مراقب باشید که آن را نشکنید

برای سیم پیچی موتور ابتدا محاسبات سیم پیچی را انجام دهید و مقدار گام قطبی، گام سیم بندی، تعداد شیارهای زیر هر قطب در هر فاز، زاویه الکتریکی شیارها و شروع فازها را مشخص کنید. اما روش دیگری نیز وجود دارد که برای موتورهای تک فاز به کار می رود و آن هم استفاده از حلقه های اتصال کوتاه به عنوان سیم پیچ می باشد که آن را بر روی شیارهایی که در روی قطب ها وجود دارند اعمال می کنند. عبارتست از ولتاژ بین دو فاز شبكه كه باید موتور به آن ولتاژ اتصال یابد این ولتاژ به همراه نوع اتصال بر روی پلاك موتور نوشته می شود و یا با توجه به محل استفاده بدست می آید و در صورتیكه بر روی پلاك موتور سه فاز نوشته شده باشد () بدین معنی است كه سیم پیچهای هر فاز موتور حداكثر ولتاژ 220 ولت را می توانند تحمل نمایند و در صورتیكه اتصال سیم پیچها به صورت ستاره بسته شود می توان آنرا به شبكه 380 ولتی اتصال داد.

گام فازی، تعداد شیارهایی است که بین شروع دو فاز قرار دارند. محور روتور را با روانکنندهها روغنکاری کنید و یاتاقانها را روی آن قرار دهید. در صنعت دور موتورها را بر دقیقه بیان می کنند و روی پلاک موتورها تعداد دور در دقیقه را به صورت R.P.M نشان می دهند. همانطور كه ذكر شد این تعداد شیار، حداقل تعداد شیار های لازم بوده و در هر یك از قطبها یك شیار به هر فاز اختصاص می یابد، اما اگر هر یك از بازوهای كلافها را در چندین شیار مجاور هم پخش نموده و تعداد این شیارها را كه عبارت است از تعداد شیار زیر هر قطب مربوط به هر فاز، و آن را با q نشان می دهند. در این گونه مواقع توصیه می شود موتور سیم پیچی موتور جاروبرقی تعویض گردد. سیم پیچ های موجود در موتور براشلس به عنوان یک ماده اصلی با موتور در نظر گرفته می شوند. برخی از دیگر دوره های پرطرفدار در این آموزشگاه است.

یادگیری نحوه رفع این عیب ها راه حل های پرسرعتی دارندکه در مغازه های حرفه ای تعمیر تلفن های همراه یا دوره های آموزش تعمیرات موبایل قابل اخذ است. از نقشه سیم پیچی موتور برای عیب یابی سیم کشی ها و تعمیر قسمت های دچار نقص استفاده می شود. با اینکه موتورهای تک فاز دارای مزایای فراوانی از قبیل ارزان بودن، نداشتن تجهیزات اضافی جهت راه اندازی، تولید توان بیشتر در حجم های یکسان، و همچنین قابلیت کنترل، تعمیر و نگهداری هستند، اما به منظور استفاده در مراکز بزرگ صنعتی چندان مناسب نیستند. آموزشگاه فنی پارس یکی از بهترین آموزشگاه های برگزار کننده دوره سیم پیچی فنی حرفه ای در کشور است. آموزشگاه فنی پارس برای یادگیری هر چه بهتر و بیشتر مفاهیم، کلاس سیم پیچی را مجهز به انواع سیم پیچ ها و تجهیزات کرده است. آیا آموزشگاه برای کارآموزانی که از شهرستان ها شرکت میکنند خوابگاه درنظر گرفته است؟ برای کارآموزانی که از شهرهای دیگر به جمع ما می پیوندند نیز هماهنگی های لازم برای حضور در خوابگاه انجام خواهد گرفت. این دوره های آموزشی زیر نظر سازمان فنی حرفه ای برگزار شده و به شما کمک می کند تا هر آنچه برای ورود به بازار کار سیم پیچی موتور به آن نیاز دارید را فرا بگیرید.

شهرت دوره های آموزش سیم پیچی موتور الکتریکی بیش از هر چیز مدیون درآمد زایی خوب این کار و فرصت های شغلی بالای مشاغل فنی سیم پیچی است. پیش از آنکه با فرمول های سیم پیچی آشنا شویم بهتر است با پلاک خوانی موتور الکتریکی و اصطلاحاتی که بر روی پلاك و پوسته موتور نوشته شده است آشنا شویم. کلافها را بچرخانید تا به خوبی روی شیار مربوطه قرار گیرند. در نهایت، در درس سیزدهم، مباحث مرتبط با ذخیره و انتقال سوخت مایع مورد بررسی قرار گرفته است. این آموزش در ۱۱ درس تدوین شده و مدت آن، ۱۰ ساعت و ۱۳ دقیقه است. در درس اول این آموزش، چیلرهای توربوکر (بدون روغن) و موضوعات مرتبط با آن به طور کامل معرفی میشوند. آیا کسی که هیچ شناختی از سیم پیچی ندارد هم می تواند در این دوره آموزشی شرکت کند؟ می توان با وجود مدرک سیم پیچی در شرکت های مختلف استخدام شد و در آنجا شروع به کار کرد.

اگر شما این مقاله آموزنده را دوست داشتید و می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد کتاب آموزش سیم پیچی به زبان ساده لطفا از سایت ما دیدن کنید.