برای داشتن نتایجی براق تر و سالم تر، در اینجا نحوه درمان آسیب مو آورده شده است

قهرمان

عکس از Jenavieve Belair/The Licensing Project

با مشارکت دوستانمان در اسلیپ

به راحتی می توان آسیب مو را تشخیص داد: نوک دوشاخه، شکستگی، بافت خشک یا شکننده، موخوره شدید، گره زدن به سختی برس زدن، رنگ کدر و موارد دیگر. مارک تاونسند، آرایشگر برتر و سفیر Dove، می گوید: «شما می توانید آسیب را ببینید و احساس کنید، به خصوص در انتهای خود. آسیب مو زمانی اتفاق می‌افتد که متجاوزان – از درمان‌های صاف‌کننده مو گرفته تا هایلایت کردن و آسیب‌های حرارتی ناشی از قرار گرفتن در معرض نور خورشید – به کوتیکول موهای شما آسیب می‌زنند و ترک‌هایی در قسمت بیرونی آن ایجاد می‌کنند و داخلی‌ترین قسمت کوتیکول را در معرض دید قرار می‌دهند. هنگامی که کوتیکول باز می شود، موهای شما بسیار بیشتر در معرض آسیب و شکستن قرار می گیرند. تاونسند مستقر در لس آنجلس، که اخیراً بین جلساتی که در حال آماده شدن پزشک برای اولین نمایش سریال جدیدمان در نتفلیکس است، می‌گوید: «ضعیف‌تر و انعطاف‌پذیرتر می‌شود. سکس، عشق و گوپ.

با افزایش سن، موهای ما بیشتر در معرض آسیب قرار می گیرند. سالی هرشبرگر، آرایشگر برتر، که سالن نیویورک او به خاطر برش‌ها و رنگ‌های پیشرفته مشهور است، می‌گوید: «بدن ما چرخه‌های هورمونی را پشت سر می‌گذارد که بر نحوه رشد موهای ما تأثیر می‌گذارد.» با افزایش سن، این تغییرات می تواند منجر به موهای نازک تر، کم پشت تر و ضعیف تر شود. خبر خوب: با چند تغییر در روال موهایتان، محافظت از موهایتان و به حداقل رساندن بیشتر آسیب ها آسان است. در زیر هر چیزی که برای داشتن صاف‌ترین، براق‌ترین، ابریشمی‌ترین و سالم‌ترین موهایتان نیاز دارید، بدون توجه به سنتان، آورده شده است.

1

به ابریشم تغییر دهید

تاونسند می گوید: «خوابیدن روی روبالشی ابریشمی می تواند تفاوت عمده ای در موهای شما ایجاد کند. لغزش‌ها زیباترین‌ها را می‌سازد – نرم و صاف هستند و برای موهای شما خوب هستند. آنها به جلوگیری از گره خوردن های بزرگ کمک می کنند، که اغلب در هنگام خواب اتفاق می افتد. کش های مو – یکی دیگر از عوامل رایج در شکستگی و گره خوردن – وقتی با ابریشم تمام می شوند، بی نهایت دوستدار مو می شوند. ژان گادفری جون، مدیر زیبایی گوپ، می‌گوید: «می‌توانید با موهایتان در دم اسبی بدون فرورفتگی، گیر کردن یا شکستگی با موهای ابریشمی برای دویدن بروید یا کلاس یوگا انجام دهید. آنها صد در صد یک معجزه هستند. به محض اینکه موهایتان را بیرون بیاورید به حالت قبل از تمرین باز می گردد. و مشکی‌ها خیلی شیک هستند.»

  1. روکش بالش ملکه سفید لیز

    لیز خوردن
    روکش بالش ملکه سفید
    گوپ، 89 دلار

    اکنون خرید کنید

  2. Slip Silk Scrunchies - کوچک

    لیز خوردن
    اسکرانچی ابریشم – کوچک
    گوپ، 39 دلار

    اکنون خرید کنید

2

به آرامی بیشتر مسواک بزنید

هنگامی که موهای خود در حالت شکننده هستند (یعنی زمانی که خیس هستند) از برس زدن موها خودداری کنید. آهسته برو و نکش. این برس باورنکردنی با موهای خمیده و بخشنده توسط یک آرایشگر بریتانیایی به طور خاص برای رفع شکستگی و گرفتگی ایجاد شده است (او آن را برای همسرش زمانی که او پس از یک بیماری در حال رشد موهایش بود ساخته است). روی گره ها معجزه می کند و روی پوست سر نیز حس شگفت انگیزی دارد.

  1. برس موی مانتا مانتا صورتی

    مانتا
    برس موی مانتا صورتی
    گوپ، 30 دلار

    اکنون خرید کنید

3

اهداف خود را درمان کنید

تاونسند می‌گوید: «من به درمان سرم موی جدید GOOPGLOW وسواس دارم – این یک کار چند کاره باورنکردنی است. آن را بیست دقیقه قبل از دوش گرفتن، مخصوصاً قبل از حمام بگذارید (به محافظت در برابر گرما کمک می کند)، و تفاوت زیادی خواهید دید. تاونسند همچنین دوست دارد از چند قطره سرم مو به عنوان یک درمان نوک مو در طول روز استفاده کند. او می گوید: “این به موها درخشندگی بیشتری می بخشد و موخوره را نرم می کند.”

  1. goop Beauty GOOPGLOW Restore + سرم براق کننده مو

    گوپ زیبایی
    سرم GOPGLOW Restore + Shine Hair
    گوپ، 48 دلار / 44 دلار با اشتراک

    اکنون خرید کنید

4

شامپو را کنار بگذارید

هرشبرگر می گوید یکی از بزرگترین اشتباهات مردم شستن بیش از حد موهای خود است. او می‌گوید: «شامپو کردن بیش از حد موها، روغن‌های طبیعی لازم را از موها می‌گیرد و موها را کم‌آبی و شکننده می‌کند، که می‌تواند باعث شکستن، دوشاخه شدن موها و وز شود.» سعی کنید تعداد دفعات شستن موهای خود را به حداقل برسانید و در هنگام شستشو از شامپوهای حاوی سورفکتانت های خشن که به موهای شما احساس تمیزی جیرجیر می دهد خودداری کنید. در عوض، شامپوهای ساخته شده با روغن های مغذی – شامپو اسکراب نمک گوپ با روغن های مورینگا و گل سرخ ساخته شده است، شامپوهای محافظ رنگ راهوا با روغن های راهوا و مورته، و شامپو گیاه شناسی Sangre de Fruta با روغن دانه کاملیا و روغن شمعدانی – به براق ماندن موهای شما کمک می کند. ، الاستیک و پر جنب و جوش.

  1. شامپو فول رنگ راهوا

    ناموفق
    شامپو فول رنگی
    گوپ، 38 دلار

    اکنون خرید کنید


  2. شامپو اسکراب پوست سر با نمک هیمالیا بیوتی جی توکس

    گوپ زیبایی
    نمک هیمالیا جی توکس
    شامپو اسکراب پوست سر

    گوپ، 42 دلار

    اکنون خرید کنید

  3. شامپو گیاه شناسی Sangre de Fruta Head of Roses

    خون میوه
    سر گل رز
    شامپو گیاه شناسی

    گوپ، 52 دلار

    اکنون خرید کنید

5

حالت مثل دیوانه

تاونسند می‌گوید: «از بارگذاری روی نرم‌کننده نترسید. “شما مطلقا نمی توانید از آن بگذرید.” دوباره به دنبال روغن‌ها و کره‌های مغذی مانند جوجوبا، آووکادو، نارگیل، مونوی، ساشا اینچی و کره شی باشید.

  1. نرم کننده هیدراتاسیون شکست خورد

    ناموفق
    نرم کننده هیدراتاسیون
    گوپ، 38 دلار

    اکنون خرید کنید


  2. نرم کننده کرم آبرسان ایننرسنس

    حس درونی
    نرم کننده کرم آبرسان
    گوپ، 30 دلار

    اکنون خرید کنید

  3. نرم کننده گیاه شناسی Sangre de Fruta Garden of Earthly Delights

    خون میوه
    نرم کننده گیاه شناسی Garden of Earthly Delights
    گوپ، 52 دلار

    اکنون خرید کنید

7

در صورت امکان هوا خشک کنید

هرشبرگر می گوید: قرار گرفتن دائمی در معرض دمای بالا می تواند رشته های مو را که از پروتئینی به نام کراتین ساخته شده اند، تغییر دهد. اگر کراتین دائماً در معرض حرارت مستقیم قرار گیرد، در نهایت ضعیف و شکننده می‌شود. حتی محدود کردن سبک گرمایی خود به چند بار در هفته به جای هر روز می تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند. ترفند کاهش آسیب توسط GP: موها را در هوا خشک کنید، سپس هر تکه اشتباه یا موخوره را صاف کنید.

  1. مدل بی سیم GHD Hair Unplugged

    موی GHD
    قطع شده
    استایلر شارژی

    گوپ، 299 دلار

    اکنون خرید کنید

8

از یک حوله ساخته شده برای مو استفاده کنید

هم تاونسند و هم هرشبرگر توصیه می‌کنند که از حوله میکروفیبر استفاده کنید. هرشبرگر می گوید: «موها وقتی خیس هستند بسیار شکننده هستند، بنابراین پیچیدن حوله معمولی دور موهایتان برای خشک شدن ایده وحشتناکی است. پارچه این حوله ها می تواند سنگین باشد و باعث شکستن موها شود.

تاونسند موافق است: «حوله‌های نخی همچنین دارای حلقه‌های پارچه‌ای ریز هستند که موهای شما در آن گیر می‌کند، که منجر به آسیب بیشتر می‌شود.»

  1. عمامه موی لوکس Aquis Lisse

    Aquis
    عمامه مو لوکس صاف
    گوپ، 30 دلار

    اکنون خرید کنید

  2. Crown Affair The Towel

    تاج و تخت
    حوله
    گوپ، 45 دلار

    اکنون خرید کنید

10

قرار ملاقات های رنگ آمیزی فضای باز

فرقی نمی کند موهایتان را هایلایت کنید، دوبار پردازش کنید، ریشه ها را لمس کنید یا خاکستری را بپوشانید، درمان شیمیایی موهایتان باعث آسیب می شود. تاونسند می‌گوید: «برای اینکه رنگ در موهای شما رسوب کند، فرمول رنگ‌آمیزی باید کوتیکول را باز کند، که موها را در معرض آسیب بیشتری قرار می‌دهد.» یک راه حل، برای موهای تیره تر: رنگ موقت از کریستف رابین، رنگ شناس فرانسوی، به هیچ وجه کوتیکول را باز نمی کند، بنابراین هیچ آسیبی به فرمول معمولی رنگ مو وارد نمی کند و در حدود هفت شامپو ماندگاری دارد.

گزینه دیگر، اگر به دنبال مدیریت خاکستری هستید، این مکمل روزانه است که با ویتامین های B با قدرت بالا (از جمله بیوتین) ساخته شده است تا از موهای سالم حمایت کرده و رنگدانه های مو را در طول زمان حفظ کند.

  1. آری امروز نیست، خاکستری

    آری
    امروز نه، گری
    گوپ، 40 دلار

    اکنون خرید کنید

  2. ژل رنگ موقت کریستف رابین

    کریستف رابین
    ژل رنگی موقت
    گوپ، 35 دلار

    اکنون خرید کنید

11

یک تریم دریافت کنید

هرشبرگر می گوید: «کوتاه کردن منظم موهایتان آن را سالم نگه می دارد. “این کار نوک های شکاف خورده را از بین می برد و فکر می کنم موها را تقویت می کند.”