هوشمند سازی ساختمان چیست؟

آبچکان کابینتی: آبچکان ها انواع متفاوتی دارند، مدل های کابینتی، رومیزی، آویز و ایستاده در رنگ ها و ابعاد متفاوت به شما کمک می کنند تا علاوه بر مدرن کردن آشپزخانه، محصولاتی کارآمد و زیبا داشته باشید. 4. کانکس فانتزی فروشگاهی اگر چه سازه های فروشگاهی از سالهای بسیار دور تحت عنوان دکه مطبوعاتی در شهر ها حضور داشته اند اما با اینترنتی شدن بسیاری از جراید این سازه ها تبدیل به فروشگاه های کوچکی درون بافت شهری شده که از نظر نوع خدمات و محصول نیز نوع های مختلفی از آنها منجمله اغذیه فروشی ، تنقلات و فروشگاه محصولات فرهنگی پدید آمده که نیازمند طرح ، رنگ و امکانات مختص به خود می باشند. مدباس از طریق خطوط سریال بین دستگاه ها منتقل می شود. تمام محصولاتی که در این مقاله نام برده شد را می توانید با قیمت مناسب از تجهیز یراق خریداری نمایید. در اشل کوچک با هوشمند سازی منزل خود می توانید کارهایی که قبلا به صورت دستی انجام می دادید، را حالا با بهره گیری از تکنولوژی به صورت کاملا هوشمند انجام دهید. پیشرفت بشر در زمینه اینترنت، الکترونیک و فناوری اطلاعات سبب شده است که رشد علم و تکنولوژی سرعت بیشتری پیدا کند. یکی از فاکتورهای مهم برای ما در خرید هر کالا یا خدماتی و یا ورود یک تکنولوژی جدید به زندگی روزمره مان ، بحث قیمت و هزینه تمام شده آن است .

مثلا فر شما برنامه ی پخت هوشمند دارد و شما تنها نوع و مقدار ماده ای که در آن قرار می دهید را مشخص می کنید تا خود فر برنامه ی پخت را برای شما تکمیل کند. تنها تفاوت این سناریو با سناریوی سفر، عدم بستن شیر آب و گاز در خانه می باشد. دوربین های مداربسته حفاظتی و آلارم های نظارتی که تنها با یک خط اینترنت قابل دسترسی هستند را حتما دیده اید. دوربین مداربسته اتاق کودک دارای امکانات وقابلیت های بسیار فراوانی است . در حقیقت مفهوم هوشمند سازی آشپزخانه بسیار گسترده تر و پیشرفته تر از این موارد است و شامل یکپارچه سازی سیستم گرمایشی و سرمایشی و آب و گاز و روشنایی آشپزخانه می شود. سطل زباله کابینتی: سطل زباله ها از ملزومات آشپزخانه هستند. سطل زباله های کابینتی درب های محکمی دارند که از انتشار بوی بد زباله جلوگیری می کنند. اغلب هودهای آشپزخانه نیز هوشمند هستند و به محض پخش شدن بوی غذا یا دود یا بخار، به صورت خودکار روشن شده و شروع به کار می کنند.

سپس با اتصال ال ای دی ها به یکی از انواع سنسور ها، سیستم نورپردازی آشپزخانه خود را هوشمند و خودکار کنید. تجهیزات کشوی کابینت: کشوها از کاربردی ترین قفسه های آشپزخانه هستند، اما اگر فضای داخل آن ها را به درستی چیدمان نکنیم این فضای کاربردی را به قفسه ای شلوغ و کم کاربرد مبدل کرده ایم. یکی از محیط هایی که با هوشمند سازی کارآمد تر و زیبا تر می شود، آشپزخانه است. روند هوشمندسازی در ساختمان ها به این صورت است که حسگر یا سنسورها اطلاعات را از محیط جمع آوری نموده و به سیستم کنترل مرکزی ارسال می نمایند. این شرکت ها با ارائه تجهیزات مختلف از جمله انواع کلیدهای لمسی، سنسورهای کنترل دما و روشنایی و غیره، کنترل محیط داخلی و بیرونی ساختمان ها را به صورت هوشمند و خودکار انجام می دهند. در این شبکه ها برقراری ارتباط بین تجهیزات مختلف خانه هوشمند با دستگاه مرکزی از بستر ارتباطی سیم استفاده می شود.

شما میتوانید با یک برنامه و یا یک یا چند کنترل پنل هوشمند در خانه، تمامی عملگرهای هوشمند خانهی خود را مدیریت نمایید. استفاده از کابل کشی میان تجهیزات و وسایل موجود در ساختمان به منظور کنترل شرایط یکی از روش های قدیمی می باشد که در گذشته شرکت های هوشمندسازی ساختمان استفاده می کردند. در حالت کلی و به صورت خلاصه می توان گفت، شرکت های هوشمندسازی ساختمان با نصب تجهیزات مختلف و انجام تنظیمات بر اساس شرایط مورد نیاز و اتصال بی سیم آنها به سیستم کنترل مرکزی، محیطی دارای عکس العمل را بوجود می آورند. از مهم ترین مزایای این روش ها می توان به جا به جایی آسان تجهیزات بدون نیاز به تغییر در نحوه کابل کشی اشاره نمود. بنابراین حتی اگر کابینت های شما ظاهری قدیمی تر دارند، نیازی به تعویض آن ها و صرف هزینه های هنگفت تغییر دکوراسیون ندارید. به دنبال آن از تصمیم درستی که گرفتهایم خشنود میشویم. به طور مثال می توانید با انتقال تصویر دوربین مدار بسته بر روی موبایل یا کامپیوتر در هر مکان مکان را بررسی و هوشمند سازی خانه سبز نظارت کنید.