درون برنامه مربیگری مهندسی ما و اینکه چگونه به رشد مهندسان ما کمک می کند

تیم مهندسی ما بزرگترین تیم در Buffer است. این قطعات متحرک زیادی دارد و از چندین تیم کوچکتر تشکیل شده است. مانند هر تیم بزرگ دیگری ، ما مشتاق هستیم مطمئن شویم هیچ فردی فاقد راهنمایی یا فرصتی برای رشد نیست. در این پست ، من کمی بیشتر در مورد چگونگی انجام این کار از طریق یک برنامه جدید در Buffer که قبلاً موفقیت های زیادی در آن کسب کرده ایم ، به اشتراک می گذارم.

چرا برنامه مربیگری؟

در طول سالها در تیم مهندسی ما ، نتایج جالبی از مهندسین و به اشتراک گذاری دانش به دست آورده ایم. ما همچنین شاهد روابط راهنمایی خودجوش بوده ایم و در حال حاضر در نقطه ای هستیم که چندین مهندس ارشد داریم که به طور طبیعی نقش یک مربی را برای یک عضو جوان تر تیم ایفا می کنند.

این روابط هم برای رشد مهندسان خردسال و هم برای ارشد بسیار مفید بود و به تیم ها کمک کرد تا انسجام بیشتری داشته باشند و سریعتر حرکت کنند. برای گسترش فرصت های راهنمایی برای مهندسان بیشتر ، ما تصمیم گرفتیم که یک برنامه رسمی راهنمایی در تیم مهندسی راه اندازی کنیم ، تا روابط موجود را تقویت کرده و روابط جدیدی را بین مهندسانی که علاقه مند به رشد به عنوان مربی یا یادگیری از یکدیگر هستند ایجاد کنیم.

یکی از تمرکزهای اصلی ما بر روی تیم مدیریت مهندسی ، کمک به مهندسان برای رشد و پیشرفت در چارچوب حرفه ای ما است. در عین حال ، آنها بهترین شیوه ها را برای بهبود کیفیت پایگاه کد ما در طول زمان می آموزند و به کار می گیرند.

در گذشته ، ما سردرگمی هایی را در مورد نحوه ارتباط سرمایه گذاری بر روی کیفیت کد و بهترین شیوه ها با چارچوب شغلی ما شنیده ایم و نگرانی هایی وجود دارد که برخی بدهی های فنی ممکن است پیشرفت برای مهندسین جدید را با چالش بیشتری مواجه کند. این برنامه مربیگری احساس می کند به ارتقاء سطح مهندسان جوان کمک کرده است ، چیزی که ما همیشه مشتاق انجام آن هستیم.

چگونه برنامه راهنمایی خود را تنظیم کرده ایم

سه نقش در برنامه مربیگری مهندسی ما وجود دارد: مربیان ، منتظران و قهرمانان راهنمایی.

مربیان

مربیان مهندسین ارشد هستند که دارای تجربه عمیقی برای توسعه مهارت های دیگران هستند. آنها جلسات منظمی با مربیان خود دارند و فضای امنی را برای منتظران فراهم می کنند تا با صدای بلند بیندیشند و یک تابلوی قوی برای کشف ایده های جدید و تفکر ابتکاری باشند.

مربیان همچنین می توانند تیم تشویق شخصی برای یک منتور باشند ، منتظران را برای رسیدن به اهداف خود ترغیب می کنند و منتظران را با دستاوردهای خود مربی الهام می بخشند.

مربیان بهترین شیوه ها ، کیفیت کد ، آزمایش ، بازسازی و نحوه ارتباط آنها با چارچوب حرفه مهندسی ما را به اشتراک می گذارند. ارتقاء یک منتور نشانه موفقیت است! هدف یک مربی این است که از نظر فنی منتظران را پرورش دهد ، و تبلیغات یکی از راههای (اما البته نه تنها) رشد است.

مربیان به شناسایی و حل مشکلات و ارائه مشاوره عملی ، به موقع و برنامه جفت برای کمک به حذف هرگونه مسدود کننده و به اشتراک گذاری دانش کمک می کنند.

منتظران

منتظران مهندسانی هستند که احساس می کنند می توانند از راهنمایی برای هدایت شغل و مهارت برخوردار شوند. آنها لزوماً نباید “جوان تر” باشند. یک مهندس ارشد Back-End که می خواهد front-end را بیاموزد ، می تواند یک منتور نیز باشد.

این برنامه برای منتظران است ، بنابراین آنها صاحب رابطه هستند و مسئول سازماندهی و هدایت تمام جلسات با مربی خود هستند. آنها نباید منتظر باشند تا مربی آنها این رشد را به پیش ببرد. در بحث های خود ، آنها باید کارهایی را که می خواهند با آنها کمک بگیرند تهیه کنند و نمونه هایی را کد کنند.

منتظران مسئول پیاده سازی و افزایش بازخوردی هستند که مربی آنها به آنها می دهد. وظیفه راهنمایی است که از توصیه ها استفاده کند و با آن کار کند.

قهرمانان مربیگری

ما قبلاً مربیگری را امتحان کرده بودیم ، اما چیزی کم داشتیم: حمایت از مربیان خود. برای رفع این مشکل ، ما به ایده Mentorship Champions رسیدیم. اینها اعضای تیم هستند که خود مربیان شگفت انگیزی هستند ، تجربه زیادی در آموزش مهندسان راهنمایی دارند و مهندسین با تجربه ای هستند.

قهرمانان مربیگری به طور منظم با مربیان ملاقات می کنند تا راهنمایی و پشتیبانی کنند که چگونه می توان یک مربی عالی بود. آنها با هرگونه مسدود کننده ، چالش یا ناامیدی که ممکن است مربیان داشته باشند کمک می کنند و در مورد برنامه به مدیر راهنمایی بازخورد می دهند تا از موفقیت آن اطمینان حاصل شود.

تفاوت مربی و مدیر

اگرچه شباهت هایی در روابط راهنمایی و مدیریت وجود دارد ، مانند کمک و راهنمایی اعضای تیم برای رسیدن به اهداف خاص ، اما تفاوت های کلیدی نیز وجود دارد.

تمرکز مدیر به طور کلی بر دستیابی به اهداف سازمانی و تیمی و همچنین اطمینان از هماهنگی توصیه ها و تصمیمات آنها با چشم انداز سازمانی است. با یک مربی ، تمرکز بر رشد شخصی و شغلی تغییر می کند. دستور کار یک مشاور راهنما بر اشتراک دانش و تجربه متمرکز است.

یک مدیر مسئول بررسی مشارکت های یک کارمند و ارائه بازخورد عملکرد است ، در حالی که بازخورد و بررسی مربی ارتباط شخصی است که به مربی کمک می کند تا بر اهداف بلند مدت خود متمرکز باشد.

ارتباط صریح و صریح یک عنصر کلیدی در یک رابطه راهنما و منتور است. در واقع ، تمام هدف رابطه این است که آشکارا در مورد کاستی های منتظران صحبت کنید و یاد بگیرید که چگونه با کمک یک مربی مجرب بر آنها غلبه کنید ، در حالی که صحبت در مورد شکاف های فنی با مدیر دشوارتر است.

به اختصار:
مربیان پاسخ دادن ؛ مدیران سوالات خود را بپرسید
مربیان وکالت برای شما ؛ مدیران شما را توسعه دهد
مربیگری اتفاقی است ؛ مدیریت رسمی است
مربیگری شخصی است ؛ مدیریت سازمانی است

برای راهنمایی مربیان و راهنمایان خود ، برخی از اصول کلیدی این برنامه را تعریف کرده ایم:

یک جلسه مربیگری همه چیز درباره مربی استبه

زمان راهنمایی است ، بنابراین مربی باید جلسه را در اطراف آنها ، سوالات آنها و آنچه آنها نیاز دارند متمرکز کند. مربی همچنین باید آماده باشد تا خلاءهایی را که منتور برای خود ایجاد نمی کند پر کند یا تلاش نمی کند خود به خود آن را ببیند.

مربیان با حمایت از هویت و علایق مربی خود به مربیان خود کمک می کنند تا از نظر فنی رشد کنندبه

هدف برنامه اتخاذ یک رویکرد همه جانبه نیست. این ابزار و پشتیبانی را برای مربیان فراهم می کند تا به همه کمک کند به شیوه منحصر به فرد خود شکوفا شوند.

همه به مربی نیاز ندارند.

برخی از افراد به تنهایی یا از طریق گفتگوی گاه به گاه با افراد مختلف بهترین کار را یاد می گیرند ، یا ممکن است در حال حاضر همه چیز را که در این لحظه نیاز دارند از مدیر خود دریافت کرده و نیازی به راهنمایی اضافی نداشته باشند.

یک مهندس برای رشد نیازی به راهنما ندارد.

روشهای دیگری نیز برای مهندسین وجود دارد که در حرفه خود گسترش یابند و برنامه راهنمایی ما در چارچوب حرفه ما الزامی نیست.

بازخورد از برنامه مربیگری

در ابتدا ، ما این برنامه را به عنوان یک آزمایش شش ماهه اجرا کردیم. پس از 6 ماه اول ، از کسانی که شرکت کردند درخواست بازخورد در مورد برنامه را داشتیم و می خواستیم این برنامه ادامه یابد.

بازخوردی که ما از برنامه دریافت کردیم بسیار مثبت بود و نشان می داد که این نوع روابط و حمایتی که برنامه ارائه می دهد برای رشد منتظران و مربیان بسیار مفید بوده است.

در اینجا چند مورد برجسته وجود دارد:

  • […] من معتقدم این راهنمایی بزرگترین عامل رشد من در Buffer بوده است
  • […] همگام سازی راهنمایی قطعاً یکی از مفیدترین همگام سازی هایی است که من دارم
  • […] در کل این یک تجربه بسیار مثبت است ، واقعاً از ایجاد یک رابطه اعتماد با مربیانم لذت می برم و دیدن پیشرفت آنها ، مطمئناً یک تجربه مفید است. این همچنین راهی خوب برای من است که در خارج از کار سخت روزمره خود بیشتر درگیر حوزه های مختلف محصول و مشکلات شوم
  • این برنامه کمک شگفت انگیزی برای من بود ، من از تک تک تماس هایی که داشتم لذت بردم […]، مربی من همیشه مرا به چالش می کشد و با انجام کارهایی که دوست دارم به رشد کمک کرده است.
  • […] “این فقط یک شادی مملو از یادگیری و اعتماد متقابل بود. من احساس کردم که ما می توانیم با هم ارتباط داشته باشیم و در مورد چارچوب شغلی ، رشد شخصی و تصمیمات فنی در سازمان خود در مورد بسیاری از مسائل بحث کنیم.”

بر اساس بازخورد و گفتگوهای فردی با مهندسان ، ما تصمیم گرفتیم تا برنامه مربیگری را با چند تغییر به طور نامحدود ادامه دهیم.

آنچه در برنامه تغییر داده ایم

افزودن قهرمانان مربیگری بیشتر

یکی از مزایای مشخص شده برنامه Mentorship ، حمایت اختصاصی از مربیان ما از طریق Mentorship Champions بود. تا کنون ، این نقش فقط توسط مهندس ستاد ما انجام شده است ، مایک سان رومن، مقیاس بندی و افزودن جفت های راهنمایی بیشتر (حمایت از مربیان بیشتر) را دشوار می کند. به همین دلیل ، ما تصمیم گرفتیم مهندسان ارشد اضافی و مربیان مجرب را به عنوان قهرمانان مربیگری اضافه کنیم.

معرفی چت های مربیگری منظم

موضوعات مهمی از این آزمایش به وجود آمده است ، مانند اطمینان از فراگیر بودن و متنوع بودن برنامه ، حمایت و رشد مربیان زن و شفاف سازی و همکاری بیشتر برنامه با مدیران مهندسی.

به همین دلیل ، ما در حال حاضر ماهانه یکبار بین قهرمانان مربیگری تماس می گیریم تا نکات فوق را مورد بحث قرار دهیم ، در مورد موضوعات مکرر در مربیگری گفتگو کرده و آموخته ها و به روز رسانی ها را با تیم مدیریت مهندسی و تیم مهندسی گسترده تر به اشتراک بگذاریم.

معرفی ساعت اداری async

جمع آوری مربیان و قهرمانان راهنمایی با یک تماس بسیار مشکل بوده است زیرا بسیاری از تیم ما در مناطق زمانی مختلف هستند. با هفته کاری 4 روزه و تمایل بیشتر به ارتباطات ناهمزمان ، تصمیم گرفتیم ساعات اداری async را معرفی کنیم که در آن ، در یک روز اختصاصی ، همه به روزرسانی های خود را به صورت نا همزمان در کانال خصوصی Slack ما به اشتراک می گذارند. به روز رسانی ها شامل موفقیت ها ، چالش ها ، مسدود کننده ها و جشن هایی است که در چند هفته گذشته ظاهر شده است.

تا کنون ، ما نتایج فوق العاده ای را از برنامه راهنمایی برای تیم مهندسی مشاهده کرده ایم ، و ما مشتاق هستیم که در آن سرمایه گذاری کنیم و از مهندسین خود در سفر حرفه ای خود حمایت کنیم.