همه سوالات دودی شما ، پاسخ داده شده است

معروف ترین آن چغندر قرمز است. اغلب ، مردم تصور می کنند که در مدفوع خود خون دارند و سپس وارد بدن می شوند و ما مدفوع آنها را آزمایش می کنیم و متوجه می شویم که خون وجود ندارد. وقتی می پرسم: “دو یا سه روز پیش سالاد چغندر خوردی؟” آنها متوجه خواهند شد که فراموش کرده اند و همه چیز خوب است. جلبک دریایی یک چیز جدید شگفت انگیز است-مردم یک تن تنقلات جلبک دریایی می خورند که می تواند باعث ایجاد مدفوع سبز فلورسنت شود.

Pepto-Bismol همچنین رنگ مدفوع را به سیاه تغییر می دهد. مدفوع سیاه که چسبناک و قیری دارد ، نشان دهنده خونریزی قسمت فوقانی دستگاه گوارش است ، زیرا با هضم خون ، سیاه رنگ می شود. اما برخی ممکن است فراموش کنند که پپتو بیسمول را مصرف کرده اند ، مدفوع سیاه را مشاهده کرده و نگران زخم معده هستند. راه تمایز این است: اگر شما Pepto-Bismol مصرف می کنید و سپس مدفوع سفت و سیاه و سنگریزه دارید ، احتمالاً فقط Pepto-Bismol است ، اما اگر یک دسته آسپیرین مصرف کنید و سپس همراه با مدفوع سیاه قیری که بو می دهد ، معده درد داشته باشید. ، احتمالاً خونریزی زخم است. در این صورت ، باید در مورد خون به پزشک مراجعه کنید. مکمل های آهن نیز می توانند باعث ایجاد مدفوع سیاه شوند ، اما به جای سیاه و چسبناک ، سیاه و دانه ای به نظر می رسند.

اگر در قسمت بالا سمت راست شکم احساس درد می کنید ، مانند حمله سنگ کیسه صفرا ، و مدفوع کم رنگ ، سفید یا مایل به رنگ پاکت دارید ، این می تواند به این معنی باشد که مجاری صفراوی شما بسته شده است و باید به پزشک مراجعه کنید. مدفوع خاکستری نشان دهنده مشکل لوزالمعده است. اگر ادرار شما تیره و مدفوع شما روشن است ، این می تواند به معنی مشکل لوزالمعده یا مشکل مجاری صفراوی باشد.

مدفوع قرمز می تواند نشان دهنده بواسیر ، شقاق یا بیماری های عمیق تر در ناحیه گوارشی مانند کولیت اولسروز ، بیماری کرون ، پولیپ روده بزرگ یا سرطان باشد. مدفوع قرمز باید با کولونوسکوپی بررسی شود.