاگرام تبلیغ می کرد، این تصمیم را گفت باید شده است یک ترسناک با این حال، به این دلیل نبود که آنها مطابق با خواسته های عمیق شخصی خود عمل کردند.

ما می‌خواستیم موضعی بگیریم و بگوییم که منطقی نیست شرکتی که می‌خواهد مکالمه و فضایی را در مورد ارتباط ایجاد کند و سپس شما را مجبور کند که اینستاگرام را برای آخرین پست‌های ما بررسی کنید.

حذف آنچه که استفن به عنوان «اختلال و حواس‌پرتی» رسانه‌های اجتماعی از نحوه اداره کسب‌وکارشان می‌دید، به این دو نفر زمان بیشتری داد تا روی روش‌های فروش و بازاریابی تمرکز کنند که «چرا»شان معتبرتر بود.

استفان گفت: “ما در حال نوشتن داستان های بیشتری در وبلاگ خود هستیم.” ما هر ماه ایمیل‌های بیشتری ارسال می‌کنیم، و امیدواریم در آینده‌ای نه چندان دور، بتوانیم کارهای بیشتری را انجام دهیم که در واقع ما را خوشحال می‌کند.»

کارگاه در حال انجام، Keap

موضوع (فقط) پول نیست

با نگاهی به گذشته دو سال بعد، او گفت که رشد یک کسب و کار به طور واقعی به دو سوال بازمی گردد: 1) واقعاً کسب و کار چیست؟ و 2) چرا این کار را انجام می دهید؟

برای بسیاری از مردم، پاسخ به هر دو سوال “پول” است. اما استفن و هری متوجه شدند که برای خود به عنوان کارآفرین «چرا» عمیق‌تری دارند. استفن افرادی را که فقط برای پول کسب و کار می سازند قضاوت نمی کند. فقط این است که او فکر می‌کند بیشتر مردم چیزی عمیق‌تر در درون خود دارند، خواه متوجه شوند یا نه.

استفان گفت: «به نظر من، اداره کسب و کار با این حس که در هسته آن «چرا» است، راهی برای اداره یک کسب و کار به گونه ای است که رضایت، شادی و خوشبختی را به ارمغان می آورد.