چگونه شکلات باعث نجات شاون آسکینوزی شد

پس از محاکمه قتل به خصوص سرگیجه آور ، شاون اسکینوسی فکر کرد که خوب است.

او پنج سال پس از آن لحظه به عنوان وکیل مدافع قتل فعالیت می کرد و در عین حال در فکر این بود که چرا پس از تقریباً 15 سال عشق به حرفه خود ، با حملات وحشت زدگی ، مه روانی و حتی علائم حمله قلبی روبرو شده است.

سرانجام ، چیزی در او شکسته شد: او عاشق وکالت بود اما دیگر نمی توانست این کار را انجام دهد.

بی‌حالی که تلاش می‌کرد جای خود را در دنیا پیدا کند، به طور تصادفی به ساخت شکلات رسید. اکنون، 15 سال بعد، شکلات Askinosie برخی از با کیفیت ترین شکلات های جهان را تولید می کند. در این سفر ، او احساس جدیدی از هدف در زندگی پیدا کرد که به او کمک کرد از لبه پرتگاه برگردد.

شاون با ارائه اطلاعاتی از مشاغل کوچک بافر ، قسمت اول پادکست درس های بزرگ و مصاحبه منتشر نشده همراه با آن ، توضیح داد که چگونه شکلات جان او را نجات داد – و چگونه از تجارت شکلات خود برای کمک به دیگران نیز استفاده می کند.

شاون آسکینوزی

از وکیل مدافع گرفته تا شکلات ساز

محاکمه نسبتاً عادی آغاز شد: او نماینده زنی بود که متهم به قتل بود.

درست قبل از اینکه دادگاه برای صدور حکم به هیئت منصفه برود، قاضی او و دادستان را به اتاقش کشاند.

قاضی گفت که او صلاحیت هیئت منصفه را لغو می کند. به جای حکم هیئت منصفه در مورد حبس در مقابل حکم اعدام ، قاضی زن را به مجازات محکوم می کند. شاون می خواست به مبارزه ادامه دهد – او می خواست موکلش را به طور کامل اخراج کند و مشروط را نپذیرد – اما زن به شاون گفت که او به اندازه کافی کار کرده است ، و او قرارداد مشروط را پذیرفت.

به مدت پنج سال پس از محاکمه ، شاون سعی کرد این موضوع را فراموش کند و ادامه دهد ، اما نتوانست. او حتی شروع به علائم فیزیکی کرد.

شاون گفت: “من شروع به این حملات پانیک کوچک در دادگاه کردم.” آن موقع حتی نمی‌دانستم حمله پانیک چیست، حتی در مورد چنین چیزی نشنیده بودم… دکترم فکر می‌کرد ممکن است حمله قلبی باشد.»

در حالی که خوشبختانه این یک حمله قلبی نبود، پزشک شاون به شدت نگران سلامت روان او بود و به او گفت که به یک روانشناس مراجعه کند. او در پایان به مصرف داروهای ضد افسردگی پرداخت و سعی کرد خود را سرپا نگه دارد تا بتواند شغلی را که بیش از پیش دوستش نداشت ادامه دهد.

شاون می گوید: “من کارهایی را که انجام می دادم بسیار دوست داشتم و سپس انجام ندادم – این واقعاً من را کنار گذاشت.”

در نهایت او دیگر نتوانست به وکالت ادامه دهد و استعفا داد.

او زمان زیادی را صرف فهمیدن آنچه در آینده خواهد شد کرد و روی غذا افتاد. او برای دوستانش کباب زیاد پخت. سپس سعی کرد پخت. او لذت برد آن را، اما هیچ چیزی جرقه واقعی است شور.

سپس فکری به ذهنش خطور کرد: شکلات چطور؟

او اصول اولیه شکلات سازی را از برخی وبلاگ ها آموخت و بلافاصله احساس کرد که به این روند کشیده شده است. او با درک جرقه های اشتیاق، سفری به اکوادور داشت تا با کشاورزان کاکائو آشنا شود و در مورد کل زنجیره تولید از لوبیا تا محصول نهایی آشنا شود.

در آن سفر، شاون متوجه شد که اشتیاق جدیدش ساختن بهترین شکلات جهان است.

Shawn Askinosie و Lawren Askinosie در حال بررسی دانه های کاکائو با شرکای کشاورز خود در Mababu ، تانزانیا (2019)

تکریم خانواده، حمایت از کشاورزان و ساختن جامعه

شاون تصمیم گرفت تا اشتیاق خود به شکلات را به یک شرکت تبدیل کند تا بتواند خود و خانواده اش را تامین کند. اما بر خلاف حرفه وکالتش ، که با هیجان بازی و کوه های نقدی که می توانست ایجاد کند ، همراه بود ، شاون به عنوان ادای احترام به پدربزرگ و مادربزرگش به سراغ شکلات سازی رفت.

شاون می گوید: “پدربزرگ و مادربزرگم کشاورز بودند و برای من الهام بخش بودند ، افرادی بسیار مهربان که زندگی ساده ای داشتند … و من می خواستم به آنها احترام بگذارم.”

او با در نظر داشتن پدربزرگ و مادربزرگش به این فکر می کرد که می خواهد کسب و کار فراتر از ارائه سود اقتصادی چه کاری انجام دهد.

او بر روی سه کلید قرار گرفت: مراقبت از کشاورزانی که با آنها کار می کرد، ایجاد مشاغل عالی برای کارمندان آینده خود، و ارائه مراقبت و منابع برای جوامعی که با آنها کار می کرد.

در ذهن او، سود به او این توانایی را می داد که روی این چیزهای بزرگتر تمرکز کند. او معتقد است که همه شرکت ها باید در مورد مسئولیت اجتماعی شرکت ها (CSR) فکر کنند.

شاون می گوید: “حتی اگر به هم ریخته باشد ، ما باید تلاش های CSR را در همه جنبه های شرکت منتشر کنیم.” “… [It should] فقط نخبگان درون شرکت نباشید که این شانس را دارند که آستین‌ها را بالا بزنند و واقعاً به دیگران خدمت کنند.»

با در نظر داشتن سه کلید خود ، شاون شکلات Askinosie را ساخت. او اکنون در زنجیره تأمین خود با کشاورزان توافقنامه سود دارد ، اهداف رشد درآمد را با مبلغ مشخصی برای افزایش دستمزد و مزایای کارکنان تعیین می کند و یک موسسه غیرانتفاعی به نام دانشگاه شکلات را برای آموزش شهروندی ، کارآفرینی و مدنیت مدنی از طریق آموزش راه اندازی کرد. بچه ها تجارت شکلات

Shawn Askinosie در حال بازرسی دانه های کاکائو با شرکای کشاورز در مابابو، تانزانیا (2019)

ساخت یک شرکت با هدایت خدمات

شاون در طول یک دهه سفر طولانی خود تاکنون، به رشد بسیار فکر کرده است. اما از اولویت اصلی او دور است.

شاون گفت: “همه به ما می گویند که ما باید رشد کنیم، رشد کنیم، رشد کنیم.” “چرا؟”

شاون می داند که افرادی که از رشد می پرسند همیشه با نیت خوب همراه هستند: دوستان و خانواده شما می خواهند شما ثروتمند شوید در حالی که اتاق بازرگانی محلی شما از شما می خواهد که اشتغال ایجاد کنید. اما او همچنین می خواهد با این ایده مخالفت کند و بپرسد که چگونه شرکت ها می توانند در عین تأثیرگذاری کوچک باقی بمانند.

وی گفت: “مقیاس بندی یک استراتژی است که بدون فداکاری نیست.”

یکی از نقل قول هایی که شاون مرتباً به آن توجه می کند وقتی فشار برای رشد به خاطر رشد وجود دارد این است که “بیشتر کافی نیست”. و او می خواهد که کارآفرینان روی “به اندازه کافی” تمرکز کنند نه فقط روی “بیشتر”.

شاون گفت: «ما در این زندگی پر مصرف گرایی عظیم، مصرف بیش از حد زندگی کرده‌ایم، و نسل‌های جوان‌تر علیه این امر فشار می‌آورند… زیرا این حقیقتی است که آنها می‌خواهند بر اساس آن زندگی کنند.

شورش علیه مصرف گرایی انبوه بخشی از جنبش بزرگتری است که شاون آن را “شرکت شغلی” می نامد ، در حالی که چند شرکت بزرگ اکثر ابزارهای اقتصادی تولید را کنترل می کنند.

هر چند در زیر شرکت های دموکراتیک ، آینده ای است که شاون می بیند: مسئولیت در قبال خیر اجتماعی.

“بسیاری از شرکتهای واقعاً کوچک وجود دارند که [you] حتی نمی دانند ، حتی عبارت کارآفرینی اجتماعی را نشنیده اند ، اما آنها آستین های خود را بالا زده اند و کارهای خوبی را در خیابان خود ، در همسایگی خود انجام می دهند. “

شاون برای کارآفرینان جدیدی که سعی می کنند علیه شرکت های دموکراتیک مبارزه کنند ، یک قانون ساده دارد: از خود بپرسید چقدر کافی است ، فقط بیشتر درخواست نکنید. در حالی که “به اندازه کافی” در طول زندگی شما تغییر خواهد کرد، بسیار مهم است که بفهمید در حال حاضر چه چیزی برای شما کافی است، سپس اقدامات خود را برای آن هدف متمرکز کنید.

به گفته شاون، این به ایجاد “شرکت‌هایی در آینده کمک می‌کند که به طور کامل بر اساس سود هدایت نمی‌شوند، اما با این تصور از خدمت به برادران و خواهران نیازمند خود هدایت می‌شوند.”

ایجاد یک تجارت ، بازسازی زندگی

یک ضرب المثل وجود دارد که شما همیشه باید همانطور که می خواهید ادامه دهید را شروع کنید. اما مشکلی که شاون می بیند این است که با نیت خوب شروع نمی کند. بیشتر کارآفرینان این کار را انجام می دهند. در عوض ، این اهداف را در اولویت قرار می دهد هنگامی که رشد فرا می رسد.

شما می توانید – و باید – همچنان به دنبال سود باشید. نکته اصلی این است که سود را با وفادار ماندن به هدف و “به اندازه کافی” متعادل کنید.

برای شاون ، این میزان سود با “به اندازه کافی” نجات دهنده او بود. شکلات Askinosie به جای اینکه از خود بپرسید چرا با وجود اینکه او “موفق” است، احساس خوبی ندارد، شکلات Askinosie در پس هر اقدام و هر دلار سود معنایی دارد، که به بازسازی سلامت روان شاون کمک کرد و به او احساس جدیدی از هدف در جهان داد.

شاون گفت: “من اعتراف می کنم که ارزش شرکت من کمتر از آن چیزی است که ممکن بود باشد.” “و من با آن مشکلی ندارم. چرا؟ زیرا برای من خارج از تعادل خواهد بود که شرکت را به روشی متمایز کنم که با راه اندازی آن مغایر است. “


به قسمت Shawn و مصاحبه های دیگر صاحبان مشاغل کوچک در جدیدترین پادکست بوفر ، مشاغل کوچک ، درس های بزرگ گوش دهید و بیایید