بهترین راه برای استفاده و تمیز کردن ظروف آشپزی شما چیست؟

چیست؟

همانطور که از نام آن پیداست، تابه های چدنی از ریختن آهن مذاب در قالب ها و تشکیل تابه ها ساخته می شوند. پخت و پز با آنها لذت بخش است و احتمالاً بهترین آنها در زمینه توزیع گرما هستند – به این معنی که کل سطح تابه به طور یکنواخت و بدون نقاط داغ پیچیده گرم می شود – و حفظ گرما.

چدن روستایی است و اگر مثلاً از مادربزرگتان به ارث برده باشید، می تواند نوستالژیک یا تقریبا رمانتیک به نظر برسد. دلیل اینکه چدن مادربزرگ دارای آن سطح چاشنی باورنکردنی است که باورم نمی‌شود، این است که او احتمالاً به خوبی از آن مراقبت کرده است. اگر می‌خواهید روی چدن خوب سرمایه‌گذاری کنید و از ویژگی‌های عجیب آن اجتناب کنید، آماده باشید که کمی تلاش کنید. چند مثال: چدن در صورت خیساندن می تواند طعم صابون را به خود بگیرد. یا اگر به درستی خشک نشده باشد زنگ می زند. برخی از غذاهای اسیدی نیز وجود دارند که با سطح آهن ناتمام واکنش نشان می دهند، مانند گوجه فرنگی، شراب، مرکبات و سرکه. هیچ یک از اینها مسائل غیر قابل حل نیستند، اما نیاز به دانش کافی دارد.

از همان ابتدا، می توانید با انتخاب یک تابه چدنی با فضای داخلی صیقلی، زندگی خود را آسان تر کنید. بیش از صد سال پیش، چدن جلا داده شده استاندارد صنعت بود، اما یافتن آن سخت‌تر می‌شود، زیرا تابه‌های چدن صیقل‌نشده ارزان‌تر به هنجار تبدیل شده‌اند. ما پولیش را انتخاب می کنیم زیرا آنها خیره کننده هستند، و پولیش سطحی کمتر متخلخل را در تابه می گذارد که از چسبیدن غذا جلوگیری می کند و حفظ آن لایه چاشنی را حتی آسان تر می کند.