آموزش تعمیرات لوازم خانگی [دوره جامع]

با پیشرفت روز افزون تکنولوژی، روز به روز استفاده از قطعات الکترونیکی در لوازم خانگی بیشتر و بیشتر میشود. از مخلوط کن برای مخالوط کردن هر نوع مایع سرد و یا آسیاب کردن قطعات نرم و نیمه سخت استفاده می شود. فرایند تعویض برد مخلوط کن بسیار پر هزینه است. مخلوط کن ها در بخش آموزش لوازم ریز آشپزخانه مورد بررسی قرار میگیرند. همانطور که گفته شد، تقریبا تمام لوازم خانگی دارای مدار الکترونیکی هستند که فعالیت اتوماتیک آنها را کنترل و یا هدایت میکند. چرخ گوشت، یکی دیگر از لوازم آشپزخانه است که در دوره آموزش تعمیرات لوازم خانگی مورد بررسی و آموزش قرار خواهد گرفت. لوازم خانگی انواع گوناگونی دارند، یخچال، لباسشویی، ظرفشویی، جاروبرقی، ماکروفر، غذا ساز، آبمیوه گیری، چای ساز، بخارشو، چرخ گوشت، ساندویچ ساز برخی از انواع پرمصرف لوازم خانگی هستند که در بیشتر آشپزخانه ها دیده می شوند. به طور کلی باید گفت تعمیرات و عیب یابی لوازم خانگی امری تخصصی بوده و نیازمند کسب مهارت های لازم از طریق شرکت در دوره های آموزش تعمیر لوازم خانگی می باشد. آموزشگاه فنی پارس در تلاش است تا درک عمیقی از مفاهیم تعمیرات لوازم خانگی در کارآموزان ایجاد نماید تا آنها به خوبی بتوانند نمره قبولی را در آزمون های فنی حرفه ای کسب کرده و وارد بازار کار شوند.

به دلیل اینکه بسیاری از خرابی های لوازم خانگی بخاطر اختلال در عملکرد این بخش است، شما باید قادر به عیب یابی آن باشید. هزاران کارآموز شرکت کننده در دوره های در کلاس آموزش تعمیرات لوازم خانگی را توسط اساتید باتجربه خود, به کارشناسان حرفه ای و مسلط تبدیل و وارد بازار کار کرده است. در این بخش از دوره آموزش تعمیرات لوازم خانگی تمامی قطعات الکترونیکی لوازم خانگی به شما معرفی میشود. اگر ترموستات به هر علت آسیب ببینید جریان برق ورودی به یخچال به سمت موتور نمی رود در نتیجه یخچال به برق متصل است ولی روشن نمی شود. بعنوان مثال اگر غذاساز روشن نمی شود و حرکتی از خودش نشان نمی دهد، باید مدار فرمان غذاساز تعمیر گردد. مدار جاروبرقی بسیار حساس است و کوچکترین مشکلی در آن موجب عدم روشن شدن جاروبرقی خواهد شد. به جرات میتوان گفت که در خانه تمام مردم جاروبرقی موجود است. این قطعات به فرایند اتوماتیک کردن لوازم کمک خیلی زیادی میکنند و باعث میشوند که دستگاه بصورت خودکار تمام فعالیت ها را خودش تنها با یک دکمه انجام دهد.

یکی از لوازمی که در آموزش تعمیرات لوازم خانگی خرد به شما آموزش داده خواهد شد، غذاسازها هستند. پس همواره قبل از اینکه اقدام به باز کردن ماشین لباسشویی کنید, حتما تمامی مراحل نصب را مجددا چک کنید تا اگر عیب ایجاد شده مربوط به یکی از این مراحل بود به راحتی آن را رفع کنید. اجاق ماکروفر بر خلاف فر برقی و گازی, دارای صفحه ای چرخان در کف محفظه است که در طی انجام عملیات پخت و پز برای اینکه تمامی قسمت های ماده غذایی به طور یکنواخت در معرض تابش قرار بگیرند, در حال چرخش است. نحوه پیدا کردن ماهیت خطا و نحوه برطرف کردن آن بطور کامل در دوره آموزش تعمیرات لوازم خانگی برای تمامی لوازم خانگی آموزش داده خواهد شد. شما با دانستن ماهیت هر یک از این ارورها میتوانید مشکل دستگاه را سریع پیدا و برطرف کنید. در صورتی که نقص عملکرد وسیله توسط صاحب محصول به شما توضیح داده شود, عیب یابی محصول با تمرکز بر صحبت های مشتری روند سریع تری را طی می کند اما در صورتی که مشتری توضیحی ندهد و یا به وی دسترسی نداشته باشید, خودتان باید با تست کردن عملکرد تک تک به تک اجزاء, مشکل را پیدا کنید.

به طو متوسط می توان درآمد 15 تا 20 میلیون تومان را برای افراد متخصص در این رشته متصور شد. برای عیب یابی از بخش مکانیکی دستگاه غذاساز باید بخش قطعات مربوط به خرد کردن را بررسی نمود که می توان از محل موتور و گیربکس به تعمیر آن پرداخت. برای تعمیرات باید شیار ها را باز نمود و به بخش گیربکس آن رسید و قطعات مکانیکی داخلی دیگر هم می توان بررسی کرد تا ایرادی نداشته باشند. در دوره آموزش تعمیرات لوازم منزل نحوه عیب یابی و تعمیر انواع لوازم منزل به شما آموزش داده خواهد شد. هم لوازم جدید و هم لوازم قدیمی , به طور کلی آموزش طوری هست که بعد از پایان دوره شما بتوانید تمام لوازم خانگی نام برده را بدون در نظر گرفتن برند و قدیمی یا جدید بودن آنها تعمیر و عیب یابی کنید . پس معرفی، نحوه تعمیر و یا تعویض بخش های مختلف انواع مختلف تلویزیون به شما آموزش داده خواهد شد. این مدرک نشان از دانش و مهارت شما در زمینه تعمیرات انواع لوازم خانگی است. نقشه شماتیک راهنمایی است برای شما، جهت نمایش طراحی یک مدار الکترونیکی ، قطعات و مونتاژ مدار و همچنین نشان دهنده عملکرد و وظیفه مدار است.

اگر دوست دارید این نوشتار را داشته باشید و مایل به دریافت اطلاعات بسیار بیشتر در مورد تعمیرات لوازم خانگی صداقت بندرعباس لطفا به بازدید از وب سایت ما.