نحوه برخورد با تعارض محل کار – پرسش و پاسخ

محیط کار در طول COVID-19 تصور مجدد اساسی داشته است. بسیاری از ما با مشاغل اداری مجبور به کار در خانه بدون آگاهی و آموزش برای همکاری موفق با تیم های از راه دور شده ایم. آنهایی که کارگران خط مقدم هستند و کسانی که به محل کار خود دعوت می شوند ، با سختی های غیرقابل تصور و فشار فزاینده ای روبرو هستند. کافی است بگوییم ، استرس شغلی ممکن است در بالاترین حد خود قرار گیرد و این می تواند پیامدهای مهمی بر نحوه برقراری ارتباط و مدیریت تعارضات داشته باشد.

در کار من ، یکی از حمایتی ترین ارزیابی هایی که من استفاده می کنم ، ارزیابی DiSC است که سبک ارتباطی خاص شما را برجسته می کند. این یک ابزار مفید است که به ما این امکان را می دهد تا قدرت را در شیوه ارتباطی خود و همچنین برخی از مشکلات هنگام فشار را مشاهده کنیم. همه سبک های ارتباطی در یک طیف هستند. هنگامی که شرایط مساعد باشد ، می توانیم در بالاترین و بهترین شکل خود ارتباط برقرار کنیم. هنگامی که شرایط مطلوب تر نیست ، مانند یک بیماری همه گیر جهانی ، می توانیم به طرقی غیرقابل حمایت ظاهر شویم ، یعنی تا زمانی که آگاهی را در مورد این رفتارها تقویت نکنیم.

موقعیت های استرس زا ما را به سمت پایان مطلوب سبک ارتباطی خود سوق می دهند. کسانی از ما که مستقیم هستند ممکن است پرخاشگر و قدرتمند شوند. کسانی از ما که بیشتر حامی و مسکن گر هستند ممکن است اجازه دهند از مرزهای ما عبور کند. واکنش استرس ما و سطح آگاهی ما در مورد آن نحوه مدیریت تعارض را تعیین می کند. از آنجا که تعارض سالم بخش بزرگی از زندگی کاری ما است ، ما می خواهیم به جای ترسیدن از آن کار با آن را بیاموزیم. من می خواهم نام ببرم و توجه داشته باشم که برخی از محیط های کاری مملو از پویایی قدرت و ساختارهایی است که از همه افراد پشتیبانی نمی کند. نکات زیر عمومیت دارد و نشان نمی دهد که چگونه می توان رفتارهای بدتر مانند نژادپرستی ، جانبداری و خشونت های کوچک را دنبال کرد.

1. با درگیری صلح کنید.

بسیاری از ما کلمه “تعارض” را می شنویم و بلافاصله به معنای منفی فکر می کنیم و احساس می کنیم. تضاد تفاوت در تجربه را نشان می دهد ، که در اصل چیز بدی نیست. این یک بخش طبیعی از تعامل انسان است و هرچه زودتر با آن صلح کنیم نه اینکه از آن بترسیم ، بهتر می توانیم در هنگام بوجود آمدن آن را هدایت کنیم. از خود بپرسید که آیا از درگیری می ترسید؟ آیا تمایل دارید از آن اجتناب کنید؟ اگر از تعارض می ترسید ، اولین بار از کجا فهمیدید که درگیری چیزی منفی است؟ اکنون چگونه می توانید تعارض را مجدداً تنظیم کنید؟

2. به دنبال درک باشید ، نه اینکه حق با شما باشد.

وقتی با کسی درگیر می شویم ، اغلب احساس می کنیم که مورد ستم قرار گرفته ایم و اولین غریزه ما می تواند این باشد که خود را درست نشان دهیم. آنجاست که درگیری می تواند مارپیچ شود. ما می خواهیم قصد درک را به جای درست بودن داشته باشیم. وقتی با مشتریانی کار می کنم که در حال تعارض در محل کار هستند ، می پرسم: واقعیت ها چیست و ممکن است در یک داستان کجا باشیم؟ همه ما داستانهایی داریم که برای خودمان تعریف می کنیم. قبل از اینکه وارد یک مکالمه بازخورد شوید ، از خود بپرسید: داستانی که ممکن است برای خودم تعریف کنم چیست؟ من همچنین از مشتریان دعوت می کنم به جای شخص مقابل قدم بگذارند. اگر بخواهید این موضوع را از دیدگاه طرف مقابل ببینید ، داستان سخاوتمندانه تر چگونه می تواند باشد؟ وقتی شروع به بیرون کشیدن خود از داستان ها و لنگر انداختن حقایق می کنیم ، اغلب می بینیم که همان اهداف و مقاصدی را داریم که با فردی که با آن درگیر هستیم ، مشترک هستیم.

3. نقش خود را درک کنید.

درگیری مانند رقصی است که ما با یک شریک انجام می دهیم – همانطور که حرکت می کنیم و عمل می کنیم ، آنها نیز چنین می کنند. در حالی که ما تعارض را بررسی می کنیم ، مهم است که نقش و سبک خود را درک کنیم. من به عنوان فردی که ارتباط مستقیم تری دارد ، می دانم که وقتی در پاسخ به استرس هستم ، می توانم از حالت مستقیم به حالت تهاجمی بروم ، که می تواند برای فردی با سبک متفاوت تحریک کننده باشد. بنابراین قبل از اینکه وارد گفتگوی بازخورد شوم ، خودم را بررسی می کنم و مطمئن می شوم که با همدلی و گوش دادن عمیق صحبت می کنم تا از نتیجه قوی تری برای همه حمایت کنم. وقتی استرس دارید و تحت فشار هستید ، چگونه شرایط سخت را اداره می کنید؟ وقتی استرس زیادی دارید از چه رفتارهایی استفاده می کنید؟ چگونه ممکن است امنیت روانی برای اطرافیان شما تضعیف شود؟ چه رفتارهایی را می توانید برای حمایت از نتیجه قوی تر برای همه افراد درگیر انجام دهید؟ به طور مشابه ، چه رفتارهایی را می توانید از بین ببرید؟

4. سایه خود را بشناسید.

کار سایه ای در زمینه مشاغل ما حیاتی و اساسی است. مفهوم سایه برای اولین بار توسط روانپزشک و روانکاو سوئیسی کارل گوستاو یونگ مطرح شد. او از آن به عنوان “قسمت تاریک ناشناخته شخصیت” یاد می کند. من معتقدم که ما بیشتر از سایرین در محل کار با سایه افراد روبرو می شویم. همه ما به نوعی سایه داریم مگر اینکه کار را انجام داده باشیم (و کار را ادامه دهیم) تا جنبه های رد شده را ادغام کنیم. این می تواند به عنوان قضاوت سخت در مورد دیگران (معمولاً آنچه ما در دیگران قضاوت می کنیم چیزی است که در خود دوست داشتنی نمی دانیم) ، تعصب ، بی ثباتی عاطفی ، کمال گرایی و تحقیر کردن ظاهر شود. این می تواند تأثیر زیادی بر کار ما ، روابط ما ، احساس خودمان و زندگی ما داشته باشد. وقتی در حال تعارض در محل کار هستیم ، قسمتهای سایه ما ممکن است در کجا فعال شوند؟ در مورد شخصی که با او درگیر هستید چه چیزی ممکن است یک بخش منفور از خودتان باشد؟ به احتمال زیاد این مربوط به ویژگی هایی است که نمی خواهیم به آنها نگاه کنیم و به سایه سقوط کرده ایم.

5. نحوه ارائه و دریافت بازخورد را بیاموزید.

در عمل ، می بینم که بسیاری از درگیری های محل کار بوجود می آید زیرا همیشه به رهبران نحوه رهبری آموزش داده نمی شود. مدیران و اعضای تیم ممکن است در مورد نحوه انجام مکالمات دشوار یا ارائه بازخورد عملی آموزش نبینند. در واقع اگر بخواهیم آن را اینگونه ببینیم ، بازخورد ، هدیه ای سخاوتمندانه است. این به ما امکان می دهد رشد کنیم ، مهارت خود را ارتقا دهیم و از دیروز بهتر باشیم – وقتی به شکلی حمایتی تحویل داده شد. مکالمات بازخورد برای هدیه دهنده و گیرنده ترسناک است. ما می خواهیم آنها را عادی کنیم و از یک قالب حمایتی پیروی کنیم. وقتی نوبت به بازخورد می رسد ، قبل از هر چیز ، مقاصد خود را همانطور که در مرحله اول ذکر شده است ، بررسی کنید. سپس من دوست دارم از چارچوب موقعیت-رفتار-تأثیر از مرکز رهبری خلاق (مدل SBI) استفاده کنم. در این قالب ، ما با برجسته کردن موقعیت ها و رفتارهای واقعی رخ داده ، از داستان بیرون می آییم. ما تاثیری را که این انتخابها بر ما ، تیم های ما و سازمان داشته است به اشتراک می گذاریم. از آنجا که بازخورد بدون عمل به سادگی تخلیه می شود ، توصیه می کنم همیشه این مراحل را با مراحل بعدی قابل اجرا به پایان برسانید تا مطمئن شوید که این رفتارهای تغییر یافته را در خود جای داده ایم.

شما می توانید راهنمای کامل من را برای پیمایش تعارض در محل کار از اینجا بارگیری کنید.