نکات مهم قبل از خرید GPS و دزدگیر خودرو

متاسفانه بزرگترین عیب ماشین به نظرم بلند بودن صندلی راننده و تماس سر با سقفه (نوک موهای من با قد 178 سانتیمتری در حالی که صندلی رو تا پایین ترین حد پایین آوردم باز به سقف برخورد %link1% میکنه). در کل با این همه ابعاد و طول و عرض ماشین به نظرم خیلی تو فضای اتاق و طراحی کم کاری شده و به نظر میرسه فضاها حیف و میل شده (عرض کرولا فقط 5 سانتیمتر بیشتر از دنا هست ولی فضای اتاق و داشبورد و صندوق عقب و تودری خیلی خیلی بزرگتری در اختیار گذاشته و اصلا با دنا قابل مقایسه نیست)پشت سری صندلیهای جلو حتی با تنظیم باز هم از سر فاصله زیادی دارند.

برای درب صندوق عقب جک گذاشته ولی این جک بهمراه بازوی متحرک کورس زیادی دارند لذا فضای زیادی از صندوق عقب را بلااستفاده میکنند. پس از ورود جی پی اس به عرصه تکنولوژی و کاربردهای متعدد آن یکی از موارد بسیار پر کاربرد این ماژول در ردیاب خودرو می باشد که با استفاده از یک سیم کارت نصب شده بر روی ردیاب شما میتوانید اطلاعاتی همچون: باز شدن درهای خودرو، روشن شدن خودرو، حرکت خودرو، آژیر کشیدن خودرو، حرکت با سرعت بیشتر از حد مجازتعریف شده توسط کاربر، خارج یا وارد شدن به یک محدوده جغرافیایی، تصادف کردن خودرو، جدا شدن ردیاب از ماشین، کم شدن باطری اضطراری داخلی ردیاب، ورود خودرو به منطقه کور و بدون سیگنالGPS ، جدا شدن باطری از خودرو و …

سیستم رهیاب فعال نشده (ظاهرا نیاز به یک مموری SD داره که باید از ایران خودرو جداگانه بخری تا برات فعالش کنن!!!). سیستم مولتی مدیا خیلی ابتدایی و کم امکاناته و تنظیمات حالت صدای ضبط خیلی محدوده (فقط باس و تریبل داره) و با توجه به کیفیت متوسط به پایین باندها، صدای دلپذیری رو بهت نمیده. 1. داشبورد: به دلیل سیمکشی راحت ردیاب های سیمی داشبورد یک گزینه محبوب برق کاران به حساب میآید. در سپر عقب نیز سیمهای زیادی شبیه سپر جلو وجود دارد که پنهان کردن جعبه سیاه کوچک حاوی ردیاب را آسان می کند.

تجربه یکماهه از رانندگی با این ماشین و مقایسه ناخواستم با ماشینهای قبلیم و بخصوص کرولای حال حاضرم بدین ترتیبه:موارد منفی:1- تو کاتالوگ ماشین یکسری امکانات رو بصورت ستاره دار زده و گفته ممکنه ماشینتون داشته باشه ولی جالبه که خیلی از این امکانات تو لوکس ترین نمونه دنا که همون پلاس توربو هست وجود نداره از جمله پاور ویندوز، شیشه بالابر اتوماتیک صندلیهای غیر راننده و نداشتن آنتی ترپ هیچکدام از شیشه ها (قبلا توی تبلیغات سایتهای متفرقه گفته شده بود که این امکاناتو هم داره)، نداشتن تنظیم گودی کمر صندلی راننده.