بهترین کتابهای ایرانی که باید خواند به نقل از یزدبوک

 خواندن و مطالعه کردن کتاب، می تواند زندگی شما را تغییر دهد و شما را برای رسیدن به اهداف تان کمک کند. برای شروع مطالعه و خواندن کتاب مورد علاقه تان فقط کافی است در یک مکان ساکت بروید، و با کمک کتاب، موبایل و یا تبلت، خود را در دنیای دیگری تصور کنید و با کلمات یا تحلیل های جدیدی آشنایی پیدا کنید.

ایران با ادبیات بسیار غنی و مشهور دارای نویسنده‌های پرآوازه می باشد که کتاب‌ها و رمان‌های بسیار جذاب را برای اندیشمندان می نویسند. شما می توانید با خواندن این کتاب ها احساسات مختلف را به خوبی درک کنید. برای خرید این کتاب ها به کتابفروشی آنلاین یزد بوک مراجعه نمایید.

 بهترین کتاب های ایرانی که باید خواند

 بهترین کتاب های ایرانی که باید خواند و از موضوعات و داستان های مختلف آن ها تجربه کسب کرد، به شرح زیر می باشند.

 https://s6.uupload.ir/files/screen_shot_2022-01-26_at_3.16.46_am_k72i.png

1_ زوال کلنل اثر محمود دولت آبادی

 موضوع اصلی این کتاب، در مورد سه چیز خانواده، تاریخ و ملت می باشد. داستان از آنجایی آغاز شد که  شبی بارانی، دو پلیس به سمت آقای کلنل رفتند از او درخواست کردند تا جسد دخترش را تحویل بگیرد.

دختر ش، توسط افراد شکنجه گر قربانی شده بود. این کتاب توسط محمود دولت آبادی نوشته شده است. محمود دولت آبادی، یکی از نویسندگان بسیار مشهور ایران می باشد. در داستان هایش تخیل پردازی زیادی دارد. این نویسنده ی دارای قدرت قلم، می تواند به راحتی، حالات روحی شما را تغییر دهد.

دولت آبادی جوایز متعددی را بابت نوشتن کتاب زوال کلنل گرفته است و یکی از بهترین کتابهای ایرانی که باید خواند، می باشد

۲ کتاب بوف کور اثر صادق هدایت

راوی کتاب فوق العاده بوف کور، یک‌ مرد نقاش است. روای داستان همیشه نقاشی یک دختری را می کشد که لباس سیاه پوشیده و یک نیلوفر آبی پژمرده را در دست گرفته، و به پیرمردی می دهد که زیر درختی نشسته است.

ماجرای اصلی این داستان، از آنجا شروع می شود که این نقاش، درون سوراخی در خانه اش، آن چیزی را می بیند که نقاشی می کند. و در ادامه او شیفته ی زیبایی و به ویژه عاشق چشمان دخترک سیاه پوش می شود و این اتفاقات، به طرز شگفتی، زندگی او را تغییر می دهد. شرح این کتاب این گونه است.

(در زندگی زخمهایی هست که مثل خوره روح را آهسته در انزوا میخورد و میتراشد. این دردها را نمیشود به کسی اظهار کرد، چون عموما عادت دارند که این دردهای باورنکردنی را جزو اتفاقات و پیش‌آمدهای نادر و عجیب بشمارند و اگر کسی بگوید یا بنویسد، مردم بر سبیل عقاید جاری و عقاید خودشان سعی می‌کنند آنرا با لبخند شکاک تمسخر آمیز تلقی بکنند.

زیرا بشر هنوز چاره و دوائی برایش پیدا نکرده و تنها داروی آن فراموشی توسط شراب و خواب مصنوعی بوسیله افیون و مواد مخدره است، ولی افسوس که تاثیر اینگونه داروها موقت است و بجای تسکین پس از مدتی بر شدت درد می افزاید. آیا روزی به اسرار این اتفاقات ماوراء طبیعی، این انعکاس سایه روح که در حالت اغماء و برزخ بین خواب و بیداری جلوه میکند کسی پی خواهد برد؟

https://s6.uupload.ir/files/screen_shot_2022-01-26_at_3.16.58_am_1mi6.png

3 کلیدر طولانی ترین رمان زبان فارسی

 کتاب کلیدر، طولانی ترین رمان فارسی، نوشته محمود دولت آبادی می باشد. این رمان طولانی و جذاب در ۱۰ کتاب به مدت ۱۵ سال نوشته شده است.

خواندن ۱۰ کتاب کلیدر نیازمند زمانی طولانی می باشد، ولی شما پس از اتمام این کتاب، متوجه می شوید که چه کتاب شاهکاری را مطالعه کرده اید و با انواع توصیفات محمود دولت آبادی در این رمان آشنا شده اید.