سیلندر ماشین چیست؟

اما افزایش ضخامت کف پیستون سبب افزایش وزن آن می شود . فشار داخل سیلندر تا حدود ۴۰ اتمسفر بالا میرود و بر اثر این تراکم زیاد حرارت هوا داخل سیلندر به شدت افزایش یافته و به حدود ۶۰۰ درجه سانتیگراد میرسد. این حرکت رفت و برگشتی توسط میل لنگ ، به حرکت دورانی تبدیل می شود . تنظیم حجم به صورت مکانیکی انجام میشود و هر سیلندر دارای جعبه تنظیم مجزا میباشد. در صورتی که با سرعت بالایی در حال رانندگی باشید، در هر سیلندر، این اتفاق 30 تا 40 بار در ثانیه رخ میدهد. پیستونهای دو زمانه: این نوع از پیستون در موتورهای کوچک و موتور سیکلتها به کار میرود. علاوه بر خودروهای دارای سیستم تایمینگ متغیر ، این شیارها باعث می شوند هنگامی که تسمه تایم پاره شود ( درباره تسمه تایم نیز در بخش سیستم تایمینگ نگارش شده ) و زمان بندی سوپاپ به هم بخورد ، از برخورد سوپاپ به پیستون جلوگیری شده و از ایجاد خسارات شدید جلوگیری کند. اگر بخواهیم این قطعه را به صورت مختصر توصیف کنیم، یک قطعه استوانه ای شکل است که با متصل شدن به شاتون در داخل سیلندر، دارای حرکت رفت و برگشتی است.

پیستون خودرو طوری طراحی می شود که ،حتی اگر خیلی داغ شود ، باز هم به اندازه ای انبساط پیدا نکند که به سیلندر بچسپد . البته با اضافه کردن مقداری سیلیکون به آلومینیوم، این انبساط در اثر حرارت به میزان چشمگیری کاهش می یابد. در این حالت قدرت و سرعت را میتوان مشاهده کرد . وی از میللنگ در دو گونه دستگاه بالا بردن آب استفاده کردهبود. وی ابتدا دوست داشت که موتور وی پودر زغال سنگ را بسوزاند ولی به سرعت به نفت روی آورد و نتایج قابل توجهی گرفت. نحوه قرارگیری سیلندرها به مانند حرف V در زبان انگلیسی می باشد، که در 2 ردیف سیلندرها رو به روی همدیگر قرار می گیرند که با زاویه قائم، زاویه تندی می سازند. پیستون در پیشرانههای درونسوز اهمیت بسیار بالایی دارد و هر چند تعویض آن به ندرت و در زمان سرویسهای اساسی شاید رخ دهد اما میتوان در مواقعی که به تاج این قطعه نگاه میکنیم، از نشانههای روی آن به سلامت و یا مشکلات کاری پیشرانه پی ببریم. به طور کلی تنظیم میزان سوخت، زمانبندی تزریق آن در محفظه احتراق و زمانبندی جرقه زنی شمع تاثیر زیادی در پیشگیری از این مشکل دارد.

شکاف افقی پیستون ها در زیر رینگ ها می باشد و به عنوان سد حرارتی ، از هدایت گرمای قسمت رینگ ها به بدنه پیستون-که دارای حداقل بازی نسبت به سیلندر است-جلوگیری کند. با اضافه کردن درصدی سیلیکون به آلومینیم ( حدود ۱۶ % ) مقدار انبساط حرارتی به نحو چشم گیری پیستون کالیپر ترمز کاهش می یابد. پیستون های آلومینیومی انتقال حرارتی بالایی دارند. شیار ها در قسمت بالایی دامنه قرار داشته و رینگ ها در داخل آن جای می گیرند . چنانچه قصد خرید لوازم شکار و تجهیزات تیراندازی و به ویژه تفنگ بادی ارزان دست دوم و نو را دارید، میتوانید با مقایسه مدلهای متنوع موجود در ایسام، بهترین گزینه پیستون نورال را انتخاب کنید. همزمان با حرکت خطی و رو به بالا و پایین پیستون، این حرکت عمودی به بالای میله اتصال نیز وارد می شود. اضافه کردن سیلیکون به آلومینیوم، از طرفی باعث ترد و شکننده شدن پیستون شده و در این صورت، خطر شکسته شدن و خرابی پیستون خودرو هنگام پرس کردن گژنپین وجود دارد. پایگاه خبری فوتبالی- کارشناس فوتبال ایران معتقد است که استقلال در دربی ۹۷ پایتخت توانست ویژگیهای پرسپولیس را از کار بیندازد.

دمایی که در این فرآیند تولید می شود، 2200 درجه سانتیگراد است. بعد از خواندن این مقاله میتوانید بررسی کنید که برای مثال چه پیستونی برای تانک یا ماشین سواری یا موتورسیکلتهای مختلف بهتر است ؟ پیستون های آهنگری شده در مقایسه با پیستون های ریخته گری متراکم تر و محکم ترند و در دمای پایین تری کار می کنند زیرا گرما را بهتر انتقال می دهند . تاج پیستون همان قسمت بالایی پیستون بوده و شکل آن تاثیر بسزایی بر نحوه احتراق سوخت دارد چنانچه طراحی صحیح آن ، باعث اختلاط بهتر سوخت و هوا شده و قدرت بهینه را تولید می نماید . اگر بخواهیم کمی کاملتر توضیح دهیم، پیستون یک قطعه استوانه ای شکل و توخالی است. اما اگر کف پیستون خیلی داغ شود ممکن است سبب خود سوزی شود در نتیجه ترتیب احتراق به هم می خورد و ممکن است موتور آسیب ببیند . اگر خلاصی پیستون خیلی کم باشد ، در نتیجه اصطکاک زیاد وسایش شدید ، توان موتور کاهش می یابد . بنابراین می توان نتیجه گیری نمود که در این سمت، سرعت بیشتر و نیرو کمتر است.

هنگامی که شما این مقاله را دوست داشتید، مایل به اطلاعات بیشتری در رابطه با پیستون رنگ وب سایت خود باشید.