چگونه در برنامه ریزی و ایجاد محتوای رسانه های اجتماعی صرفه جویی کنیم

نمی توان انکار کرد که ایجاد محتوا زمان بر است. شما باید به این فکر کنید که چه چیزی ارسال کنید ، یک گرافیک بسازید ، یک عنوان بنویسید ، هشتگ ها را انتخاب کنید ، محتوا را پست کنید و در نظرات با مخاطبان خود مشارکت کنید – و سپس همه را دوباره و دوباره و دوباره انجام دهید.

در حالی که چالش های ایجاد محتوای رسانه های اجتماعی ممکن است دلهره آور به نظر برسد ، ظاهر مداوم مزایای بزرگی برای تجارت شما دارد. با ارسال مداوم مطالب ارزشمند ، می توانید:

  • مخاطبان خود را افزایش دهید
  • افزایش آگاهی از برند
  • در صنعت خود اقتدار ایجاد کنید
  • تعامل را بهبود بخشید

اگر به دنبال دستیابی به هر یک از مزایای ذکر شده در بالا هستید ، ارزش پیدا کردن یک استراتژی پایدار برای صرفه جویی در برنامه ریزی زمان و ایجاد محتوای رسانه های اجتماعی را دارد. کلید دستیابی به این امر دو چیز است – برنامه ریزی از قبل و ایجاد محتوای کاری دسته جمعی.

stilclassics

چند وظیفه ای – یک داستان هشداردهنده

بیایید لحظه ای راجع به کاری که همه انجام می دهیم صحبت کنیم – چند وظیفه ای. چند وظیفه ای اغلب م productثر به نظر می رسد زیرا شما “همه کارها” را انجام می دهید ، اما در واقع ، چند وظیفه ای یکی از کم بهره وری ترین کارهایی است که می توانید انجام دهید.

تخمین زده شده است که تنها 2 the از مردم در واقع در چند وظیفه ای مهارت دارند. وقتی از کاری به کار دیگر تغییر می دهید ، در واقع 50 درصد زمان بیشتری برای انجام یک کار طول می کشد. (جان مدینه ، قوانین مغز).

“تنها 2 درصد از مردم در واقع در چند وظیفه ای مهارت دارند.”

بنابراین 98 درصد از ما که چند وظیفه ای ماهر نیستیم باید چه کار کنیم؟ پاسخ – وقتی صحبت از ایجاد محتوای رسانه های اجتماعی می شود – ایجاد یک سیستم و کار دسته جمعی است. در زیر فرآیندی است که می توانید هر ماه برای برنامه ریزی و ایجاد محتوای رسانه های اجتماعی خود صرفه جویی کنید.

فرایند برنامه ریزی محتوا

هر ماه زمانی را برای ترسیم محتوای رسانه های اجتماعی خود برای ماه بعد اختصاص دهید. با طرح مباحث محتوایی که می خواهید در تمام ماه به آنها بپردازید ، می توانید از سطح بالاتری به محتوای خود نگاه کرده و در مورد برنامه محتوای خود استراتژیک تر عمل کنید. برنامه ریزی کنید که هر ماه 1-2 ساعت برای تهیه محتوای خود در ماه بعد صرف کنید.

برنامه ریزی کنید که 1-2 ماه در هر ماه برای تهیه محتوای خود صرف کنید

مواردی که باید در برنامه محتوای خود قرار دهید:

  • تعداد پست ها هر هفته چند بار پست می گذارید (یا می خواهید ارسال کنید)؟ به خاطر داشته باشید که کیفیت و ثبات از تعداد پست ها مهمتر است. به برنامه و فرکانسی که می توانید در دراز مدت حفظ کنید ، پایبند باشید.
  • اهداف اهداف کلی کسب و کار شما در این ماه چیست؟ چگونه محتوای شما می تواند از این اهداف پشتیبانی کند؟
  • هر تاریخ مهمی آیا محصول یا خدمات جدیدی را معرفی کرده اید یا رویدادی دارید؟ ابتدا آنها را به برنامه خود وصل کنید تا بتوانید محتوای حمایتی اطراف آنها را پر کنید.
  • تعطیلات رسانه های اجتماعی که می خواهید “جشن” بگیرید. آیا تعطیلات مربوط به رسانه های اجتماعی وجود دارد که بخواهید در بسترهای اجتماعی خود جشن بگیرید؟ این لیست دارای یک جمع بندی خوب از این نوع تعطیلات است ، یا همیشه می توانید در مورد موارد خاص صنعت خود تحقیق کنید.

با استفاده از این نقشه راه محتوا ، می توانید با اطمینان وارد ماه شوید که بدانید هر هفته چه محتوایی باید ایجاد شود (در مورد آن بعداً بیشتر).

چه نوع محتوای رسانه های اجتماعی را باید ایجاد کنید؟

یکی از بزرگترین چالش ها در مورد محتوای رسانه های اجتماعی این است که بدانید چه چیزی را ارسال کنید. هنگام ایجاد محتوا برای رسانه های اجتماعی ، مهم است که انواع مختلفی از محتوا را به اشتراک بگذارید. محتوای شما باید آموزش ، سرگرمی یا فروش داشته باشد.

در زیر چند نمونه از مشاغل متعادل کننده محتوا که آموزش می دهد ، سرگرم می کند و می فروشد ، آورده شده است.

ضد گلوله (ضد گلوله@)

ضد گلوله سرگرمی ، آموزش و فروش را در محتوای خود بسیار خوب متعادل می کند. آنها محصولات خود را برجسته می کنند ، دستور العمل ها را به اشتراک می گذارند و به سوالات متداول پاسخ می دهند و GIF های خنده دار و قابل ایجاد ایجاد می کنند.

عکس صفحه نمایه اینستاگرام Bulletproof.

Shopify (shopify)

Shopify داستانهای الهام بخش شخصی مشتریان خود را به اشتراک می گذارد ، با پرسیدن س questionsالات ، مکالمه و مشارکت را تشویق می کند و محتوای ویدئویی را با انگیزه های “چگونه” و “چرا” برای زندگی به اشتراک می گذارد.

تصویری از نمایه اینستاگرام Shopify.

فلودسک (flodesk)

Flodsesk ویژگی های جدید را برجسته می کند ، نکات و بهترین شیوه ها را برای بازاریابی ایمیلی به اشتراک می گذارد و با پرسیدن “این یا آن” و “ترجیح می دهید؟” مشارکت مخاطبان را تشویق می کند. سوالات

تصویری از پروفایل اینستاگرام Flodesk.

یکی دیگر از مزایای برنامه ریزی محتوای خود برای کل ماه این است که می توانید انواع محتواهایی را که به اشتراک می گذارید بهتر توزیع کرده و برنامه ریزی کنید. برنامه ریزی از قبل به جای تلاش برای یافتن چیزی برای ارسال و ارسال بالقوه پست های متمرکز بر فروش یا تعداد زیادی الگوهای رفتاری خنده دار ، به شما این امکان را می دهد که با آنچه ارسال می کنید عمدی و استراتژیک باشید. این امر تضمین می کند که شما تمام نمرات را برای مخاطب خود به عنوان عامل شناخته شده و مورد اعتماد قرار می دهید ، به آنها خدمت می کنید و در نهایت آنها را تغییر می دهید.

فرض کنید می خواهید چهار پست در هفته به اشتراک بگذارید. برای متعادل کردن انواع محتوا ، می توانید هر هفته دو پست آموزشی ، یک پست متمرکز بر فروش و یک پست سرگرم کننده به اشتراک بگذارید. همانطور که ماه محتوا خود را برنامه ریزی می کنید ، می توانید ایده های محتوای خود را با توجه به این روند و جریان شروع کنید.

نکته پاداش: این مرحله از فرآیند نیازی به فناوری پیشرفته ندارد. به سادگی از یک تقویم ماهانه استفاده کنید (در صورت نداشتن آن می توانید آن را در Print-a-Calendar.com چاپ کنید) و چند یادداشت چسبناک و یک قلم بردارید و موضوعات محتوای خود را یادداشت کنید. این فرآیند به شما امکان می دهد تا موارد مورد نیاز را برای تعادل و توزیع بهتر محتوای خود جابجا کنید. متناوبا ، می توانید به صورت دیجیتال در تقویم Google یا در نرم افزاری مانند Asana ، Trello یا Cickup برنامه ریزی کنید. ابزاری را انتخاب کنید که برای شما مناسب است تا احتمال بیشتری برای استفاده از آن وجود داشته باشد.

هنگام برنامه ریزی محتوا ، باید به خاطر داشته باشید که محتوا نباید بیش از حد پیچیده باشد. واقعاً هر چیزی اگر برای مخاطب ایده آل شما ارزشمند باشد می تواند محتوا باشد. دانش خود را به اشتراک بگذارید ، مخاطبان خود را به پشت صحنه ببرید ، تیم خود را معرفی کنید ، توصیفات یا نظرات مشتریان را به اشتراک بگذارید ، به سوالات متداول پاسخ دهید. بدانید که بینشی دارید که تماشاگران مشتاق آن هستند – آنها وقتی تصمیم گرفتند از شما پیروی کنند این را به شما گفتند.

ساده سازی تولید محتوا با کار دسته ای

بیایید به کار دسته ای و نحوه اعمال تاکتیک در برنامه ریزی محتوا برگردیم.

Batch چیست؟

کار دسته ای یک نوع کار بسیار متمرکز و مختص به موضوع است. هنگام کار دسته ای ، کار خود را به ساعات/روزهای مختلف تقسیم می کنید و در یک زمان فقط روی یک چیز تمرکز می کنید. کار دسته ای را می توان در تمام زمینه های زندگی و کار خود اعمال کرد ، اما در اینجا ما بر نحوه استفاده از آن برای ایجاد محتوا تمرکز می کنیم.

ایده این است که با تمرکز بر یک کار در یک زمان ، می توانید به یک حالت جریان برسید ، یعنی زمانی که بهره وری و خلاقیت شما واقعا شکوفا می شود. نتیجه نهایی محتوای با کیفیت بهتر در زمان کمتر است. یک برد-برد!

مرحله 1: برای یک ماه محتوا برنامه ریزی کنید

همانطور که در بالا ذکر شد ، اولین قدم در برنامه ریزی و ایجاد محتوای رسانه های اجتماعی ترسیم کل ماه بر محتوا است.

با فرض اینکه برنامه محتوا و نقشه راه ماهانه خود را آماده کرده اید ، هر هفته باید مراحل زیر را برای ساده سازی بخش ایجاد محتوا از پازل دنبال کنید.

عکس توسطstilclassics.

مرحله 2: تمام محتوای بصری را ایجاد کنید

با نقشه راه محتوا ، تصمیم بگیرید که چه تصاویری باید برای هفته ایجاد شود. لیستی از همه چیزهایی که نیاز دارید از عکس های موجود ، گرافیک سفارشی ، فیلم ، قرقره ، تصاویر جلد و غیره بنویسید.

پس از تهیه لیست ، زمان شروع به ایجاد است. برای گرافیک های مارک دار سفارشی ، می توانید از ابزاری مانند Canva استفاده کنید. ایجاد (یا خرید) کتابخانه ای از الگوها که می توانید به راحتی هر هفته با محتوای مختلف سفارشی کنید. این امر باعث می شود نام تجاری شما ثابت بماند و همچنین در وقت شما صرفه جویی نمی کند ، در حالی که هر هفته از ابتدا طرح ها را از ابتدا شروع می کنید.

عکس از Canva.

مرحله 3: همه زیرنویس ها را بنویسید

ایجاد زیرنویس ها نیازی به زمان زیادی ندارد. با دسته بندی زیرنویس ها و پیروی از فرمول زیرنویس ، می توانید به سرعت زیرنویس هایی بنویسید که مخاطبان شما را تبدیل می کند. یک کپشن خوب باید شامل موارد زیر باشد:

  • قلاب: بلافاصله توجه آنها را جلب کنید. به 7 تا 14 کلمه اول عنوان خود مانند عنوان موضوع ایمیل فکر کنید. شما باید مخاطبان خود را ترغیب کنید تا روی “ادامه مطلب” کلیک کنید.
  • ارزش: به آنچه در قلاب خود قول داده اید عمل کنید و مطالبی را که آموزش می دهد ، سرگرم می کند یا می فروشد به اشتراک بگذارید.
  • فراخوانی برای اقدام: به مخاطبان خود بگویید که می خواهید در مرحله بعد چه کاری انجام دهند (یعنی اشتراک گذاری ، لایک ، نظر ، کلیک ، خرید ، ثبت نام ، برچسب گذاری و غیره). دعوت به عمل خود را ساده و سرگرم کننده نگه دارید تا احتمال پیروی مخاطبان را افزایش دهید.
عکس: لوک جنوبی از طریق Unsplash

مرحله 4: برنامه ریزی پست ها

اکنون که تصاویر و زیرنویس های خود را در اختیار دارید ، وقت آن است که پست های خود را مطابق تقویم محتوایی خود برنامه ریزی کنید. با استفاده از ابزار انتشار Buffer ، به تنظیمات بروید و برنامه ارسال خود را تنظیم کنید.

سپس به صف خود بروید ، تصاویر را بکشید و رها کنید و زیرنویس ها را کپی/جایگذاری کنید و روی “زمانبندی پست” یا “افزودن به صف” کلیک کنید. بسته به نوع پست ، پست شما یا به طور خودکار در زمان تعیین شده منتشر می شود ، یا در زمان مقرر یک اعلان فشار برای ارسال خود دریافت خواهید کرد.

مرحله 5: هشتگ ها را اضافه کنید (در صورت ارسال به اینستاگرام)

اگر در حال ارسال پست به اینستاگرام هستید ، هنگام تنظیم پست خود ، همچنین می توانید حداکثر 30 هشتگ را به اولین نظر پست خود اضافه کنید. مدیر هشتگ بافر به شما امکان می دهد گروه های هشتگ را درست در بستر ذخیره کنید. این امر انتخاب گروه (های) هشتگ مناسب را برای افزودن به پست خود آسان می کند. هشتگ ها وقتی متفکرانه و استراتژیک استفاده می شوند ، راهی عالی برای گسترش دسترسی به محتوای شما هستند.

از مزایای برنامه ریزی و برنامه ریزی محتوای خود به صورت پیشین لذت ببرید

تصور کنید مجبور نباشید مدام از خود بپرسید “چه چیزی باید ارسال کنم؟”. با عادت به برنامه ریزی و برنامه ریزی از قبل محتوا ، شروع به نتیجه گرفتن تلاش های خود خواهید کرد. استراتژی محتوا نه تنها به نفع شما خواهد بود ، بلکه در وقت خود نیز صرفه جویی کرده و استرس را در مورد محتوای رسانه های اجتماعی کاهش می دهید. به جای “ارسال فقط برای ارسال” ، اتخاذ روال دسته بندی محتوا به شما امکان می دهد وقتی در “منطقه محتوا” خود هستید محتوای با کیفیت بالا ایجاد کنید و آن را مطابق استراتژی رسانه های اجتماعی خود برنامه ریزی کنید.

وقتی از قبل محتوا را برنامه ریزی می کنید ، محتوای شما می تواند اهداف کلی کسب و کار شما را بهتر پشتیبانی کند. اگر محصول یا خدماتی دارید که می خواهید تبلیغ کنید ، رویداد یا نقطه عطفی در شرکت ، برنامه ریزی از قبل به شما امکان می دهد تا در جهت ایجاد محتوای استراتژیک رسانه های اجتماعی که از این اهداف پشتیبانی می کند ، عقب نشینی کنید.

در نهایت ، با آزادسازی زمان و انرژی در فرآیند تولید محتوا ، به خود اجازه می دهید زمان بیشتری را در سایر زمینه های کسب و کار خود صرف کنید. این زمان اضافی را می توان برای ایجاد ارتباط و ارتباط با جامعه رسانه های اجتماعی خود ، یا در زمینه های دیگر تجارت خود مانند فروش ، وظایف سرپرست ، شبکه سازی یا افزایش تیم خود ، یا حتی مراقبت از خود صرف کرد. به این فکر کنید که آن ساعتهای اضافی را برای هر ماه چه می کنید و از آن به عنوان انگیزه برای پایبندی به فرآیند محتوای جدید خود استفاده کنید.

رسانه های اجتماعی یک ابزار قدرتمند برای مشاغل است. با برنامه ریزی از پیش ، می توانید از رسانه های اجتماعی به صورت استراتژیک و متفکرانه استفاده کنید.