فیزیوتراپی برای افتادگی اندام لگن

فیزیوتراپی برای افتادگی اندام لگن

فرضیه و تحقیقات نوظهور

فرضیه و تحقیقات نوظهور

روشن / خاموش کردن توضیحات

برخی مشاهدات اولیه از این مفهوم (یا بخشی از نظریه) پشتیبانی می کنند و علاقه علمی برای روشن شدن دقیق آنچه در کار است وجود دارد.

فیزیوتراپی برای افتادگی اندام لگن

فیزیوتراپی برای افتادگی اندام لگن

سارا تانزا

افتادگی اندام لگن یک اختلال در عملکرد لگن است که در افراد بعد از بارداری شایع است. در عمل ، سارا تانزا ، فیزیوتراپیست به افراد کمک می کند تا در دوران بارداری و بعد از آن ، کف لگن خود را تقویت کرده و آنها را برای بهترین بهبودی پس از زایمان آماده کنند.

(بارداری تنها راهی نیست که پرولاپس اندام لگن ایجاد می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این بیماری ، سایر گزینه های درمانی و آخرین یافته های تحقیق ، مقاله دکترای ما را در زمینه افتادگی اندام لگن مشاهده کنید.)

پرسش و پاسخ با سارا تانزا

س
افتادگی اندام لگن چیست؟ علائم آن چیست؟
آ

افتادگی اندام لگن زمانی اتفاق می افتد که مثانه ، رحم ، راست روده یا هر ترکیبی از این اندام ها از موقعیت اولیه خود پایین آمده و به دیواره های واژن یا مقعد برآمده می شود. علائم در بیماران مختلف متفاوت است. گاهی اوقات افراد دچار افتادگی شدید می شوند و هیچ علامتی ندارند. در موارد دیگر ، افراد دچار افتادگی بسیار جزئی می شوند و علائم زیادی را احساس می کنند. شایع ترین علامتی که بیماران توصیف می کنند سنگینی یا برآمدگی واژن یا راست روده یا احساس افتادن تامپون از واژن است. برخی از بیماران با رسیدن به واژن خود می توانند برآمدگی را احساس کنند یا در برخی موارد می توانند بافتی از بدن خود را مشاهده کنند که از واژن یا مقعد بیرون زده است. با وجود این علائم ، معاینه توسط پزشک یا ماما بسیار مهم است. در برخی ایالت ها مانند کالیفرنیا ، جایی که می توانید بدون مراجعه به ارائه دهنده خدمات درمانی به طور مستقیم به فیزیوتراپی دسترسی داشته باشید ، می توانید بلافاصله به فیزیوتراپ مراجعه کنید.


س
چه عواملی باعث افتادگی اندام لگن می شوند؟
آ

عوامل زیادی وجود دارد ، و ما همه آنها را نمی دانیم ، اما می توان آنها را به دو دسته تقلیل داد: مواردی که فشار بر روی لگن را افزایش می دهند و مواردی که مستقیماً لگن را تضعیف می کنند. بارداری ، سرفه مزمن ، یبوست مزمن ، اضافه وزن بیش از حد بدن ، ناراحتی دستگاه گوارش ، بلند کردن وزنه های سنگین با تکنیک نامناسب و سابقه پرخوری و استفراغ همگی باعث افزایش فشار بر روی لگن می شوند و می توانند در ایجاد پرولاپس اندام لگن نقش داشته باشند.

و ماهیچه های لگن می توانند با زایمان طبیعی تضعیف شوند ، که یکی از عوامل اصلی ایجاد پرولاپس اندام لگن است. از نظر ژنتیکی ، برخی از افراد فاسیای شل تری دارند که بر قدرت کف لگن تأثیر می گذارد. و با افزایش سن ، ماهیچه ها می توانند به دلیل استروژن کمتر ، بخصوص در دوران یائسگی ، آتروفی کنند. من حتی متوجه شده ام که در برخی از بیمارانم ، افتادگی آنها در دوران قاعدگی ، زمانی که سطح استروژن در پایین ترین حد است ، بدتر می شود.


س
آیا زنان می توانند خود را برای علائم افتادگی اندام لگنی چک کنند؟
آ

بله ، من بیماران خود را تشویق می کنم که خود را چک کنند. آنها به عنوان یک شاخص پایه خوب عمل می کنند ، بنابراین می دانید چه زمانی چیزی خراب است. برای انجام خودآزمایی: در حالت نشسته ، انگشتان خود را داخل واژن خود قرار دهید. دیوارهای جلویی ، پشتی و جانبی واژن را احساس کرده و تا دهانه رحم خود را بیشتر کنید. به طور کلی ، شما نباید احساس برآمدگی داشته باشید یا اینکه چیزی به دیواره واژن شما فشار می آورد.


س
فیزیوتراپی در دوران بارداری چگونه می تواند به کاهش احتمال افتادگی اندام لگن در اثر زایمان کمک کند؟
آ

آموزش نحوه لمس و انقباض عمدی عضلات در دوران بارداری ، این است که چگونه افراد را برای بهبودی مناسب آماده می کنیم. در حالت ایده آل ، ما می خواهیم بهترین موقعیت زایمان را برای کف لگن کشف کنیم. هر تولدی متفاوت است. هنگام درمان افراد در دوران بارداری ، کمک به آنها نشان می دهد که چگونه عضلات لگن خود را شل کنند زیرا همیشه بصری نیست. اینطور نیست که بازوی خود را در آینه ببینید و بازخورد بصری دریافت کنید که بازوی شما آرام است. با فیزیوتراپی ، ما می توانیم به مردم کمک کنیم تا احساس کنند سفت شدن و شل شدن این ماهیچه ها چگونه است و می توانیم با نیازهای منحصر به فرد آنها هنگام تولد سازگار شویم. به عنوان مثال ، دیواره واژن فرد می تواند در سمت راست واقعاً محکم و در سمت چپ آرام باشد. ما می توانیم روی حالت آرامش بخش راست کار کرده و وضعیت های زایمان را که تفاوت را با یکدیگر تطبیق می دهند ، تمرین کنیم – دراز کشیدن به پهلوی چپ آنها می تواند موقعیت بهتری برای آنها برای به دنیا آوردن نوزاد باشد و آسیب کمتری به کف لگن آنها وارد شود.


س
آیا راهکارهایی وجود دارد که افراد بتوانند در خانه برای کاهش احتمال افتادگی اندام لگن در دوران بارداری انجام دهند؟
آ

یکی از مهمترین چیزها کنترل فشار در بدن آنهاست. بسیار معمول است که افراد باردار از صندلی بیرون می آیند و در حالی که به بالا فشار می آورند نفس خود را نگه دارند. وقتی نفس خود را حبس می کنید ، این فشار وارد ناحیه شکم شما می شود و باعث فشار بیشتر بر روی لگن می شود. به جای حبس قبل از تغییر وضعیت ، ابتدا نفس را بیرون دهید. بنابراین قبل از اینکه در رختخواب بچرخید ، کودکی را بردارید ، از صندلی بلند شوید یا بلند شوید ، بازدم را شروع کنید. این یک کار ساده است که می توان در دوران بارداری یا اوایل پس از زایمان برای محافظت از کف لگن انجام داد.

نکته دیگر این است که سعی کنید مدفوع منظم و نرم تری داشته باشید. سفت شدن مدفوع و یبوست می تواند فشار بیشتری روی عضلات کف لگن وارد کند ، بنابراین مهم است که با ماماها و پزشکان خود در مورد مدیریت این امر ، چه از طریق آب رسانی بیشتر ، غذاهای مختلف یا مکمل های مختلف صحبت کنید.

{“sizes”: {“mobile”:[[300,250]]، “tablet”:[[300,250]]،”دسکتاپ”:[]} ، “targeting”: {“pos”: “rightrail”} ، “adUnit”: “/55303442 /ros”}


س
اگر فردی دچار افتادگی اندام لگن شود ، چگونه درمان می شود؟
آ

این بیماری در هر بیمار متفاوت است ، اما به طور کلی ، ترکیبی از فیزیوتراپی کف لگن و گاهی اوقات پساری ها است. Pessaries دستگاه های سیلیکونی درجه پزشکی هستند که در واژن قرار می گیرند و از کف لگن پشتیبانی می کنند و به موقعیت ماهیچه ها کمک می کنند تا بهتر منقبض شوند. آنها در اشکال و اندازه های مختلف وجود دارند – یک پزشک یا ماما می تواند به شما در انتخاب مناسب برای شما کمک کند. درمان کف لگن ، لگن و ماهیچه های پشتیبان را به گونه ای آموزش می دهد که علائم را کاهش داده و به بیماران امکان می دهد فعالیت بیشتری داشته باشند. گاهی اوقات پرولاپس با پساری ها و فیزیوتراپی قابل کنترل نیست. در این موارد ، گزینه های جراحی وجود دارد.


سارا تانزا ، PT ، DPT ، CFMT ، متخصص در درمان اختلالات کف لگن است. تانزا بنیانگذار فیزیوتراپی بالقوه لگنی و معاون رئیس She.Is است. زیبایی ، یکی از بزرگترین مسابقات دویدن زنانه در کشور است. او به افراد کمک می کند تا بیشتر در بدن خود در خانه احساس کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد کار با Tanza یا کسب اطلاعات در مورد برنامه آنلاین او که به زودی منتشر می شود ، از اینجا شروع کنید.


این مقاله فقط برای اهداف اطلاع رسانی است. این دارو جایگزینی برای مشاوره ، تشخیص یا درمان پزشکی حرفه ای نیست و هرگز نباید مورد استفاده قرار گیرد و هرگز نباید از توصیه های پزشکی خاص استفاده کرد. در حدی که این مقاله توصیه های پزشکان یا پزشکان را شامل می شود ، نظرات بیان شده نظرات متخصص ذکر شده است و لزوماً نمایانگر دیدگاه های گوپ نیست.