آموزش تعمیرات سخت افزاری و نرم افزاری موبایل [حرفه ای+تضمینی+تخصصی]

او آموزشهای مهندسی برق، ریاضیات و ادبیات مجله فرادرس را مینویسد. سید سراج حمیدی دانشآموخته مهندسی برق است و به ریاضیات و زبان و ادبیات فارسی علاقه دارد. آشنایی با آیسیهای اصلی موبایل و وظایف آنها، مبحث مهم درس پنجم است. در درس اول آموزش، با تجهیزات و ابزارآلات مورد نیاز برای تعمیرات آشنا میشوید و در درس دوم مقدمات الکترونیک را فرا میگیرید. شما در این رشته تعمیرات سخت افزار و نرم افزار را فرا خواهید گرفت و با توجه به پشتکار و تلاش خود میتوانید به راحتی یک شغل پرسود داشته باشید. معمولا در پایان این مرحله تمام جوانب امر و ترفندهایی که برای تعمیر گوشی برندهای مختلف به آن ها احتیاج دارید را فرا خواهید گرفت. اما کتاب مهم دیگری که در امر تعمیرات موبایل وجود دارد و به نوعی رفرنس اصلی آزمون فنی حرفه ای نیز محسوب می شود، کتاب آبی تعمیرات موبایل است. در نهایت، در درس دهم، با اصول و مهارتهای فنی تعمیرات موبایل و تبلت آشنا خواهید شد.

همچنین پس از اخذ مدرک پایان دوره تعمیرات موبایل آموزشگاه فنی پویان، میتوانید از مشاوره و راهنمایی اساتید باتجربه و باسابقه این دوره برای ورود به بازار کار استفاده کنید. از نظر اساتید این حوزه شما برای راه اندازی شغل خود باید بهترین ابزار را تهیه کنید تا کمترین آسیب به گوشی مشتری شما وارد شود. به صراحت و صداقت این مطالب از گفته اساتید کامتک جمع آوری و نوشته شده است. در ادامه، کاربردهایی از قطعات الکترونیکی در مدارهای مختلف را معرفی آموزش تعمیرات موبایل در ارومیه میکنیم. از دیگر موارد استفاده از مدارهای و قطعات الکترونیکی است. معمولا مسائلی همچون امنیت تعمیر، مراحل تعمیر، مراقبت از قطعات دمونتاژ شده و … در این مقاله مراحل یادگیری این شغل، ابزار مورد نیاز و درآمد را بررسی خواهیم کرد. در مرحه سوم، تمام ابزار مورد نیاز برای کار و تعمیرات به شما آموزش داده میشود. در این مرحله علاوه بر آشنایی با همه برندها، شیوه تعمیر و رفع مشکلات نیز آموزش داده میشود. در گام دوم شما با انواع گوشی ها و برندهای مختلف آشنا خواهید شد، تعمیرکار باید با گوشی های اندرویدی، آی او اسی و ویندوزفون آشنایی کامل داشته باشد تا بتواند تفاوت مابین آن ها و همچنین تفاوت مابین یک مشکل نرم افزاری و سخت افزاری را به درستی تشخیص دهد.

همانطور که از نامش پیداست، از یک مولد سیگنال یا همان سیگنال ژنراتور برای تولید انواع مختلف سیگنالها برای تست مدارهای مختلف استفاده میشود. این دستگاه ها عمدتاً برای محاسبه پارامترهای مختلف درون مدارهای AC و DC مانند ولتاژ، جریان و غیره استفاده میشوند. تمام پیکسلهایی که میتوانید ببینید یا نمیتوانید مشاهده کنید توسط این دیودهای ساطع کننده نور ساطع میشوند (همچنین به عنوان LED شناخته میشوند و رنگهای قرمز، سبز و آبی تولید میکنند). اگر در ابتدا سرمایه کمی میخواهید بگذارید و کار خود را شروع کنید، میتوانید با اجاره یک میز در مغازههای موبایل فروشی و یا راه اندازی کسب و کار آنلاین این کار را انجام دهید. در صورتی که از سرمایه لازم برای راه اندازی مغازه تعمیرات موبایل برخوردار نیستید، نگران نباشید. حالت دوم این است که شما تمایل به راه اندازی مغازه شخصی خود را داشته و در این صورت باید از یک سرمایه برای رهن و اجاره مغازه برخوردار باشید. به طور کلی داشتن مهارت و مدرک در هر زمینهای بسیار مفید است داشتن مدرک بین المللی تعمیرات موبایل هم از این قاعده مستثنی نیست و اگر وقت کافی و علاقه به کار در این حوزه دارید با توجه به کاربرد زیاد آن و بازار کار بسیار پر رونق آن جتی اگر به عنوان شغل دوم و یا شغل پاره وقت نیز به آن بپردازید از لحاظ اقتصادی بسیار برایتان مفید خواهد بود .

اگر قصد کار کردن در حیطه مشاغل آزاد را دارید، یکی از مشاغل پرسود و به روز تعمیرات موبایل است. در زمان گذشته افراد این نیاز خود را به صورت خودآموز برطرف میکردند ولی امروزه به دلیل پیچیده شدن موبایلها این کار امکان پذیر نیست و نیازمند دانش و تجربه زیاد در این زمینه است در نتیجه بحث تعمیرات موبایل به یک حرفۀ کاملاً عملی تبدیل شده است و اگر افراد بتوانند این دانش را یاد بگیرند میتوانند به درآمد خوبی دست پیدا کنند. بیشتر شدن تقاضای تعمیرات موبایل به معنی افزایش فرصت کسب درآمد در این زمینه برای تعمیرکاران متخصص موبایل است. در پایان این دوره چه اتفاقی رخ خواهد داد؟ 8- اگر پس از اتمام دوره آموزش تعمیر گوشی هنوز مشکل داشته باشیم چه می شود؟ پس از گذراندن 3 مرحله قبلی، شما به عنوان یک تعمیرکار موبایل باید دوره عملی را نیز بگذرانید. عیبیابی و تست جریانکشی از مهمترین مباحث این آموزش هستند و به ترتیب در درسهای هشتم و نهم به طور کامل معرفی شدهاند. آی سی ها یا مدارهای مجتمع مهمترین اجزای موجود در برد گوشی های موبایل هستند که بیشترین کار را روی برد تلفن انجام می دهند. فانکشن ژنراتور همراه با اسیلوسکوپ و منبع تغذیه در طراحی مدارهای الکترونیکی یک تجهیز ضروری است.

اگر شما هر گونه سوالی در رابطه با کجا و نحوه استفاده از آموزش تعمیرات موبایل صوتی دارید، می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.